5 הטרדנים החזקים בתחום הרווחה בארגונים לשנת 2018

5 הטרדנים החזקים בתחום הרווחה בארגונים לשנת 2018

טרדנים מתחום הרווחה בארגונים משתנים מדי תקופה בהתאם למחקרים שמראים צרכים משתנים של עובדים

שיתוף
 תכניות רווחה לעובדים

 תכניות רווחה לעובדים

תוכניות רווחה במקום העבודה התפחתו מאוד בשנים האחרונות הודות לשינויים משמעותיים ושדרוגים בטכנולוגיה וחידוש תרבות ארגונית מבוססת בריאות ורווחה.

בנוף הרווחה הארגונית, נצפות מספר מגמות מרתקות באופק, שככל הנראה תסייענה לחברות לקחת את תוכניות הרווחה שלהן לרמה הבאה.

להלן 5 הטרדנים החזקים בתחום הרווחה בארגונים לשנת 2018:

מכונות אוטומטיות של חטיפי בריאות

2018 היא השנה בה נוכל לראות את הקאמבק של מכונות המכירה האוטומטיות בארגונים. מכונות אוטומטיות אלו יכללו אפשרויות בריאות כגון: חטיפי גרנולה, פופקורן, בייגל, ועוד. המכונות יכילו חטיפים בריאים בדגש על ויטמינים ואנרגיה לטובת העובדים.

שולחנות עומדים

מחקר של SHRM מצא, כי שולחנות עבודה עומדים הם אחת ההטבות הטובות ביותר בשנים האחרונות. אורח החיים של עובד המשרד הממוצע כולל ישיבה ממושכת במשך מרבית שעות היום עם מינימום הפסקות, ובמובנים רבים אורח חיים זה הוא גרוע יותר מאשר עישון. לכן, שולחנות עומדים יפתרו את הבעיה. השולחנות יאפשרו לעובדים לעמוד בזמן העבודה ולשמור על זרימת דם טובה ושרירי הרגליים שלהם גם בימים עמוסים.

התאמה אישית של תכניות רווחה

עובדים רוצים יותר התאמה אישית של תוכניות הרווחה הארגונית שלהם. עבור מספר גדל והולך של חברות, המשמעות היא שימוש בפלטפורמות דיגיטליות, אפליקציות ומחשוב לביש כחלק מהטבות הנבחרות ע"י העובדים, בין אם זה במשרד, עובדים מרחוק או בדרכים.

בשנה הקרובה, נראה יותר ויותר חברות המשתמשות בנתוני ביג דאטה כדי להתאים אישית את חוויית הרווחה של העובדים אשר מסונכרנים עם ההעדפות והצרכים שלהם.
לא זו בלבד שתוכניות מותאמות אישית אלו יסייעו בתהליך הגיוס, הן גם ישמרו את העובדים במידה משמעותית.

התמודדות עם מתח

ארגון הבריאות העולמי (WHO) קרא לאחרונה לשים לב למגפת הבריאות של המאה ה -21: מתח וסטרס. מחקר שנערך לאחרונה מצא כי מתח הקשור לעבודה עולה לעסקים בארה"ב 30 מיליארד דולר בשנה, ע"י ימי עבודה אבודים (כמה מעריכים אותו ב -300 מיליארד דולר). זו בעיה עסקית רצינית.

זה לא שחברות לא יודעות שמדובר בבעיה בקרב העובדים, הן מבינות את זה. אבל, בשנת 2018, כנראה שחברות ינקטו גישה שונה באופן ההתמודדות.
לדוגמה, יותר חברות שיפנו למדיטציה והצעת סיוע נפשי לעובדים. פסיכולוג במקום העבודה שייעץ לעובדים כיצד להתמודד עם מתח, ודגש על תכניות שכוללות איזון בין העבודה והבית.

טיפול בנושא השינה

חוסר שינה הוא נושא נוסף שהמעסיקים מודעים לו וחייבים לטפל בו, והם גם מבינים כי הוא מכה את כוח העבודה של היום. מחקר שנערך לאחרונה ב- RAND מעריך כי חוסר שינה עולה למעסיקים בארה"ב כ -411 מיליארד דולר בשנה.

אנו מצפים לראות יותר ויותר מעסיקים מתמודדים עם בעיות של חוסר שינה אצל עובדיהם באמצעות מודעות רשמית ותכניות חינוך להפסקה מהעבודה, התנתקות במשך שעות הלילה, מנוחה ושינה. ייתכן ומעסיקים אף יעמידו לרשות העובדים חדרי שינה ייעודיים באתר כדרך לתת לעובדים הפסקת שינה ומנוחה.

כנס ההדרכה השנתי 2019

אין תגובות

השאר תגובה