שיתוף

עבודה מרחוק (מהבית) היתה נהוגה במינונים הרבה יותר קטנים מאשר כיום, עוד זמן רב לפני שמשבר הקורונה אילץ כה רבים לעבוד מבתיהם.

בחצי השנה האחרונה עבר שוק העבודה מהפך דרמטי כאשר רוב החברות אימצו את מודל ההעסקה מהבית.

העברת מרכז כובד העבודה מהמשרד, לעבודה שרובה מתבצעת מהבית, כרוכה בכמה יתרונות חשובים לארגון, ובראשם שיעורי תחלופה נמוכים יותר ומידת שביעות רצון גבוהה יותר של העובדים.

ולמרות כל הנוחות שבמעבר לעבודה מהבית, היא יכולה גם להציב אתגרים ייחודיים למנהלי משאבי אנוש.

האתגרים העיקריים הם ככל הנראה שמירה על מידת מחוברות גבוהה של העובדים לארגון, שמירה על רמת מוטיבציה גבוהה, פרודוקטיביות וניהול יעיל של העובדים.

להלן 5 טיפים כיצד ניתן לעודד מוטיבציה בקרב עובדים שעובדים מביתם כדי להפיק את הפרודוקטיביות המירבית:

1 לפתח תרבות ארגונים של עבודה מרחוק וליישם אותה:

ארגונים נדרשים לפתח תרבות עבודה קפדנית לעובדים שעובדים מהבית.

בשל היעדר אינטראקציה בין אישית  בין חברי הצוות באותה תדירות שהיתה טרם המעבר לעבודה מהבית, עובדים רבים עלולים לאבד לפחות חלק מהמוטיבציה שהיתה להם בעת העבודה במשרד.

לכן חשוב מאוד לפתח ולטפח את תרבות ארגונית שהינה מותאמת לעבודה מהבית כדי לבנות מערכת יחסים חזקה בין חברי הצוות, וכדי להגביר את רמת המוטיבציה שלהם ולשמור על פרודוקטיביות.

2 לערוך מפגשים וירטואליים קבועים:

כדי לשמור על מוטיבציה בעבודה, כל צוותי המשרד צריכים לשמור על קשר ולתקשר ביניהם בתדירות הגבוהה ביותר האפשרית.

לדוגמה, ניתן להחליט שעושים פגישת צוות פעם בשבוע, נוכחות חובה. במהלכה של הפגישה יוכלו כל חברי הצוות להתעדכן ולסגור פערים בכל הקשור ליעדים לטווח הקצר ולעמידה בהם.

3 לקבוע מועדים קבועים למשחקים וכייף לחברי הצוות:

כל עוד העובדים עבדו מהמשרד, הנהיגו חברות רבות ערבי מפגשים למטרות כייף, כמו למשל משחק כדורגל שבועי וכד.

כעת, כאשר העובדים עובדים מביתם ואינם יכולים להפגש, ניתן לקבוע מועדים קבועים למשחקים ויטואליים.

מפגשי משחק מסוג זה יכולים להועיל מאוד לשימור התקשורת בין העובדים וכתוצאה מכך להעלאת המוטיבציה.

4 להרבות בשיחות ועידת וידאו ככל האפשר:

מכיוון שיותר ממחצית התקשורת האנושית אינה מילולית, חשוב מאוד להשתמש בווידיאו תוך כדי תקשורת עם הצוות.

באמצעות וידיאו, אנשים יכולים לראות את רגשותיו של הדובר באמצעות הבעות פנים ושפת גוף. זה משפר מאוד את איכות התקשורת בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהלים.

5 להבהיר את היעדים ולשקף ציפיות ברורות:

בשגרה שהיתה טרם פרוץ משבר הקורונה, דרשו העובדים הנחיות ברורות לגבי היעדים שהציבו להם. כעת, כשרוב העובדים עובדים מהבית, יש לכך חשיבות אף גדולה יותר.

כל עוד ציפיות המנהלים מכל עובד, היעדים שהעובדים צריכים לעמוד בהם, ותרומתו של כל עובד לארגון ולצוות לארגון בעקבות עמידה ביעדים, הינם נהירים וברורים לכל עובד, העובדים יכולים להגיע לביצועים טובים יותר.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה