שיתוף

מחוברות עובדים לארגון היא מרכיב קריטי ביכולתו של ארגון לצמוח ולהתחרות בשוקי היעד שלו.

אלא שכדי שהעובדים יחושו מחוברים לארגון, חשוב קודם כל שהמנהלים שלהם יחושו מחוברים לארגון, נאמנים לו ובעלי מוטיבציה גבוהה לקדם אותו.

כאשר המנהלים חשים מנותקים מהארגון או שמידת המחוברות שלהם והמוטיבציה נמוכות, יש לכך מחיר לא קטן בהקטנת מידת המחוברות של העובדים עד כדי ניתוקם.

להלן 3 ביטויים לחוסר מחוברותו של מנהל לארגון:

1 כאשר המנהל משדר תחושה שהוא היה מעדיף להיות במקום אחר מייד עם הגיעו לעבודה בבוקר.

2 כאשר עובדים יודעים שהמנהל עסוק רוב היום בחיפוש עבודה במקום אחר.

3 כאשר מנהל מגיע לעבודה בחוסר אנרגיה, חוסר מוטיבציה, ומהרגע שהוא מגיע בבוקר הוא מתכנן מתי הוא ילך הביתה בסוף היום.

כאשר המנהל מנותק מהארגון, לעובדים הכפיפים לו קשה מאוד לחוש מחוברים לארגון, המוטיבציה שלהם יורדת וגם הם מתחילים לחפש את דרכם אל מחוץ לחברה.

לכן, אחד התפקידים היותר חשובים כיום שיש למנהל, בעיקר מנהל ישיר של עובדים בתחילת דרכם, חשוב לוודא שהוא מחובר לארגון, ושהוא בעל התלהבות ומוטיבציה 'מדבקת' שתעבור גם לעובדים הכפיפים לו.

תפקידו של המנהל כבר מזמן אינו מתמצה אך ורק באחריות על הגברת התפוקה, עמידה ביעדים וביצוע המטלות היומיומיות.

המנהל כיום אחראי באופן ישיר על המוטיבציה של הכפיפים לו, על השאיפה שלהם להתקדם בתוך הארגון ולהשאר בו לאורך זמן, ועל גאוות היחידה של כל עובד.

ככל ששוק העבודה הופך מורכב ומאתגר יותר עבור חברות וארגונים, כך הולכת וגדלה חשיבותו של כל מנהל במובן של הגברת מחוברות העובדים הכפיפים לו. האחריות לכך הופכת למשימה מרכזית במכלול המשימות המוטלות על המנהל.

תרומתם של מנהלים בעלי רמת מחוברות גבוהה לארגון מתבטאת ב-3 מובנים:

1 עמידה ביעדים והשגת המטרות של הארגון:

עמידה של עובדים ביעדים, ביצוע המשימות המוטלות על העובדים מתוך שאיפה אמיתית לקדם את הארגון ומתוך גאוות יחידה, והגברת הפרודוקטיביות, כל אלה תלויים בצורה ישירה במידת המחוברות של המנהל לארגון.

מנהלים בעלי מידת מחוברות גבוהה לארגון הם מנהלים שהעובדים הכפיםים להם הם בעלי מידת מחוברות גבוהה, הם מנהלים שמעצימים את העובדים שלהם ושמובילים בסופו של דבר לשיפור התוצאות העסקיותש ל הארגון.

2 הגברת החדשנות ולקיחת היוזמה של העובדים:

כאשר המנהלים הם בעלי מידת מחוברות גבוהה לארגון, העובדים הכפיפים להם נוטים להיות הרבה יותר חרוצים ובעלי רצון להשקיע מאמצים בעבודתם.

הם עובדים שיטו הרבה יותר להעלות רעיונות ולמצוא פתרונות, יציעו יוזמות ויקחו על עצמם יותר ויותר תחומי אחריות, ובאופן כללי יהיו הרבה יותר מחוייבים לעבודה, להשגת היעדים ועמידה במשימות.

מחקרים מראים, כי מידת הפרודוקטיביות של מנהלים ועובדים בעלי מידת מחוברות גבוהה בכ-17% יותר לעומת עובדים ומנהלים בעלי מידת מחוברות נמוכה לארגון.

3 שיפור בתוצאות העסקיות:

היקפי המכירות, שירות הלקוחות, פיתוח המוצרים וייצורם ועוד מרכיבים רבים אחרים, המהווים את סך הפרודוקטיביות של הארגון ואשר תורמים לקידומו ולהישגיו של הארגון, תלויים ביחס ישר למידת המחוברות של המנהלים והעובדים כאחד.

ארגונים בהם המנהלים והעובדים מדווחים על רמת מחוברות גבוהה מהממוצע מדווחים על מכירות בהיקפים הגבוהים בכ-20% מהיקפי המכירות של המתחרים בהם רמת המחוברות נמוכה יותר.

בשורה התחתונה, הגברת המוטיבציה של העובדים מושגת על ידי מחוברותם של המנהלים שלהם והמוטיבציה שלהם. הגברת המוטיבציה, הנאמנות והמחוייבות לארגון מניבה תוצאות עסקיות משופרות.  

מחקרים שבוצעו בקרב עובדים ומנהלים בארה"ב מצביעים על כך שארגונים שמידת מחוברות העובדים והמנהלים שלהם גבוהה, מדווחים על רווחיות הגבוהה בכ-21% לעומת ארגונים בהם מידת המחוברות של העובדים והמנהלים נמוכה.

אין תגובות

השאר תגובה