ראיונות עם עובדים קיימים כדי לשמר אותם בחברה

ראיונות עם עובדים קיימים כדי לשמר אותם בחברה

העובדים המוכשרים והמנוסים שלכם הם הנכס היקר ביותר בחברה, וכמנהלים, אתם וודאי רוצים לשמר אותם ולהבטיח שיהיו מאושרים

שיתוף
גיוון והכללה בארגונים

גיוון והכללה בארגונים

מנהלים כיום משתמשים בראיונות עובדים קיימים ולא רק בראיונות עבודה למועמדים חדשים, כדי לקבל תמונה טובה יותר של איך העובדים מרגישים בעבודה ובחברה והאם הם מרוצים באופן כללי. הראיונות הללו מספקים למנהלים תובנות לשיפור לסביבת העבודה וכישורי המנהיגות שלהם, בטרם הדברים השליליים ישפיעו על העובדים הטובים ויגרמו להם להתנתק.

הראיונות עם העובדים הקיימים יעילים, רק כאשר העובדים נכונים להפגין שקיפות וכנות. הם מבוססים על שיחה דו כיוונית כנה בין מנהל לעובד, שבו כל צד צריך להקשיב, לשאול שאלות, ולעקוב אחר רעיונות ותוכניות פעולה.

ראיון עם עובדים קיימים בונה אמון אצל העובדים שמרגישים מוערכים כיוון שהמנהיגים מעבירים להם מסר שהם כל כך חשובים עד כי הם מפנים את זמנם לראיונו כדי לשפר את תניהם של העובדים ומעוניינים יותר מכל שהם יישארו.

להלן 5 שאלות שחשוב לשאול בראיונות עם עובדים קיימים:

1. מה אתה הכי אוהב בעבודה שלך?

שאלה זו קובעת את הטון ואם הצלילי נשמע חיובי, כדי להעריך את שביעות רצונם מהעבודה שלהם ומסייעת להבין מה הם הכי אוהבים ועל מה חשוב לשמור.

2. תוכל לתאר לי יום עבודה טוב שחווית לאחרונה?

כאשר העובדים נזכרים בחוויות העבודה החיוביות שלהם, הם יכולים לספק לכם דוגמאות ברורות וספציפיות של חוויות חיוביות שהיו להם. מנהיגים צריכים לשאול את השאלה הזאת כדי ללמוד על כל מה שהם יכולים לעשות כדי לשכפל חוויות חיוביות ולחזק אותן.

3. האם אתה מרגיש שהמיומנויות שלך מנוצלות במלואן?

תרחיש המקרה הטוב ביותר כאן הוא לגלות כי לעובד יש כישורים נוספים שהחברה או המנהלים שלו לא ידעו עליהם והוא יכול להגשים את עצמו ולקדם את החברה בדרכים נוספות. העובד מנצח באמצעות חזקות אישיות המעלות מוטיבציה אישית ומעורבות, והמנהיג מנצח על ידי מתן הזדמנויות חדשות לעובד לבטא את נקודות החוזק שלו שיתרמו לחברה.

4. האם אתה מרגיש שאתה מוערך ומוכר עבור עבודתך הטובה?

שאלה זו נועדה למדוד את רמות ההישגיות ותחושת ההערכה של העובד למול ממידת התסכול שהוא חש, במידה וחש כך.

חש לשאול באומץ את השאלה ולקוות שהעובד ישיב באומץ את תשובתו. אם התשובה שלילית, ניתן לבצע יחד סיעור מוחות למציאת פתרונות לעניין. העובדים רשאים להציע דרכים בהן המנהלים יביעו את הערכתם.

5. האם אתה חש שמתייחסים אליך בכבוד?

מנהיגים צריכים לשאול שאלה זו כדי לקבוע את בריאות הצוות. האם יש תחושות חוסר הערכה ונעימות בין חברי הצוות? האם ישנה פוליטיקה וצביעות בעבודה? במידה וכן, מובן שיש לפעול במהירות על מנת למגר את העניין. התנהגויות רעילות מעידות על חוסר מוחלט של כבוד הדדי כמאפיין תרבותי. מחקרים מראים שכבוד הוא גורם מפתח בהתנהלות העובדים הכוללת, ובהיעדרו העובדים ממהרים לעזוב.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה