כוחם של הדברים הקטנים

כוחם של הדברים הקטנים

גם כאשר העובדים מרוצים מהשכר ומכל "הדברים החשובים", הטבות קטנות, כמו ארוחות צהריים על חשבון החברה, עשויות לחולל שינוי גדול

שיתוף
רווחה היא לא שמנת

רווחה היא לא שמנת

סקרי עובדים מצליחים תמיד לפתוח לנו את העיניים ולהאיר נושאים חדשים או לחדד נושאים מוכרים. אם הסקרים בנויים נכון, הם עשויים לסייע למשאבי אנוש לראות מעבר למובן מאליו ולגלות שגם אם חשבתם שהעובדים מקבלים את כל התנאים שיכלו לחלום עליהם, עדיין אפשר לשפר את תנאי העסקתם. 

כאשר מנהלת משאבי אנוש מטורונטו, קייטלין אניירט, קיבלה את תוצאות הסקר בחברה שלה, היא גילתה שהמועסקים העריכו ממש את הדברים הקטנים. "הדברים הקטנים עושים הרבה," היא אומרת בכתבה לאתר משאבי אנוש HC Online. "אפילו כאשר אנשים מרוצים מהתשלום ומההטבות, הם רוצים פינוקים לאורך היום." אניירט היא מנהלת משאבי אנוש בחברת Voices.com, שוק מקוון שמחבר לקוחות עם כישרונות voiceover. לדבריה, סקר שביעות רצון העובדים בוצע כדי לעזור לה להבין עם אילו אתגרים עיקריים היא מתמודדת כאשר החלה למלא את התפקיד באוקטובר 2014.

המועסקים רוצים אקסטרות
"עשינו זאת כדי לראות היכן אנו עשויים להיאבק," מסבירה איינרט. "כאשר קיבלנו את תוצאות הסקר, ראינו שהתגובות היו מצוינות באופן כללי ושהחברה יציבה מאוד ומאושרת מאוד אך הסתבר שהדברים הקטנים אכן עושים הרבה." נראה שאפילו כאשר האנשים מרוצים מהדברים הבסיסיים, הם רוצים "אקסטרה". אך זה לא חייב להיות משהו גדול. אחת ההצעות שהעלו המועסקים בחברה הייתה קייטרינג לארוחת צהריים וארוחות צהריים ארוכות יותר מדי פעם.

קארל סטייב, מומחה להנהגה מסכים עם איינרט. הוא אומר שארוחות צהריים מוזמנות יכולות להיות דרך קלה להעלות את המורל של העובדים ולחזק את מערכות היחסים הבין אישיות שלהם. "לא רק שזה מעלה את המורל, זה גם מעודד את המועסקים להרגיש מחוברים למועסקים אחרים באמצעות שיחות בזמן הארוחה שבכל מקרה אחר לא היו מתרחשות," אומר סטייב.

סטייב אף מוסיף שהצעת ארוחות צהריים בחינם למועסקים יכולה לתת לארגון כלי להתערב/לעצב את סגנון החיים של העובדים בהיבט של בחירות בריאות יותר. כך ניתן לשפר אפילו את הבריאות הכללית של כוח העבודה ולצמצם הוצאות לטווח הרחוק. "מועסקים בריאים עולים לכם פחות," הוא טוען. "בין אם זה פחות ימי עבודה אבודים, תפוקה טובה יותר או עלויות נמוכות יותר של ביטוח בריאות; כולם זוכים כאשר המועסקים נשארים בריאים.

אולי ארוחה אחת ביום בחינם לא תחולל השפעה עצומה על בריאות המועסקים שלכם, אבל היא בהחלט מקום טוב להתחיל בו את ההשקעה בדברים הקטנים – בהנחה שטיפלתם כבר בכל היתר.

בואו להרחיב את הידע והכלים שיש ברשותכם לפיתוח תחום הרווחה בארגון – 
הירשמו עוד היום לכנס הרווחה השנתי 2015

 פרטים והרשמה בקישור זה 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה