שיתוף

מחלקת משאבי אנוש היא אחת המחלקות החשובות ביותר בכל ארגון, בפרט בתקופה הנוכחית. היא אחראית על איתור כשרונות חדשים, גיוסם, קליטתם ושימורם לאורך זמן, היא אחראית על פתרון בעיות של העובדים, על הקשר בין העובדים לבין עצמם ובינם למנהלים ועוד.

העומס על מחלקת משאבי אנוש הוא לפעמים כל כך גדול שקיים קושי להתגבר על כל האתגרים הניצבים בפני מנהלי משאבי האנוש.

כדי להתמודד בהצלחה עם אתגרים אלה וכדי למקסם את הפרודוקטיביות שלהם במסגרת שעות העבודה הקיימות, צריכים מנהלי משאבי האנוש לשלוט בשתי מיומנויות בסיסיות:

1 תקשורת מדויקת:

הראשונה והעיקרית שבהן היא תקשורת מדויקת. יש כמה צורות  תקשורת שמנהלי משאבי אנוש צריכים להתמודד איתן, החל מתיאורי תפקידים וכלה בהודעות דואר אלקטרוני.

בין אם הם כותבים אימייל פנימי לעובדי החברה או אם הם כותבים באתר החברה או בעלון פנימי, חשוב מאד תמיד לכתוב בצורה ברורה, מובנת ונהירה, כדי שהם יובנו כהלכה.

2 סקרי שביעות רצון אנונימיים:

יש ערך רב למשוב עובדים. גם ביקורת בונה וגם מחמאות יכולות לסייע בהנעת עסק בכיוון הנכון. הבעיה היא שכאשר העובדים נדרשים לתת משוב בגלוי, לעיתים קרובות המשוב יהיה לא אמיתי בגלל חששם של העובדים מתוצאות שליליות לגביהם.

כל חברה שואפת, אמנם, לטפח תרבות ארגונית שקופה ובטוחה, כדי שהעובדים יוכלו להרגיש בנוח לחלוק את דעתם הכנה. אבל המציאות היא שרוב העובדים עלולים עדיין להרגיש מאוימים, או לחלופין חוששים לפגוע בעמיתים לעבודה דבר שהופך את סביבת העבודה ללא נוחה.

לכן יש לבצע סקרי שביעות רצון אנונימיים לחלוטין כדי שזהותם לא תתגלה בשום אופן. סקר מזוג זה יכול לעודד את העובדים שלכם לתת משוב כנה.

עובדים שנותנים משוב כאשר הם חשים מוגנים ובטוחים מפני גילוי זהותם, חשים חופשיים להיות כנים לחלוטין. ואז גם התובנות שתקבלו יהיו משמעותיים יותר ומבוססים על האמת.

סקרים שמתבצעים בצורה אנונימית עשויים לגרום לשיעור תגובה גבוה יותר ולהפקת נתונים מדויקים יותר. אחרי הכול, יותר אנשים יהיו מוכנים להשתתף בסקרים, כשהם חשים בטוחים שהתגובות שלהם יישארו אנונימיות.

בדרך זו תוכלו לבצע שינויים חיוביים כדי לשפר את רמת שביעות הרצון של העובדים שלכם ובסופו של דבר, את ההצלחה הכוללת של העסק שלכם, שכן תוכלו להפיק מהסקר תובנות שיאפשרו לארגון ללמוד ולהשתפר על פני זמן.

אין תגובות

השאר תגובה