תקשורת בין הארגון לעובד – עם תנאים!

תקשורת בין הארגון לעובד – עם תנאים!

מחקר חדש מצביע על פער בין הדרך שבה העובדים רוצים לקבל מידע על תנאים, לבין הדרך שבה הארגון מפיץ מידע

שיתוף
תקשורת בארגון

תקשורת בארגון

יותר ויותר ארגונים למדו שלא מספיק לגבש מדיניות שכר והטבות, לעדכן ולשפר את מערך ההטבות שהם נותנים לעובדים – יש צורך לתקשר את הנושא כל הזמן כדי שהעובדים ידעו ויעריכו את מה שהארגון נותן. בין אם זה במטרה לחדד תנאים קיימים או מסלולים חדשים, בין אם זה כדי להגיע לעובדים חדשים או לעובדים הוותיקים ביותר, הארגון מבין שהוא צריך לבנות ערוצי תקשור כדי שהעובדים ידעו למה הם זכאים וידעו להעריך את שווי ההטבה.

אז ברור שיש צורך במערך תקשור השכר וההטבות ובהסברה כדי להעביר מידע בין ההנהלה לעובדים, אבל נשאלת השאלה באיזו דרך צריך להעביר מידע מסוג זה?

כיום יש כל כך הרבה דרכים להעביר מידע בארגון, החל מפגישות אחד על אחד, פגישות קבוצתיות, העברת חוברות מודפסות, פרסום בפורטל הארגוני, הפצת מידע ברשת החברתית, ניוזלטר ואפילו הפצת הודעות טקסט בסלולר. אז מה הבעיה להגיע לעובדים ולהבעיר להם מידע?

ממחקר חדש שבוצע לאחרונה עולה פער בין הדרך שבה הארגון בוחר לנהל את השיח סביב התנאים וההטבות – דרך מסורתית, לבין הדרך שבה העובד רוצה לקבל מידע – דרך אמצעי תקשורת מתקדמים.
כפי שמסתמן ממחקר חדש תחת הכותרת Today & Beyond, שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש HR Morning, יש פער בין הדרך שבה הארגון מעדיף למסור לבין הדרך שבה העובדים מעדיפים לקבל.

מהמחקר החדש עולה כי הדרכים המועדפות על הארגון להפצת מידע, בקרב עובדים ותיקים לצד עובדים חדשים בנושא מערך התנאים וההטבות, הן לאו דווקא טכנולוגיות אלא יותר מסורתיות. ליתר דיוק, שתי הדרכים המועדפות ביותר על הארגון לתקשור ההטבות שהארגון נותן לעובדים הן: סמינרים ופגישות קבוצתיות.

באילו ערוצי תקשורת נוהגים כיום ארגונים להפיץ מידע אודות התנאים וההטבות?

74% מקרב הארגונים מעבירים מידע באמצעות פגישות קבוצתיות וסמינרים ייעודיים.

72% מקרב הארגונים המדווחים על הצלחה מקיימים עם העובדים שיחות בנושא תנאים והטבות עם במודל "אחד-על-אחד".

68% מקרב הארגונים מעבירים מידע באמצעות תפוצת מייל.

61% מספקים לעובדים מידע באמצעות קו טלפוני (חיוג חינם) בו ניתן לקבל מידע דרך מערכת אוטומטית.

60% מקרב הארגונים שולחים אל העובדים דואר עם מידע אודות תנאים, הטבות וזכויות, לבתים הפרטיים.

באילו ערוצי תקשורת העובדים מעדיפים לקבל את המידע?

47% מקרב העובדים מעדיפים לקבל את המידע אודות התנאים וההטבות דרך מייל של העבודה בשעות העבודה.

28% מקרב העובדים היו מעדיפים לקבל את המידע דרך המייל הפרטי שלהם.

19% מקרב העובדים מעדיפים לקבל את המידע במפגשים קבוצתיים.

19% מקרב העובדים היו מעדיפים לקבל את המידע דרך ממשק אינטרנטי שמציע את ההטבות הרלוונטיות עבורם (לפי הגדרת חיפוש אישית).

18% מקרב העובדים היו מעדיפים לקבל את המידע במסגרת פגישות "אחד-על-אחד".

מהמחקר האחרון עולה כי הארגון מעדיף להפיץ מידע לעובדים בנושא התנאים וההטבות שלהם בצורה אישית, כלומר בעיקר בפגישה פנים אל פנים, הפצת מידע לעובדים אל מעונם הפרטי והעברת מידע דרך מערכת דיוור טלפונית. העובדים לעומת זאת מעדיפים לקבל את המידע הזה באמצעים דיגיטליים עם דגש מובהק על אימיילים לתיבת הדואר בעבודה. 

חשוב לציין כי הפער הזה שנוצר בין האופן שבו הארגון בוחר לדבר לבין האופן שבו העובד מעדיף להקשיב הוא פער שיש לתת עליו את הדעת. היות שמערך ההטבות שהארגון נותן הוא חסר חשיבות אם העובד לא מבין אותו ומעריך אותו, יש חשיבות מכרעת למערך התקשור וההסברה של מכלול התנאים וההטבות. כחלק מהמאמץ להעביר לכלל העובדים, מכל דור ומכל מחלקה, חשוב לבנות מערך תקשורת מגוון שישלב כמה שיותר כלים אך תוך שימת דגש מובהקת על – אמצעי תקשורת מועדפים על העובדים.

זה הזמן לבדוק כיצד העובדים בארגון שלכם אוהבים לקבל מידע באופן כללי ומידע ספציפי אודות תנאים והטבות, על מנת להיות מסוגלים לספק להם את המידע בדרך המועדפת עליהם.

ממחקר זה נראה שהדרך המועדפת על העובדים לקבל מידע אודות התנאים וההטבות שלהם היא באופן כמה שיותר קצר וענייני, ללא מפגשים קבוצתיים או אחד על אחד, ללא צורך בחומר מודפס, ללא דוגמאות והמחשות.

העובדים מעדיפים לקבל את המידע במקום העבודה, בתיבת הדואר של העבודה ולעבור עליו בקצרה על חשבון שעות העבודה. הם מעדיפים לחסוך את זמן המפגש ואת ההוצאות המיותרות של עיצוב, הדפסה וחלוקת חומרים בפורמט "פרינט". ככל שהעובדים בארגון שלכם: צעירים יותר וטכנולוגיים יותר – כך סביר להניח שממצאי המחקר שהוצג כאן ישקפו את העדפותיהם של העובדים שלכם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה