שיתוף

בתקופה הנוכחית, בהנתן שיעורי האבטלה הגבוהים, נוצרת אצל חלק מהמעסיקים תחושה שעובדים יסכימו לעבוד בכל מצב ובכל תנאי, ולו בשל החשש שישארו ללא מקום עבודה.

אלא שבפועל, מעסיקים רבים מתלוננים על כך שהם לא מצליחים למצוא עובדים. אחת הסיבות לכך טמונה ככל הנראה בעובדה שגובה דמי האבטלה נגזר מגובה השכר האחרון שהעובד קיבל.

עובד שפוטר ממקום עבודה מסויים ומקבל דמי אבטלה בהתאם לשכר אותו קיבל, ובשלב מסויים מתחיל לעבוד במקום אחר שמשלם לו שכר נמוך יותר, יקבל דמי אבטלה בסכום נמוך בהרבה, במקרה שגם מקום העבודה השני יוציא אותו לחל"ת.

פעמים רבות מדובר בסכומים לא מבוטלים של אלפי שקלים בחודש, שאותם יפסיד מי שהחל לעבוד בשכר נמוך יותר מזה שהיה לו.

לאור אי הוודאות השורר בתקופת משבר זו, אין זה מן הנמנע שחודשים ספורים לאחר תחילת העבודה במקום החדש, העובד ימצא עצמו שוב במצב בו הוא נזקק לדמי אבטלה.

שכירים הם אוכלוסייה שלא אוהבת לקחת סיכונים. לכן, מעסיק שזקוק לעובדים באופן דחוף, חייב להגיע להסכמה עם המועמדים לגבי שכר שיהיה בסכומים שאינם נופלים מאלו שהם קיבלו במקום העבודה הקודם.

אבל בכך אין די. מעסיק שזקוק לעובדים חייב להמשיך לשמר מותג מעסיק חיובי ולוודא מחוברות עובדים גבוהה של העובדים הקיימים והחדשים.

כדי לשמר את מותג המעסיק החיובי ואת מחוברות העובדים, חשוב לקיים שיחות משוב לבדיקת מצב רוחם של העובדים ואת מידת המחוברות והמחוייבות שלהם לחברה.

הנה כמה שאלות שניתן לשאול עובד במהלך משוב שכזה:

1 אם היתה לך ההזדמנות, מה היית עושה כדי לשפר את המוצר או השירות שמספקת החברה שלנו:

המקור הטוב ביותר לחדשנות נמצא לעיתים קרובות בעובדים שכבר עובדים אצלכם, שכן הם אלה שיש להם ידע פנימי על המוצר או השירות של החברה, לרבות נקודת מבט ייחודית.

2 אם היית הבעלים של החברה, מה היית עושה אחרת:

בעוד שהשאלה הקודמת מכוונת לטפח רעיונות וחדשנות, שאלה זו נועדה לתת למנהל משאבי האנוש תובנות לגבי הצד האנושי של מקום העבודה.

אם הארגון מגייס ומשמר עובדים ביעילות, הרי שבין עובדיו נמצאים המנהלים העתידיים של החברה.

לכן כששואלים את השאלה הזו, מעודדים בכך מנטליות מנהיגותית שיכולה לחשוף כמה רעיונות חזקים לסייע לחברה להצליח.

שאלה זו מציעה גם תחושה של העצמה ובעלות על החברה בכך שהיא מאפשרת לכל עובד לשבת לכמה דקות מאחורי ההגה.

3 מה היו התרומות החשובות ביותר של חברי צוות האחרים לאחרונה:

במקום לבקש משוב על ביצועיו של עובד ספציפי, עדיף לשאול שאלה פתוחה שמאפשרת לעובדים להכיר זה בזה באופן חיובי.

ניתן גם להשתמש בתשובות לשאלה זו כדי לפתח הבנה של התכונות העיקריות אותן יש לחפש כאשר יוצאים לגיוס נוסף.

4 מה יכולה ההנהלה הבכירה לעשות כדי לשפר את מנהיגותה ואופן ניהול החברה:

זוהי למעשה דרך חיובית לבקש ולקבל ביקורת בונה. התשובות לשאלה זו יכולות ללמד את ההנהלה אילו ערכים העובדים רואים כערכי ליבה של מנהיגות.

כמו כן, שאלה זו בודקת אם העובדים מסונכרנים עם ערכי ההנהלה והחברה כולה.

בנוסף, התובנות שניתן להפיק מהתשובות לשאלות אלה יכולות לסייע בקידום עובדים בתוך החברה, שכן הן מבליטות את העובדים שהם מספיק אמיצים ומספיק מיומנים כדי לשתף את המנהל בתובנות שלהם לגבי צמיחת החברה.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה