שיתוף

גיוס העובדים הנכונים והמתאימים ביותר לארגון הוא משימה שעלולה להמשך על פני זמן ולהיות יקרה.

שימור עובדים מהווה את המפתח להשארת הידע שנצבר בארגון וכדי לקטוף את פירות ההשקעה בהכשרת העובדים על פני זמן.

בחודשים הקרובים יתחילו לחזור למקומות העבודה, העובדים שיצאו לחופשות ללא תשלום (חל"ת) בעקבות משבר הקורונה.

חלקם יגלה שהשכר שלהם הופחת בשל צמצום התקציב המתחייב מתקופת המשבר. במצב כזה, על הארגון לעמול קשה יותר כדי לשמר את העובדים, אשר בהינתן הפחתת השכר יוכלו להתפטר בדין מפוטר.

כתוצאה מכך צפויה המשימה לשמר עובדים להיות מאתגרת עוד יותר משהיתה טרם פרוץ המשבר. ולמרות זאת, יש לזכור כי תחלופה גבוהה של עובדים עלולה להשפיע בצורה שלילית על התרבות הארגונית של החברה, על הידע שנצבר בה ועל מורל העובדים שנשארים בארגון.

אין זה מן הנמנע שעם תום משבר הקורונה, תחל שוב תחרות עזה על הכישרונות המובילים והמבוקשים ביותר.

התמקדות של הארגון בהגברת מחוברותם של העובדים, לרבות הטלנטים המרכזיים של החברה, תאפשר לא רק לשמר את העובדים טוב יותר אלא גם לשמור על רמה גבוהה של מוטיבציה בקרב העובדים.

ארגונים שישכילו לגייס כעת את הטלנטים שנותרו ללא עבודה יצטרכו לערוך בדיקות יסודיות כדי לאתר את המועמדים הנכונים ביותר לארגון, שהם גם בעלי הכישורים המתאימים והיכולת להשתלב בתרבות הארגונית של החברה.

גיוס המועמדים הנכונים והמתאימים ביותר בכל היבט אפשרי, יקל, לאחר מכן, את המשימה לשמר את העובדים החדשים על פני זמן.

מנהל משאבי אנוש שינהל תהליך גיוס יסודי, תוך תיאור מדויק של החברה, התפקיד וערכי החברה, יבטיח בכך שהמועמדים שיקלטו בחברה הם המתאימים ביותר, ולכן כאמור, יהיה קל יותר לשמר אותם.

אם הארגון נעזר בחברות השמה, חשוב מאוד לספק להן מידע רב ככל האפשר כדי שיכירו את הארגון לעומק. רק כך יוכלו חברות ההשמה לגייס עבור הארגון את המועמדים המתאימים לו ביותר.

כאמור, אחד המכשולים המהותיים צפוי להיות נושא השכר. למעשה, גובה השכר היווה מאז ומתמיד את התמריץ הפופולרי ביותר לגיוס עובדים ולא פחות מכך, לשימור עובדים בארגון לאורך זמן.

אלא שבתקופה זו, בהיעדר תקציב מספיק, בארגונים רבים לא רק שלא יעלו את השכר אלא אף יפחיתו אותו. לכן חשוב מאוד למצוא תחליפים לשכר ובראשם הטבות שיהיו אטרקטיביות דיין למלא את מקום השכר שהופחת.

לאחר שהטלנטים החדשים גוייסו יש לוודא שהם נקלטים בצורה נכונה, גם כאש מדובר בעובדה מהבית וקליטה מרחוק. קליטה נכונה של עובד בארגון הינה קריטית לשימורו על פני זמן.

אחת השיטות שמאפשרות לשמר עובד חדש לאורך זמן היא מינוי מנטור שישמש לו נקודת קשר לכל שלה ויסייע להם להשתלב בארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה