שיתוף

בתקופה הנוכחית, כאשר לא מעט עובדים מחלקים את זמנם בין כמה מקומות עבודה בו זמנית, חלקם עובדים כשכירים בעבודות נוספות, אחרים עובדים כעצמאים במשרה חלקית בנוסף לעבודתם כשכירים, ויש עובדים שבנוסף למשכורתם ממקום העבודה הם מקבלים קצבת נכות (אבדן כושר עבודה) מקרן הפנסיה שלהם או מביטוח אבדן כושר עבודה פרטי, גובר הצורך לעדכן את כל העובדים בכך שעליהם לעשות תיאום מס בין כל סוגי ההכנסות.

חשוב מאוד שמנהלי משאבי האנוש יידעו את העובדים שלקראת שנת 2024 הם חייבים לעשות תיאום מס משום שללא תיאום מס הם יאלצו לשלם מס הכנסה על כל הכנסותיהם, בשיעור של 47 אחוזים בכל מקומות העבודה.

לכן, לקראת תחילת שנת 2024 יש להעביר לעובדים את המידע לגבי הצורך בתיאום מס.

חשוב לציין, כי עובדים שעשו תיאום מס בשנה שעברה, והשנה לא צפוי לחול שינוי בהכנסותיהם ובמקומות עבודתם, עשויים לקבל הארכת תיאום המס לשנת 2024.

אם כן, מהו תיאום מס ולשם מה הוא נדרש: שכירים או גמלאים שיש להם הכנסה מכמה מקורות יכולים להמנע מתשלום מס עודף על ידי תיאום מס.

בכל מקרה בו חל שינוי בהכנסות במהלך שנת המס יש לבצע תיאום מס חדש.

לשכירים שעורכים תיאום מס הכנסה מומלץ לערוך גם תיאום ניכויים מול המוסד לביטוח לאומי כדי להימנע מתשלום דמי ביטוח גבוהים מהנדרש.

כיום ניתן לבצע תיאום מס מקוון לכל סוגי ההכנסות וההקלות במס.

במקרים בהם עובדים לא עשו תיאום מס לשנת 2023 הם עדיין יכולים להגיש בקשה לתאום מס עד סוף שנת 2023 ולקבל את ההחזר.

לאחר תום שנת המס 2023 לא יהיה יותר אפשרי לבצע תיאום לגבי שנת 2023, אבל אם שיעור המס שנוכה משכרם של העובדים (במהלך 2023) היה גבוה מהסכום שבו היו חייבים על פי החוק, הם יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים מתום שנת המס.

הצורך לבצע תיאום מס הינו רלוונטי לגבי סוגי העובדים הבאים:

1 שכירים שמועסקים ביותר ממקום עבודה אחד בשנת המס.

2 שכירים שהחליפו מקום עבודה במהלך שנת המס.

3 שכירים שיש להם כמה מקורות הכנסה החייבים במס במהלך שנת המס – גם אם לא מדובר בתקופות חופפות, לרבות דמי לידה, דמי אבטלה קצבת אבדן כושר עבודה וכו.

רצוי מאוד לערוך את תיאום המס כבר בתחילת שנת המס ואף לפני קבלת המשכורת הראשונה ממקומות העבודה.

עם זאת חשוב לדעת שלעובדים שנערך תיאום מס בשנת המס הקודמת וממשיכים לעבוד באותם מקומות עבודה, תיאום המס ממשיך להיות תקף באופן זמני עד סוף חודש מרץ של השנה החדשה.

אם העובדים לא יערכו תיאום מס חדש, הרי שעבור משכורת חודש מרץ ינכו כל המעסיקים שלהם מכל משכורותיהם מס הכנסה בשיעור המירבי (47%) כולל ניכוי בדיעבד על החודשים ינואר ופברואר.

יש לעדכן את העובדים שהם יכולים לערוך תיאום מס מקוון לכל סוגי ההכנסות וההקלות במס, דרך אפליקציה באתר רשות המיסים, שאף מאפשרת לערוך סימולציה לחישוב מס ולשדר בקשה לתיאום מס למחשב רשות המיסים.

בדרך כלל העובד יקבל את התיאום באופן מיידי. במקרים אחרים, שבהם נדרש טיפול משרדי, האישור יונפק בתוך חמישה ימי עבודה ולפונים תישלח הודעה עם קישור לאישור.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה