הדרך להצטיינות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש

הדרך להצטיינות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש

מסלול לימודים מיוחד מוצע באוניברסיטת חיפה למבקשים להתמחות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש. כי משאבי אנוש כשותף אסטרטגי של הארגון זו כבר לא רק סיסמה, זו מציאות!

שיתוף
ניהול אסטרטגי של משאבי אנוש

ניהול אסטרטגי של משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש כבר מזמן לא מסתכם ב"מדור כוח אדם" המגייס עובדים לארגון. המציאות בשטח הביאה לתפיסה כי ניהול משאבי אנוש הנו שותף אסטרטגי לכל דבר ועניין, תפיסה שגברה בשנים האחרונות: ניהול נכון של המשאב האנושי, המהווה עמוד תווך בכל ארגון, בשילוב ראייה עסקית של מטרות ויעדיםשל הארגון הנה קריטית להצלחתו.

בניהול המשאב האנושי קיים אתגר לא פשוט: התאמת אסטרטגיית הארגון לשינויים המתרחשים בכל העולם. על כן נדרשים ידע והבנה נרחבים של הארגון העסקי וסביבתו, ושל הגורם האנושי המניע אותו והאחראי לתוצאותיו. המשאב האנושי הוא היקר ביותר לארגון, ערכית וכלכלית, ועל כן ניהול נכון שלו, בעיקר בעידן  הדינאמי הנתון לשינויים רבים, יהיה גורלי להישגיו של הארגון.

כמענה למציאות זו, שקמה מתוך השינויים הכלכליים, החברתיים, והפוליטיים המשפיעים על שוק העבודה הגלובלי, פותחה תוכנית מנהלים (MBA) עם התמחות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש באוניברסיטת חיפה. התוכנית פותחה על ידי פרופ' אילן משולם, פרופ' יצחק הרפז וד"ר שלומית קמינקא, במטרה למצב את התחום כפרופסיה, להכשיר עתודה ניהולית ברמה אקדמית גבוהה וכך להעלות את רמת מקצועיותו. התוכנית פותחה עם דגש על לימוד ההבנה העסקית של הארגון, על מנת לתת למנהלים כלים להתמודדות עם מגוון הסוגיות הניהוליות שבתחום.

מה מעניין לדעת על התוכנית:

 התוכנית מציעה התמחות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש, המשלבת את התפיסה המקצועית והחדשנית של התחום: ידע ניהולי מעשי, הבנה עסקית ואסטרטגית של הארגון והבנת ניהול הגורם האנושי בארגון.
• התוכנית נועדה לקדם את תחום משאבי האנוש בארץ ובעולם.
• התוכנית מתקיימת בבית הספר לניהול, בחוג למנהל עסקים שבאוניברסיטת חיפה, אשר מאות מבוגריו מאיישים  מדי שנה משרות ניהול בחברות מובילות  במשק.
• במגזר השלישי?

מה המיוחד בתוכנית למנהלים – עם התמחות בניהול אסטרטגי של משאבי אנוש?

• התוכנית מייצגת תפיסה חדשנית של משאבי אנוש כשותף אסטרטגי של הארגון. היא נותנת מענה לניהול שינויים המאפיינים כיום את התחום, וכן מדגישה את  מדידת תרומתה של מחלקת משאבי האנוש לארגון. תפיסה חדשנית זו תשפיע על תפיסת מקצוע משאבי אנוש בעתיד.
• התוכנית מתעמקת בתחום הניהול וההבנה העסקית – כמענה לצרכים המתחדשים של התחום.
• התוכנית מתעמקת העמקה בכל תחומי הליבה של המקצוע, במטרה לפתח מקצוענות בתחום, כגון: גיוס עובדים, הערכת עובדים, שכר ותגמול, הדרכה ועוד.
• הלימודים מתבססים על ידע אקדמי ועל ניסיון מעשי, המועברים לתלמידים ע"י מרצים מובילים בתחום בשילוב עם מידע עדכני מהשטח, הכולל מפגשים עם מנהלי משאבי אנוש של חברות גדטלות במשק.
• התוכנית פותחה ונבנתה על פי מסמך דרישות הידע של העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי האנוש. התוכנית מוכרת על ידי העמותה לצורך הסמכה, וכך מקדמת את ההכרה בלימודים אקדמיים בתחום משאבי האנוש בישראל.
תוכני הלימוד כוללים:
• התמקדות בתחומי הליבה של תחום משאבי האנוש: מיון וגיוס עובדים, הערכת עובדים, הדרכה ופיתוח מנהלים, הערכת ביצועים ועוד.
• היבטים ארגוניים, התנהגותיים וניהוליים: יחסי עבודה, התנהגות ארגונית, אתיקה ניהולית, ניהול משא ומתן, ניהול פרויקטים, אסטרטגיה ניהולית ושיווקית.
• הבנה עסקית: ניהול השיווק, שיטות כמותיות, כלכלה ניהולית, עקרונות החשבונאות, ניהול פיננסי, מחשבים ומערכות מידע.

מועד פתיחת התוכנית: 30.4.13.

לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה