שיתוף

קליטת עובד מרחוק היא ככל הנראה אחד האתגרים היותר מורכבים וקשים ליישום שמוטלים על מנהלי משאבי האנוש, בפרט בימים אלה.

אין ספק שכל מנהלי משאבי אנוש רוצה לשלב כל עובד חדש ולקלוט אותו במהירות האפשרית בארגון. ככל שהעובד יקלט וישתלב מהר יותר בארגון כך הוא  יתחיל להניב את התוצאות המקוות בהקדם.

כאן נכנסת לתמונה סוגיית איכות הקליטה של העובד במקום העבודה וכתוצאה מכך, חווית הקליטה של העובד. קליטה יעילה שמתחילה הרבה לפני יומו הראשון של העובד במקום העבודה, מאפשרת לעובד החדש להגיע לביצועים טובים במהירות. כתוצאה מכך ניתן לשמר אותו על פני זמן ארוך יותר מאשר עובד שחווית הקליטה שלו אינה מוצלחת.

לכן, כדי שהקליטה תוכתר כהצלחה, יש כמה דברים שחשוב מאוד לבצע אותם עוד לפני שהעובד הגיע באופן מעשי אל הארגון:

1 למידה יעילה מרחוק:

למידה מרחוק היא בימים אלה לא רק הכרח המציאות, אלא היא גם אחת הטכניקות היעילות להדרכת עובדים ולשילובם המהיר בכמעט כל ארגון.

מסקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי רוב העובדים, בין אם הם עובדים חדשים או ותיקים, נוטים לשכוח את מה שלמדו לאחר 30 יום בממוצע. כדי שזה לא יקרה, חשוב מאוד לנקוט בשיטות למידה שיאפשרו לעובדים ליישם את מה שלמדו באופן מיידי בעבודה היומיומית שלהם.

שיטת המיקרו-למידה מרחוק, לדוגמ, היא אחת השיטות שמעניקות מענה לבעיה זו. היא מבוססת על סדרה של מודולים הניתנים ליישום מיידי ועל ידי כך מאפשרת לעובדים שזה עתה גוייסו, להטמיע את מה שלמדו וליישם את החומר.

2 לרתום את חברי הצוות לשילוב העובד החדש ולהעניק לו תחושת שייכות:

העובדים הקיימים בחברה הם אלה שנמצאים במגע יומיומי עם העובדים שנקלטו. לכן יש להם תפקיד חשוב בקליטתו המהירה בחברה ובתחושת השייכות שלו.

מסקרים שנעשו בשנים האחרונות עולה, כי אחת הסיבות העיקריות לנטישת עובדים בשנה הראשונה לעבודתם בחברה, היא תחושת אכזבה ממקום העבודה החדש משום שהציפיות שנוצרו אצלם לא קיבלו מענה.

מנגד, במקומות בהם נרתמו חברי הצוות האחרים להגברת תחושת המחוברות של העובד, הדבר סייע רבות להעלאת המתאם בין ציפיות העובד לבין המציאות במקום העבודה.

3 הפחתת הלחץ על העובד החדש בתקופה הראשונה:

חשוב מאוד להעניק לעובדים החדשים את הזמן הנחוץ להם כדי ללמוד את התפקיד וכדי להתאקלם היטב בחברה. לשם כך יש, לדוגמה, לא להעמיס על העובד החדש יותר מדי מידע ומשימות בבת אחת.  

כאמור, כדאי להתחיל להתכונן להדרכתו והכשרתו של העובד חדש עוד לפני שהוא מתחיל לעבוד. לשם כך כדאי להעביר לו את חומרי ההדרכה עוד בטרם החל לעבוד; לאפשר לו ללמוד את החומרים בשיטת המשחק (גמיפיקציה); לאפשר לו גישה למנטור שניתן לשאול אותו שאלות עוד לפני תחילת העבודה; ולאפשר לו גישה למערכות ההכשרה הדיגיטליות של הארגון.

רישום ליריד משאבי אנוש HRexpo2021

אין תגובות

השאר תגובה