שיתוף

הטבות לעובדים יכולות להיות כלי רב עוצמה לשימור עובדים ולשיפור שביעות הרצון שלהם, מידת המעורבות שלהם בעבודתם ומידת המחוברות שלהם לארגון.

כל עוד העובדים מרגישים שהם זוכים להערכה מהמנהלים שלהם ושהארגון תומך בהם במגוון רחב של דרכים, עולים הסיכויים שהם ישארו בארגון לאורך זמן.

בד בבד עולה הסיכוי שהם יהיו פרודוקטיביים יותר, מחויבים יותר לארגון ובעלי מוטיבציה גבוהה יותר.

הטבות לעובדים יכולות לשמש גם כיתרון תחרותי בשוק העבודה, בכל הקשור למשיכת טלנטים מובילים לארגון.

יש סוגים רבים ושונים של הטבות שמעסיקים יכולים להציע לעובדים שלהם, כולל הטבות בריאות, תוכניות פרישה משופרות, יותר ימי חופשה בתשלום, סידורי עבודה גמישים, הזדמנויות להתפתחות מקצועית, לימודים לתארים גבוהים על חשבון הארגון ועוד.

כל אחת מההטבות הללו יכולה לתרום לשביעות רצון העובדים ולשימורם בדרכים שונות.

לדוגמה, הטבות בריאות והטבות בתחום הרווחה יכולות לעזור לעובדים להרגיש מוערכים על ידי הארגון ושלארגון אכפת מרווחתם האישית.

הטבות בתחום הפיננסי יכולות להפחית את הלחץ הכלכלי על העובד ולשפר את רווחתו הכללית.

תוכניות פרישה משופרות יכולות לספק לעובדים תחושת ביטחון ויציבות, ובמקביל לעודד אותם להישאר בארגון לטווח ארוך.

יותר ימי חופשה בתשלום וסידורי עבודה גמישים יכולים לעזור לעובדים להשיג איזון טוב יותר בין עבודה לחיים אישיים ולהפחית שחיקה, מה שיכול להביא להגברת הפרודוקטיביות ומידת המחוברות לארגון.

הזדמנויות לפיתוח מקצועי והזדמנויות ללימודים לתארים מתקדמים באקדמיה במימון הארגון מאפשרות לעובדים להרגיש שהארגון תומך בצמיחה המקצועית והאישית שלהם ולהגביר את תחושת המטרה והמוטיבציה שלהם.

במקרים מסוימים, ניתן להשתמש בהטבות כדי להחליף את העלאות השכר כדרך לשימור עובדים.

זה יכול להיות יעיל במיוחד עבור עובדים שחשוב להם לשפר את האיזון בין העבודה לחיים האישיים או שההזדמנויות לפיתוח הקריירה חשובות להם יותר מאשר שכר.

לדוגמה, ארגון יכול לממן לעובד לימודים לתארים שני ושלישי ולאפשר לעובד לקחת כמה ימים בשבוע על חשבון הארגון ללימודים, או להציע מדיניות נדיבה יותר של ימי חופשה בתשלום, או הסדרי עבודה גמישים במקום העלאת שכר לעובד השוקל לעזוב את הארגון.

האתר SHRM העוסק בניהול משאבי אנוש פרסם לפני כשנתיים סקר ממנו עלו כמה תובנות לגבי הטבות העובדים שמציעות חברות, לרבות תוכניות בתחום הבריאות.

מהדו"ח עולה כי כ-72% מהארגונים מציעים לעובדים משאבים ומידע בנושא בריאות, כ-50% מהארגונים מציעים תוכניות או שירותי בריאות, וכ-33% מהארגונים מציעים תחרויות או אתגרים בתחום הבריאות.

עוד עולה מהדו"ח, כי ההטבות הנפוצות ביותר שארגונים הציעו לעובדים הן הטבות בנושאי בריאות, שיפור תוכניות הפרישה ויותר ימי חופשה בתשלום.

בד בבד, נטען בדו"ח כי ארגונים רבים מציעים לעובדים הטבות פיננסיות, לרבות הקניית ידע לעובדים בנושא תכנון פיננסי, תוכניות לניהול החובות שלהם וכדומה. המטרה היא לעזור לעובדים לנהל את הכספים שלהם ולשפר את רווחתם הכללית.

במקביל, השימוש בטכנולוגיה לתמיכה בהטבות לעובדים הולך וגדל. יותר ויותר ארגונים מציעים לעובדים אפליקציות לנייד ומשאבים מקוונים אחרים כדי לאפשר להם לגשת בקלות לניהול ההטבות שלהם.

ולבסוף, גיוון והכלה: מעסיקים רבים מחפשים דרכים לשפר את הגיוון, השוויון וההכלה בהצעת ההטבות שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה