מהי שיטת ההדרכה המועדפת על העובדים שלך?

מהי שיטת ההדרכה המועדפת על העובדים שלך?

הארגון מעדיף שהעובדים ישבו לבדם מול מחשב, ספר או מאמר וישלימו פערים מקצועיים. העובדים מצידם מעדיפים כיתת לימוד ומדריך מבית. איך מוצאים את שביל הזהב בין שיטות הדרכה המועדפות על הארגון לבין שיטות ההדרכה העונות על הצרכים והמגבלות של הארגון?

שיתוף
שיטות הדרכה

סקר חדש שערכה חברת ההשמה Office Team האמריקאית חושף את שיטות ההדרכה המועדפות על העובדים. מהסקר עולה כי 33% מכלל העובדים מעדיפים הדרכות בתוך הארגון על ידי מדריך מקצועי מוסמך המהווה חלק מהארגון כאשר ההדרכה משלבת הנחיה וסדנאות תרגול מעשיות. 22% מקרב העובדים מעדיפים סמינרים והשתלמויות מקצועיות מחוץ לארגונים, המבוצעים על ידי גורמים מקצועיים מוסמכים מובילים בתחום. 18% מקרב העובדים מעדיפים הדרכה מתוקשבת (קורס און-ליין) ורק 16% מקרב העובדים מעדיפים שיטת למידה עצמאית מתוך ספרות מקצועית.

נתוני הסקר חשובים ומעניינים היות שהעדפות העובדים אינן מתיישבות עם הצרכים והמגבלות של הארגון באופן ניכר. בעוד שהארגון המודרני מנסה עד כמה שניתן לחסוך בעלויות של הדרכה בתוך הארגון, הדרכה פרונטלית בכיתת לימוד אשר גוזלת מקום ובעיקר זמן עבודה יקר, יש לו (לארגון) נטייה גוברת להעדיף הדרכות 'חסכניות' במשאבים ולכן יש ביקוש גובר לפתרונות הדרכה און-ליין ולשיטות הדרכה עצמית באמצעות ספרות מקצועית.

אולם העובדים מנגד מוכיחים (בסקר זה) כי מה שבאמת חשוב להם זה: 1. שההדרכה תתבצע בתוך הארגון ועל ידי הארגון. 2. שההדרכה תתבצע תוך כדי מגע ישיר, ליווי ותמיכה אנושית של המדריך.

על פי סקר נוסף שערכה חברת ההשמה Office Team שבו השתתפו מנהלי משאבי אנוש מחברות מובילות במשק מתברר הפער העצום בין העדפות העובדים לצורכי הארגון שכן ממנו עולה כי: כ-64% מקרב הארגונים עברו או עוברים לשיטות הדרכה 'חסכוניות' כגון הדרכות און-ליין וכן שימוש בספרות מקצועית. קיימת אף מגמה מובהקת של שימוש ברשתות החברתיות לצורך למידה והעשרה מקצועית. מסקר זה עולה כי רק כ-35% מקרב הארגונים מספקים לעובדים שלהם הדרכות מסורתיות, במסגרת כיתת לימוד בתוך הארגון, תוך כדי ליווי אישי, סיוע ותמיכה.

רוברט הוסקינג, מנהל חברת ההשמה Office Team מציע לארגונים טיפים לשמירה על הרמה המקצועית הנדרשת באמצעות הדרכות:

בדקו האם הארגון יכול לייצר פתרונות הדרכה מבית:

חשוב לבדוק האם בתוך הארגון קיימים ראשית כל הידע ושנית כל התשתית לערוך הדרכות במסגרת כיתת לימוד, ליווי וחניכה אישית. אמנם זו שיטת ההדרכה האהובה על העובדים אבל לא כל ארגון ערוך לאמץ אותה ולכן , גם אם יש תקציב מתאים, לא בטוח שהמודל יעבוד. אם הארגון יכול לבצע הדרכות במסגרת כיתת לימוד מבית, יש להעדיף שיטה זו.

התחברו לכמה שיותר ארגונים ואיגודים מקצועיים:

ככל שיותר עובדים יהיו חברים ביותר ארגונים מקצועיים כך תהיה להם יותר גישה למידע, לטרנדים ולאירועים חברתיים ומקצועיים כמו כנסים, השתלמויות, ספרות מקצועית ועוד.

הדרכות באמצעות מנטורים:

יכול להיות שהארגון לא ערוך לקיים הדרכות בכיתות לימוד אבל – בכל ארגון יש את הטאלנטים בתחומם וכמובן שלכל ארגון יש מנהלים יוצאים מן הכלל אשר ראויים יותר מכל גורם חיצוני אחר – להדריך, לפקח ולהכווין עובדים בהיבט המקצועי.

מינוי עובדים כמנטורים זה מודל שיכול לשרת ארגונים בכל סדר גודל, החל מהקטנים ביותר ועד לארגוני ענק, בפרט כאשר הארגון עוסק בתחום נישתי ייחודי או שלא עומדות בפניו אפשרויות מגוונות של קורסים, ימי עיון והשתלמויות מקצועיות באזור הגיאוגרפי שבו הוא ממוקם. הדרכות דרך מנטורים זה מודל שעונה על הצרכים של שני הצדדים: של הארגון בהדרכות כמה שיותר ממוקדות וחסכוניות ושל העובדים הזקוקים לכמה שיותר מגע אישי.

בסקר השתתפו 409 עובדים וכן 508 מנהלי משאבי אנוש (כולם מארגונים המונים למעלה מ-20 עובדים).


להרחבה בנושא ניהול מערך הדרכה ארגוני ולימוד מודלים לביצוע הדרכות ארגוניות ניתן יהיה לקבל בכנס ההדרכה השנתי שלנו שייערך בחודש הבא!

למידע נוסף ורישום לכנס ההדרכה השנתי – לחץ כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה