שיתוף

מצבו הנוכחי של שוק העבודה, לרבות המצב בו רבים מאוד מהעובדים ממשיכים לעבוד מהבית, כמו גם ריבוי העובדים שנמצאים עדיין בחופשות ללא תשלום (חל"ת), בצד קיצוצי השכר וההטבות, והיעדר היכולת של מעסיקים רבים לשלם שכר עידוד, מחייב את הארגונים לשמור מכל משמר על מידת המחוברות לארגון של העובדים שעדיין מועסקים בפועל.

הגברת מידת המחוברות של העובדים בפירוש מהווה את הקטר שמושך קדימה את הצלחתו העסקית של הארגון. וככל שהקטר הזה מבוסס וחזק יותר, כך גוברים היתרונות של הארגון.

להלן 3 סיבות מרכזיות לכך שמידת המחברות של העובדים חשובה כל כך לחוזקו העסקי של הארגון:

1 נכונות העובדים להשקיע מאמצים בעבודה למרות הפחתת השכר:

עובדים שמידת המחוברות שלהם לארגון גבוהה, משקיעים הרבה יותר במשימותיהם, גם כאשר הארגון לא יכול לתגמל אותם בהתאם.

ממחקר שבוצע בארה"ב עולה, כי בארגונים שפעלו להגברת רמת מחוברות העובדים חלה ירידה של כ-41% במספר ההיעדרויות מהעבודה (המחקר נערך לפני תקופת הקורונה).

המשמעות של ירידה במספר היעדרויות היא הלך רוח חיובי כלפי הארגון. רמת מחוברות גבוהה משמעה שבקרב העובדים שחשים מחוברים לארגון, אין דפוס של התחמקות מהעבודה.

מתי הארגון צריך לדאוג? כאשר עובדים משקיעים פחות בכל משימה, כאשר מידת היוזמה פוחתת, כאשר לעובדים לא דחוף לייצר חדשנות וכשהם מודדים את כמות העבודה שהם משקיעים רק על פי מספר השעות שהם משקיעים, ולא מעבר לכך.

2 עובדים מחוברים שואפים למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם למען הארגון:

בארגונים בהם העובדים חשים שהם לא יכולים למצות את הפוטנציאל שלהם, כאשר אין להם מספיק הזדמנויות לנצל את נקודות החוזק שלהם, כאשר הם לא מרגישים שיש להם אתגרים שמעניינים אותם, הם לא נהנים מעבודתם.

עובדים שלא כייף להם להגיע לעבסודה בבוקר (או להשקיע במשימות המוטלות עליהם בעבודה מהבית), חשים מידת מחוברות שהולכת ויורדת.

3 רמת נאמנות גבוהה יותר

מסקר שנערך בארה"ב עולה, כי יותר מ-45% מהעובדים יעברו למקום עבודה אחר ללא היסוס, ברגע שתהיה להם הזדמנות.

אמנם, מצבו של שוק העבודה כיום אינו מאפשר לכל עובד להחליט באופן פתאומי לעזוב מקום עבודה, כאשר מספר מקומות העבודה התכווץ לבלי היכר.

ובכל זאת, מעסיקים רבים קובלים על כך שהם לא מצליחים למצוא עובדים. יש לחפש את הסיבה לכך במיתוג המעסיק.

ואת איכותו של מיתוג המעסיק יש לחפש במידת המחוברות של העובדים לארגון. ככל שהארגון מקפיד על מיתוג מעסיק חיובי יותר, כך יהיה לו קל יותר למצוא עובדים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה