שיתוף

העובדים הקיימים בחברה מייצגים באותנטיות את הווי החברה, התרבות והמדיניות שלה.

מועמדים פוטנציאליים נוטים לסמוך על העובדים בחברה. כך שמועמדים בדרך כלל יסתקרנו במיוחד וינסו לברר פרטים נוספים על העבודה והחברה מאלו שיודעים הכי טוב – העובדים הקיימים.

מתוך התפישה הזו, מנהלי גיוס בחברות החלו לשתף את העובדים הקיימים החברה בתהליכי הגיוס של עובדים חדשים.

להלן 3 חברות שמערבות את העובדים הקיימים בתהליכי הגיוס:

LinkedIn

פול פטרון מלינקדאין אומר כי הדרך בה מועמדים יוכלו לדעת אם הם מתחברים לחברה, להווי ולתרבות שלה, למוצרים שהיא מפתחת ולעובדים הקיימים בה, היא להראות להם את זה. לכך נרתם מרווין לי, מנהל הנדסה ב- LinkedIn שחבש על ראשו מצלמת GoPro למשך יום עבודה שלם, וצילם עבור מועמדים פוטנציאליים את מה שקורה בחברה לאורך היום. בכך הוא סיפק להם תובנות ברורות לגביי העבודה בחברה.

הסרטון נמשך 2 דקות ו -26 שניות, פשוט מבריק. הוא מאפשר לצופה ללוות את יום העבודה של לי, באמצעות פגישות אחד על אחד מצולמות, ומספק הצצה טובה לתרבות החברה (ארוחות החינם, תרומה לקהילה, וכד').
באמצעות שיתוף הסרטון, המועמדים הפוטנציאליים מקבלים תמונה אמיתית של מה שצפוי להם בתפקיד ובחברה, והאם זה מתאים להם. בכך נחסכות עלויות גיוס ומשאבים ניכרים "שמתבזבזים" על מועמדים שאינם מרגישים מתאימים לחברה.

PathMotion

חברת PathMotion שרואה בעובדי החברה כשגרירי המותג, יצרה פלטפורמה שמאפשרת לעובדי החברה לענות על שאלות באופן מרוכז, ממועמדים פוטנציאליים ובעלי עניין. הפלטפורמה מאפשרת למועמדים פוטנציאליים לקבל תובנה אמיתית לגבי החברה, על ידי "חקירת" העובדים הקיימים ותשאול בנוגע לעמדתם וניסיונם.

העובדים הקיימים מעודדים שאלות כגון: "אילו אפשרויות קריירה אתם מציעים לסטודנטים?", "האם המשכורת ראויה?", " איך נראה היום הטיפוסי שלך בעבודה?" ועוד. ושגרירי המותג נתבקשו לדבר בחופשיות ובפתיחות ככל האפשר על הקריירה שלהם ולספק למועמדים תשובות אותנטיות.

Cisco

חברת Cisco דוגלת בקונספט: "אם זה לא מפחיד אותך, אז לא שווה לנסות". זו הגישה שמועברת בחברה. Cisco השיקה ערוץ בסנאפצ'ט בשם "WeAreCisco Snapchat" ונתנה לעובדים את "המפתחות" לערוץ, כדי שישווקו בו את מותג החברה בדרך שלהם. הדבר מביע עד כמה ביטחון ואמון מפגינה החברה בעובדיה.

רעיון צינור התקשורת הייחודי בין עובדי חברת Cisco לבין המועמדים הפוטנציאליים, היה כל כך מוצלח עד כי הוא הפך למוטו בחברה, ועובדי החברה החלו לקרוא לעצמם "הסוכנים החשאים של Cisco". בהדרגה, הם צרפו את החשבונות האישיים שלהם במדיה החברתית, לקבוצת הסוכנים החשאיים, כך שהיא הפכה לחלק מהותי בחייהם.
ככל שהעניין בערוץ ובקבוצה גדל, החל להיות עומס של פוסטים של עובדים החברה, ולכן הוחלט על ימים מסוימים בשנה לכל עובד, בהם הוא מנהל את הערוץ ומוסיף תוכן. השבועות הראשונים של השנה היום מלאים תוך 24 שעות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה