למה נשים אינן מנהלות משא ומתן על שכר?

למה נשים אינן מנהלות משא ומתן על שכר?

נשים מרוויחות פחות. אחת הסיבות לכך היא שחברתית לא מצופה מהן לנהל משא ומתן על שכר, אבל גם כשהן עושות זאת, הן לא מצליחות להשתוות לגברים

שיתוף
שכר נשים

מחקרים מראים שנשים מרוויחות פחות מגברים על ביצוע אותה עבודה בשל ציפיות חברתיות להתנהגות שונה בין גברים ונשים. נראה שהנשים נופלות קורבן לציפיות אלה גם אם אינן מודעות להן. מבחינתם של מנהלי עסקים זה משתלם – כל עוד הנשים אינן מנהלות משא ומתן על השכר, אפשר לשלם להן פחות. עולה מכך שאם הנשים יעמדו על שלהן, הן ירוויחו יותר. האם זה נכון?


 יום עיון בנושא משא ומתן יועבר ע"י בועז נחמד ב- 24.10.2017
למידע נוסף ורישום ליום העיון – לחצו כאן 


על פי נתוני PayScale, אחוזים זהים של גברים ונשים שלא ניהלו משא ומתן על שכרם מראים שלא עשו זאת מהסיבות הבאות:

  • "לא רציתי להיתפס כמרפקן/נית" (18% מהנשים, 20% מהגברים).
  • "אני חושש/ת לאבד את משרתי" (8% מהנשים, 8% מהגברים).
  • "תמיד הייתי מרוצה מהמשכורת שלי (7% מהנשים, 9% מהגברים).
  • אולם, נשים נטו הרבה יותר מהגברים לבחור באפשרות "אני חש/ה חוסר נוחות לנהל משא ומתן על המשכורת" (31% מהנשים, 23% מהגברים).

נוסף על כך, לנשים יש סיבות רבות יותר לחשוש מהשלכות המשא ומתן. מעסיקים נוטים יותר להעניש נשים על אסרטיביות ועל מעורבות במשא ומתן מקצועי ונאות. המחקר מצביע גם על כך שלגברים יש סיכוי רב יותר לקבל את השכר שעליו ניהלו משא ומתן והם מקבלים העלאות גבוהות יותר מאשר הנשים בעלות תפקידים זהים לשלהם.
כל זה עדיין אינו אומר שלנשים לא כדאי לנהל משא ומתן על שכר. בת' טיילור מ-PayScale מציינת שלושה חוקים בסיסיים שנשים צריכות לפעול על פיהם כאשר הן מחפשות עבודה ומקבלות הצעת עבודה.

1. דוני תמיד בשכר התחלתי. אם לא תעשי זאת, ייתכן שתשאירי כסף על השולחן. הכסף שלא הורווח מצטבר עם השנים ואת תהיי במצב טוב פחות כאשר תפרשי לגמלאות.
2. לעולם, לעולם, לעולם אל תנקבי במספר. בהתייחס לחוק מס' 1, אפילו אם התשלום המוצע הוא יותר ממה שציפית, אל תראי זאת כלפי חוץ. במקום זאת דוני על קצת יותר. סביר להניח שלמעסיק או למעסיקה יש טווח שבתוכו הם יכולים להציע, וסביר שהם לא יציעו לך את השכר הגבוה ביותר האפשרי, כך שיש כנראה מקום לדיון.
3. התאמני והגיעי מוכנה. את לא רוצה שהקול שלך ירעד, אז תרגלי משא ומתן על תשלום גבוה יותר מול מראה, מול החתול שלך ועם קירות חדר הרחצה. כאשר תקבלי את ההעלאה שרצית או את המשכורת ההתחלתית הגבוה יותר, דעי שהרווחת אותן ביושר. מלאי את תפקידך כמיטב יכולתך כדי להראות שאת מעריכה את זה ששילמו לך בהתאם למה שאת שווה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה