3 טיפים להנחיית הצוות בתקופות משבר

3 טיפים להנחיית הצוות בתקופות משבר

ישנן תקופות של משבר בחברה בהן המכירות וההכנסות נמוכות, והחברה עומדת בפני אפשרות של צמצומים

שיתוף
תכנון כוח אדם

תכנון כוח אדם

העובדים הטובים ביותר שלכם פתאום "נסגרים" ולא משנה מה הנסיבות, המורל של הצוות ברמה נמוכה כל הזמן. התפקיד שלך כמנהל, הוא להרים את רוחם של חבר הצוות ולהציב אותם בחזרה על המסלול.

אין זו משימה קלה. זה יכול להיות קשה לראות את הצד החיובי כאשר הכל נראה כמתפרק. אך כל חברה עוברת משברים והתנדנדויות ובמהלך הזמן הזה, הקבוצה זקוקה ביותר למנהיג חזק שיעזור להם להתמודד עם הסערה.
אם לעובדים אין אמון בצוות המנהיגות, הם עשויים להטיל ספק בעתיד הארגון, לתהות אם תפקידם בטוח ואפילו להתנתק או להתחיל לחפש עבודה חדשה. לכן, העובדים צריכים להרגיש שמעו, הבינו, ומודעים למצב ועל המנהל שלהם להפיג כמה שיותר אי וודאויות.

להלן 3 דרכים לשמור על הנעת הצוות שלכם בתקופות משבר:

לתקשר בצורה שקופה על המצב

בתקופות של משבר, התקשורת ממלאת תפקיד עצום באופן שבו קבוצה מגיבה ומתקדמת. האינסטינקט שלך עשוי להיות להגן על העובדים מפני מה שקורה ולא לעדכן אותם במצב, אך זו טעות. הדבר הנכון הוא להיות פתוח, ישר ושקוף כפי שאתה יכול להיות.

חשוב לתקשר לעובדים את מה שקורה. העובדים צריכים לדעת והם צריכים לשמוע זאת מהמנהיג שלהם. המנהל צריך להסביר לעובדים את אופי המשבר, ממה נגרם, כיצד ההנהלה מטפלת בו ומה תהיינה ההשלכות. ככל שהעובדים ידעו יותר, יהיה להם קל יותר להתמודד.

חשוב שאתה כמנהל לא תשדר פחד. אם אנשי הצוות שלך יראו אותך מבוהל הם יכנסו לפאניקה בעצמם. אם הם יראו שאתה חזק ויציב, הם ירגישו בטוחים ביכולת שלך לקבל את ההחלטות הנכונות עבורם ועבור החברה, ואתה וודאי רוצה שהעובדים שלך יבטחו בהנהגתך.

נסו להתמקד בהשפעות החיובית של השינוי על הארגון, לדוגמה – מיזוג עם חברה חדשה תאפשר לעובדים יותר הזדמנויות לתפקידים מעניינים, וכן הלאה.

ללמוד מלקחים

אחת הדרכים הטובות ביותר להפוך מצב גרוע לחיובי, הוא ללמוד מהטעויות ולהפיק לקחים.

חשוב תמיד לנוע קדימה, להשתדל שלא להתעצבן ולהרגיש חסר אונים ולבצע שינויים נדרשים על בסיס תובנות אלו.
בתהליך של ניתוח והערכת טעויות, חשוב לא להטיל אשמה וליצור עוינות בקרב הצוות שלך, כמו גם להיות פתוח למחשבות והצעות לפתרון מאת העובדים.

לשתף את החזון שלך לעתיד

חשוב להיות ברור ותקשורתי לגבי איך הצוות והחברה מתכננים להתקדם הלאה ולצאת מהמשבר, זה מה שיפיג את ענני הסערה שמעל העובדים שלך.

עליך לדעת לאן אתה הולך לפני שתוכל להגיע לשם. מנהיגים עסקיים גדולים יודעים איך לצייר תמונה חיה של העתיד, כשהם מונעים מהתשוקה שלהם להשיג את חזונם. הם מבהירים לעובדים מה העובדים יוכלו לעשות כדי להיות מעורבים ומדגישים עד כמה חיוני תפקידו של כל עובד.

לאחר שהצוות שלך יתחיל לחזור לעצמו, אל תאבד את המומנטום שיצרת. שמור על כוח המנהיגות שלך גם כאשר הדברים הולכים טוב, כדי לוודא שאתה מרוויח את אמון הצוות לפני נקודת השפל הבאה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה