שיתוף

הכול החל בתחילת 2016, ביום בו ביקשו אנשי העסקים והיזמים הוותיקים מיקי דורסמן וירון קופל, להיפגש עם מנכ"ל סטארבקס העולמית, הווארד שולץ, כדי להעלות בפניו רעיון ליוזמה כלשהי. קופל הכיר את שולץ עוד קודם לכן במסגרת אחד מתפקידיו הקודמים, ושולץ, שזכר את היזם הנמרץ, נענה בחיוב.

מזכירתו של מנכ"ל סטארבקס העולמית מסרה להם את היום, השעה והאיזור במנהטן בו יוכל שולץ להפגש עימם, ושני היזמים, שלא רצו להחמיץ את ההזדמנות, אישרו את מועד הפגישה ומיקומה, אף על פי שבשלב ההוא עדיין לא שכרו חדר ישיבות לקיומה.

מרגע שאישרו, החלו קופל ודורסמן במירוץ נגד השעון כדי למצוא מקום ראוי לפגישה. היה להם ברור שבית קפה אינו בא בחשבון, שכן לצורך הצגת הרעיון, כולל המצגת, הם נזקקו לפרטיות ולמקום שקט ודיסקרטי. די מהר התברר שהמקום המתאים היחיד, שניתן לקיים בו פגישה מסוג זה, הוא חדרי ישיבות בבתי מלון. אלא שהבעיה הגדולה עם חדרי ישיבות בבתי מלון היא, שניתן לשכור בהם חדר ישיבות למינימום של שלוש שעות, במחיר 650 דולר. מכשול נוסף שמצמצם מאוד את האפשרויות העומדות בפני מי שזקוקים לחדר ישיבות בהתראה קצרה, טמון בדרישתם של בתי המלון לתיאום מראש.

זמן קצר לאחר אישור הפגישה התבקשו קופל ודורסמן למסור למזכירתו של שולץ את מיקומה. מפאת קוצר הזמן והלו"ז הצפוף של שולץ, הם נאלצו למסור לה שם של בית מלון מסויים, עוד לפני שסיכמו עם בית המלון את כל פרטי השכירות. מאותו רגע החלו השניים במירוץ חדש, הפעם להורדת המחיר. בסופו של דבר הם הצליחו להוריד את המחיר לכמעט מחצית מהמחיר המקורי, אף שזה עדיין היה יקר מאד ביחס לפגישה שנמשכה כשעה.

הפגישה התקיימה כמתוכנן, ואז, לאחר שהסתיימה, הגיעה ההפתעה שהולידה בעקבותיה את היוזמה חדשה להקמת Meet In Place: בתום הפגישה התעניין שולץ איך קרה שהם קיימו את הפגישה במקום יקר כל כך. קופל ודורסמן, שהופתעו מאוד מכך שאפילו מנכ"ל סטארבקס הגדולה חושב שחדרי הישיבות בבתי מלון יקרים מדי ולא מספיק נגישים, שאלו בתגובה, האם יש פתרון טוב יותר. שולץ השיב שכל הידוע לו אין בעצם פתרון אחר.

גודל ההזדמנות כגודל הצורך

באותו רגע הבינו השניים את גודל ההזדמנות הטמונה בצורך האדיר שיש לאנשי עסקים בחדרי ישיבות זמינים, זולים וכאלה הניתנים לשכירות מיידית, בלי הפרוצדורה המייגעת של תיאומים מראש.

הם החלו מייד בפיתוח הרעיון ל-Meet In Place, ובנובמבר 2016, פחות משנה לאחר אותה פגישה עם הווארד שולץ, מנכ"ל סטארבקס, וזיהוי הצורך, נפתחה הפעילות בחדרי הישיבות של Meet In Place.

את התוצאה ניתן לראות כיום בשדרות רוטשילד 8 בתל אביב: מתחם חדרי ישיבות להשכרה, הבנוי על פי מודל השונה מהותית מכל תפיסה אחרת הנהוגה בשוק השכרת חללי העבודה. השימוש בחדרי הישיבות של Meet In Place מתומחר על פי שעה, כאשר המחיר מתחיל מ-88 שקלים לשעה (החל מהשעה 19.00 המחיר הוא מ-55 שקלים לשעה). יתרה מכך, הזמנת החדרים מתבצעת באופן נגיש דרך האתר או האפליקציה. אין צורך בתיאומים טלפוניים מסורבלים וטרטורים מיותרים. המשתמש נכנס לאתר או לאפליקציה, וקובע את היום, השעה, מספר החדרים שהוא רוצה להזמין ואת סוג וגודל החדר. ניתן להזמין מעכשיו לעכשיו.

אחת מגולות הכותרת של מודל הפעילות של Meet In Place היא, שהוא לא כולל התחייבות. הלקוח יכול לשכור חדר באופן מיידי באונליין ולשלם עבור שעה אחת או יותר, על פי הצורך האמיתי שלו. אין כל התחייבות לשנה או לחודש או לכל פרק זמן, מעבר לפרק הזמן הדרוש לו בפועל.

הביקושים זורמים מכל קצות הקשת העסקית והפרטית

כאמור, המתחם נפתח לפעילות בנובמבר, הוא כבר פועל במלוא המרץ והביקושים זורמים ללא הרף. ביקושים גדולים מגיעים גם מבנקים, חברות ויזמים, בתחומים שהצליחו להפתיע אפילו את קופל ודורסמן.

נכון להיום כוללת אוכלוסיית משכירי חדרי הישיבות, יזמים ואנשי מקצוע עצמאיים; אנשי עסקים מחו"ל שמתאכסנים בתל אביב ומעוניינים לקיים פגישות במקום הקרוב לבית המלון אך לא בבית המלון עצמו; יועצים ארגוניים, ועדות קבלה שזקוקות לחדר ראיונות וחדר המתנה; מגשרים שנדרשים להם כמה חדרים לצורך תהליך הגישור; חברות וארגונים (בהם גם בנקים) הפועלים באיזור תל אביב, שאין להם מספיק חדרי ישיבות, או שהם מעוניינים להוציא את המנהלים לישיבות מחוץ למשרד ולקיימן במקום מעורר השראה;

חברות שמגיעות מחוץ לאיזור תל אביב ושוכרות את חדרי הישיבות כדי לקיים פגישות בתל אביב; ואפילו קבוצות חובבים (לדוגמה, קבוצה סגורה של חובבי יין שמקיימים מפגש טעימות אחת לשבוע), סטייליסטים וצלמי אופנה שמבצעים במקום את הפעילות הדרושה לצורך צילום פרסומות ורבים אחרים.

זאת ועוד, חברות רבות שוכרות חדרי ישיבות במתחם ליום שלם, לצורך ימי עיון, סדנאות ועוד. בין השוכרים חדרים ליום שלם ניתן למצוא גם לא מעט מנהלי חברות הייטק, שהחברות שלהם ממוקמות בפארקי ההייטק ביוקנעם, חיפה, קיסריה, ומקומות נוספים המרוחקים ממרכז הארץ, והם סוגרים במקום שכירות חדרים ימים שלמים לצרכי קיום פגישות.

למתחם יש כמה יתרונות בולטים על פני קיום פגישות בבתי קפה. יתרון אחד טמון באווירה ובפרטיות שלא ניתן לקבל בבתי קפה, כמו גם בריהוט המותאם לסוג המפגש (פירוט נרחב יותר על סוגי הריהוט והעיצוב בהמשך הכתבה). יתרון נוסף טמון בעובדה שבניגוד לבית קפה, התשלום עבור השימוש בחדרי הישיבות של Meet In Place הינו הוצאה מוכרת לצרכי מס.

מה ניתן למצוא במתחם

מה, אם כן, כולל השירות של Meet In Place: המתחם, על 20 חדרי הישיבות שבו, מאכלס קומה שלמה בבניין בשדרות רוטשילד בתל אביב. לרשות המשתמשים עומדים קפה, עוגיות, סודה ומים קרים. עבור משתמשים שמעוניינים להביא איתם כיבוד משלהם, צוייד כל אחד מחדרי הישיבות במקרר וכן במכונת אספרסו עם קפסולות.

המתחם כולל כמה סוגי חדרים וריהוט: סוג אחד הוא חדרי ישיבות קלאסיים, הכוללים שולחן מוארך וכסאות. החדרים הקלאסיים קיימים בכמה גדלים. גודל החדרים מותאם למספר המשתתפים, החל מארבעה איש ועד פגישות רבות משתתפים (עד חדרים בהם ניתן לערוך מצגות ל-30 איש). סוג אחר של חדרים הם הסלונים בהם ניצבים שולחנות סלוניים, כורסאות, ספות נוחות ושרפרפי עץ. גם הסלונים בנויים בכמה גדלים ויכולים לאכלס החל משני אנשים ועד 15 איש.

המקום מעוצב בקווים נקיים, בעיקר בשחור לבן. בחדרי הישיבות הקלאסיים שולט הצבע הלבן, בעוד שבסלונים שולטים צבעים חמים. בכל החדרים יש קירות זכוכית שמספקים תחושה של מרחב ומאפשרים לשוהים בחדרים לחוש חלק מהאווירה במקום שהיא רשמית ועם זאת תוססת.

בה בעת, בכל חדר יש וילונות כבדים שניתן להסיטם ולהסתיר את קיר הזכוכית כדי לקבל פרטיות מוחלטת. כל אחד מחדרי הישיבות מצוייד בלוח מחיק וכן במערך תקשורת מלא, כולל טלפון איי.פי ומסך, מה שמאפשר לקיים שיחות ועידה עם משתתפים מרוחקים.

בחדרים הקלאסיים הגדולים ניתן לשנות את סידור השולחנות והכיסאות על פי הצורך. אפשר, לדוגמה, להעמידם בצורת מעגל, או בצורת חית, או כל סידור אחר שמתאים ללקוח ומשרת את מטרת המפגש. מנהלים צעירים יכולים ליצור בחדר הישיבות ששכרו אווירה תוססת ונמרצת המדרבנת את היצירתיות של משתתפי המפגש; מקיימי הסדנאות יכולים לשנות את סידור הרהיטים על פי צרכי הסדנה; ומנהלים ותיקים של חברות גדולות יכולים לקבל סידור רהיטים שהינו מסורתי יותר.

כאמור, כבר עם תחילת הפעילות נוכחו מייסדי Meet In Place, כי המקום מתאים למגוון גדול מאוד של משתמשים, החל ביזמים וחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן, דרך הנהלות של חברות גדולות ובנקים, ועד מאמנים פרטיים (קוצ'רים), מגשרים, מארגני סדנאות וקבוצות המקיימות פגישות סגורות. כל אלה יכולים לקיים במקום ישיבות, הדרכות, פגישות עבודה ומגוון רחב מאוד של פעילויות.

מחברת Meet In Place נמסר, כי "המתחם מספק מענה אולטימטיבי וגמיש, המותאם לצרכי שוק העבודה הגלובאלי. החל מפגישת ראיון, פגישות עבודה, ועד מצגות ל-30 איש. מתוך הכרה בחשיבות המיקום נבחר המיקום הספציפי בשדרות רוטשילד 8 בתל אביב, שהינו מקום המרכזי והתוסס ביותר בתל אביב".

היזמים, מיקי דורסמן וירון קופל מסרו בהודעתם לעיתונות, כי "בתור יזמים שמקיימים ישיבות רבות בארץ ובעולם, אנחנו נתקלים לא פעם בצורך למצוא מקום זמין, מכבד ומתאים לפגישה – מעכשיו לעכשיו. בתי הקפה מאופיינים ברעשי רקע ועומס [של לקוחות], ולא מאפשרים דיון מקצועי ונוח, בפרטים עסקיים [שעל פי רוב הינם] דיסקרטיים. כמענה [לצורך זה], הקמנו את Meet in Place, המעניק חווית משתמש טובה, [אפשרות ל]הזמנה קלה ומהירה, ומיקום אסטרטגי בלב תל אביב. חדרי ישיבות ברמה הגבוהה ביותר עומדים כעת לרשות כל מי שמעוניין במחיר מאד אטרקטיבי, בלחיצת כפתור.

"ב-Meet in Place ניתן לראות בכל רגע נתון את זמינות החדרים כמו גם למספר חודשים קדימה, לשריין ולקבל את החשבונית למייל. הכול מתבצע אונליין באמצעות אפליקציה. בנוסף, ובשונה מפגישה בבית קפה, הפגישות [מתקיימות] בחלל משרדי ו[מהוות] הוצאה מוכרת [לצרכי] מס. את המתחם והחדרים עיצבה דקלה טל גורדון המתמחה בעיצוב פנים של חללי עבודה, עסקים ומשרדים. שתייה חמה וקרה כלולה במחיר לשעה [שעומד על] 88 ₪ לשעה + מע״מ".

קצת על היזמים שמאחורי Meet In Place:

מיקי דורסמן הוא יזם ואיש עסקים, בעל פורטפוליו עשיר בתחום השקעות נדל״ן בארץ ובעולם. דורסמן הוא שותף ב-WeWork העולמית, הנחשבת לאחת ההצלחות הגדולות של השנים האחרונות, ונמנה עם המשקיעים הבולטים באפליקצית Weepo.

נוסף על כך, דורסמן הוא דמות מוכרת בענף הכדורסל הישראלי, הודות לפועלו ולהישגיו כמאמן וכיו"ר מועדון הפועל חולון. בשנת 2008 עשה דורסמן היסטוריה כמאמן והוביל את המועדון לזכייה באליפות המדינה. זאת ועוד, דורסמן הוא גם יזם חברתי, ממקימי עמותת הפועל חולון, הפועלת למען חינוך והעצמה אישית באמצעות כדורסל בקרב בני נוער.

ירון קופל כיהן בשש השנים האחרונות בתפקיד סמנכ״ל חדשנות, עיצוב ומוצרים בחברת סודה סטרים העולמית, ועמד מאחורי בחירתה של החברה לאחת מ-50 החברות החדשניות בעולם ב-2013. קופל הוא גם היזם שמאחורי TeCasan ,zer4u ומיזמים נוספים. לאחרונה פתח עם רעייתו, רונית קופל, את חנות המשקפיים MOJO שהיא חנות המשקפיים הראשונה והיחידה בארץ, המתמחה בילדים. במקביל, עוסק קופל בייעוץ לחדשנות וחוויית משתמש בארץ ובעולם.

דגשים על עיצוב המתחם

המעצבת דיקלה טל גורדון, אומרת, כי אתגרי העיצוב שעמדו בפניה היו כיצד לייצר בחדר ישיבות שנועד לשימוש שעתי, מקום נעים, ביתי ומזמין שנוח להיפגש בו. אתגר אחר היה ליצור מרחב דינאמי העונה על הצרכים הנדרשים למגוון רחב של סוגי הפגישות, מפגישות אינטימיות ועד פגישות רבות משתתפים. אתגר שלישי היה כיצד לייצר חללים המתאימים לפגישות של מגוון רחב של סוגי מקצועות ומטרות, בהם עורכי דין, פרסומאים, סדנאות וימי עיון, מגשרים, סטארטאפיסטים ועוד. האתגר הרביעי היא ליצור מרחב טכנולוגי מעוצב שיספק את הפונקציות הנדרשות לקיום פגישה מוצלחת ואינטימית.

לדבריה, התוצאה היא, כאמור, "20 חדרי ישיבות דינאמיים, המסוגלים להיפתח לחלל כפול על פי הצורך, עיצוב סקנדינבי לבן ונקי בחדרי הישיבות הקלאסיים, לא מנכר וללא עומס שצד את העין בפרטים הקטנים. בחדרי הסלון ניתן דגש על ניחוח וינטג'-שיק לישיבה נינוחה. בחדרים ניתן למצוא מפגש בין ישן לחדש, תוך הענקת כבוד לבניין הבאוהאוס, על ידי השארת קורות בטון חשופות, לצד עיצוב עכשווי ומודרני שעושה שימוש בבטון החשוף".

היא מוסיפה, כי "יש דגש על חדשנות, ברוח המיזם: חלל כניסה צעיר וחדשני עם מפת קיר אבסטרקטית של האיזור, ולובי מינימליסטי היוצר תחושה חמימה של משרד ומקום ביתי".

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

אין תגובות

השאר תגובה