רווחה וחנוכה – לא (רק) מה שחשבתם

רווחה וחנוכה – לא (רק) מה שחשבתם

חג החנוכה הוא הזדמנות לחגוג עם העובדים בפעילויות רווחה קלאסיות, אך לא רק. הנה מספר רעיונות

שיתוף

רווחה בחנוכה

בעוד יש ארגונים שחג החנוכה הוא חג לעובדים לקראתו עומלים במחלקות הרווחה, ישנם ארגונים ומקומות עבודה בעלי תקציבים מצומצמים המביאים להתעלמות מהחג.

אין ספק שחג החנוכה הוא גם הזדמנות לרווחה. מדובר בחג ארוך יחסית, עמוס במאכלים שמנים וטעימים וכשיש בחברה עובדים עם ילדים, גם אי אפשר להתעלם ממנו כי הם בחופשה לא קצרה במיוחד.

מדובר גם בחג משפחתי במיוחד, ודווקא בשל היותו כזה כדאי לתת לו דגש במקום העבודה, בשני היבטים: האחד המתייחס למקום העבודה כמשפחה השניה של העובד. ההיבט השני מתייחס לאיזון בין העבודה למשפחה, נושא שלאחרונה בהחלט מדובר בעולם המערבי. ארגונים המבקשים לאמץ את התפיסה, מוזמנים להתחיל להטמיע אותה באמצעות הרווחה, כפי שתקראו בהמשך.

הדלקת נר ראשון לכל החברה, זלילת סופגניות מחלקתית או מתן הנחות למופעי חנוכה השונים? הנה הזדמנות לחגוג עם העובדים ולהעניק להם מעט אור, תרתי משמע. ריכזנו עבורכם שלל רעיונות לפעילויות רווחה לעובדים, רעיונות מוכרים וגם כאלה שאולי לא חשבתם עליהם:

1. הדלקת נר ראשון או אחרון וכיבוד של סופגניות. למעוניינים להביא ערך מוסף לאירוע הרמת הכוסית, ניתן לנצל את ההזדמנות ולשתף את העובדים בעובדות מעניינות אודות החברה (אחרי הכל אנו בסוף שנה). כמו כן ניתן להעשיר את ידע העובדים ולהעניק להם הרצאה קצרה על חנוכה ועל משפחתיות.

2. מתן הנחות לעובדים ולילדיהם למופעי חנוכה השונים. רכישת כרטיסים מרוכזת למופע הפסטיגל היקר או למופעי חנוכה רזים יותר במחיר ונוצצים פחות, אך שבהחלט יכולים לעניין ילדים.

3. פעילות חברתית לצוותים, שיועברו על ידי מנהלים/ ראשי צוותים. לפעילות צוותית ולא כלל ארגונית יש יתרונות רבים: העובדים מכירים היטב זה את זה, מרגישים נינוחים לשוחח בז'רגון המקצועי המקומי של המחלקה, והמורל הצוותי ותחושת המשפחתיות עולה. כמובן מדובר בפעילות ללא עלות, פרט להפסקה של חצי שעה מהעבודה.


 

רעיון לפעילות צוות חברתית לחג החנוכה:

זוהי הזדמנות לברר אילו פעילויות רווחה היו רוצים העובדים לקבל, לאילו הכשרות/ הדרכות הם זקוקים וכדומה.
שבו במעגל ושאלו את העובדים ברוח סיפור נס פך השמן אילו משאלות יש להם בנוגע לעבודה.


 

4. חבילות שי או מתנות סמליות. כמו בראש השנה ובפסח, ואולי צנוע יותר, אך כל שי הוא תשומת לב חביבה על עובדים.

5. ארוחת חנוכה חגיגית, בה כל עובד יביא מאכל לארוחה.

6. חופש. זהו חג שבו לילדים יש חופש מהגנים ומבתי הספר, וההורים נאלצים לבזבז את כל ימי החופשה שלהם או להפוך עולמות כדי למצוא סידור הולם לפחות עבור חלק מהימים. במקום סופגניות והנחות להצגות ופסטיגלים, שקלו להעניק להם יום חופש אחד במתנה.

7. יום/ חצי יום פעילות על חשבון החברה לעובדים ולילדיהם. במקום להצטופף בקניון, ניתן להזמין הפעלות לילדים למספר שעות, לארגן תורנויות בייביסיטר באחד מחדרי המשרד לקבוצת ילדי עובדים ולהפעיל אותם לבד.

חג שמח!!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה