תביעה "עם בשר" הובילה לסגירת הרשת הצמחונית

תביעה "עם בשר" הובילה לסגירת הרשת הצמחונית

רשת מסעדות צמחוניות בקליפורניה(ארה"ב) על סף סגירה בעקבות תביעות העובדים בגין תנאי העסקה לא חוקיים

שיתוף
מניעת תאונות עבודה
מניעת תאונות עבודה

 Café Gratitude הינה רשת מסעדות ובתי קפה בקליפורניה, המתמחה במזון אורגני, קרי צמחוני, בריאותי ואיכותי. לרשת יש כיום 8 סניפים פעילים, אולם סופם להסגר בעקבות סדרת תביעות אגרסיביות מצד עובדי הרשת ועובדים לשעבר.

אחת התביעות הינה של מנהל חשבונות אשר לטענתו, הרשת שילמה לו שכר יומי במקום שעתי וזאת כדי להתחמק מתשלום עבור שעות נוספות. תביעה נוספת כנגד הרשת היא משיכת כספים מקופת הטיפים בניגוד לחוקי העסקה ועוד. כבר בשנת 2009 נטען כי רשת Café Gratitude כופה על עובדיה את הפילוסופיה של Land Mark Forum, שיטה לטיפול עצמי שעליה מושתתת הרשת, וזאת בניגוד לחוקי העבודה בארה"ב (מקום עבודה איננו רשאי לכפות על עובדיו לאמץ פילוסופיית חיים, אמונה, דעות פוליטיות וכיו"ב).

תלונות העובדים, כפרט או כקבוצה, הצטברו לכדי מאסה. לאחרונה, פרסמה הנהלת הרשת מודעה בעמוד הבית בפייסבוק, בה היא מצהירה שאין לה מנוס מלבד לסגור את הרשת וזאת מפאת הנטל הכלכלי שצפוי לה לאור מקרים רבים של כתבי תביעות מצד העובדים. לטענת הרשת, כתבי התביעה פוגעים ברשת הן כלכלית (ההוצאות המשפטיות הצפויות לה הן אדירות) והן ברמה התדמיתית.

Café Gratitude בנתה לעצמה שם של רשת איכותית המתייחסת בכבוד ללקוחותיה, עניני הטעם, ומציעה להם שירות איכותי ותפריט ייחודי, המותאם לצרכים ולסגנון החיים שלהם. הרשת נחשבה למותג 'ירוק', ידידותי לסביבה, אולם הפגיעה בציבור עובדיה הצליחה לנפץ את התדמית כרעם ביום בהיר.

מקרה מצער של מותג כל כך מוצלח וכל כך אהוב, שמתיימר להטיב עם כדור הארץ אך בו זמנית פוגע בציבור עובדיו, משדר מסר ברור לחברות במשק והוא שפגיעה בזכויות העובדים, הינה הרת אסון בהיבט הכלכלי והתדמיתי וסופן של חברות אלו, בסופו של דבר, לשלם מחיר יקר. במקרה שלפנינו, משלמת הרשת את המחיר היקר ביותר – סגירת סניפיה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה