שיתוף

קליטת עובדים מוצלחת מהווה תפקיד חשוב בשימור עובדים. מחקרים מראים כי חברות מאבדות כ-25% מהעובדים שלהן בשנה הראשונה לאחר גיוסם. לכן, החודשים הראשונים הם קריטיים עבור החברה מבחינת הרושם הראשוני שהיא עושה על העובדים שנקלטו. אלה הם גם החודשים הקריטיים ליצירת מחוברותם של העובדים לארגון.

להלן כמה שיטות מומלצות שמאפשרות קליטה מוצלחת:

1 תקשרו למועמדים בצורה מאוד בהירה את התרבות הארגונית:

יותר מ-95% ממחפשי העבודה אומרים שחשוב להם לעבוד בחברה שנוהגת בשקיפות. כל רמז לפגם בהגינות, או מצג של המציאות שמתברר כמצג שווא, ישפיע על החלטתו של העובד האם להשאר בחברה או לנטוש. לכן, אל תנסו להציג משהו שאתם לא, ובמקום זאת הציגו את התרבות הארגונית האמיתית של החברה כפי שהיא. ואם התרבות הארגונית שלכם נראית לכם לא מספיק אטרקטיבית לעובדים חדשים, פעלו כדי להכניס בה את השינויים הרצויים.

2 השקיעו במערכות טכנולוגיות שיאפשרו קליטת עובדים שלא כוללת ניירת:

ערכו רשימה של כל התהליכים הכרוכים בקליטת עובדים שניתן להפוך אותם לאוטומטיים. ערכו תחקיר מקיף אילו תוכנות המיועדות לקליטת עובדים הם אלה המתאימות ביותר לצרכים שלכם. זו אמנם הוצאה, אבל העלות מול התועלת עשויה להיות כדאית. יתרה מכך, זה גם יפנה לכם זמן לעסוק בסוגיות בוערות יותר הקשורות לקליטת עובדים, כמו למשל הכשרה והתפתחות אישית וקידום. בנוסף על כך, אותה טכנולוגיה שמיועדת לייעל את קליטת העובדים, עשויה לסייג גם בתהליכי הגיוס עצמם.

בכל מקרה, הכבדה על עובדים חדשים עם ערימות של ניירת שיש למלא לא תורם לדימוי החיובי של החברה או לחווית העובד החדש של המצטרפים. לעומת זאת, עובדים שעם הצטרפותם לארגון נחשפים לקליטה באמצעים טכנולוגיים יקבלו רושם הרבה יותר חיובי על החברה, ככזאת שמעודדת חדשנות ונמצאת בחזית הקדמה.

3 חברו את העובדים החדשים עם עובדים ותיקים שישמשו להם מעין מנטור ו'מדריכי' קליטה:

בסקר שנערך בקרב ארגונים בארה"ב נמצא, כי כ-56% מהעובדים אמרו כי העובדה שהיה להם מנטור במקום העבודה בעת קליטתם, היוותה עבורם מרכיב חשוב שתרם רבות לקליטתם המוצלחת בארגון. מנטורים אלה יסבירו לעובדים החדשים איך פועלים המנהלים החדשים שלהם, מהן הציפיות מהם ויסייעו להם לצבור בטחון במקום החדש. כמחצית מהעובדים שהשתתפו בסקר דיווחו כי במקומות עבודה בהם לא עמד לצידם עובד ותיק או מנהל ישיר שסייע להם להסיר מכשולים או לעבור אותם, היתה לכך השפעה חזקה על הצלחתם בחברה ועמידה ביעדים.

מסתבר שהדרכה אישית שכזאת היא דרך מצויינת לסייע ליצירת קשרים טובים בין חברי הצוות. המנטורינג הזה מספק לעובדים חדשים תובנות לגבי עבודתם של חבריהם החדשים לצוות  ומסייע להם לזהות את העובדים שהם יכולים להתחבר אליהם. המנטור הוא זה שגם אמור ללמד אותם את התרבות הארגונית – איך לאמץ אותה, איך לנהוג בתוך החברה, איך להשפיע וכו.

יריד תעסוקה וירטואלי אוניברסיטת תל אביב

אין תגובות

השאר תגובה