"פרידה משפיעה על הפורשים ועל הנשארים – אז צריך לנהל אותה נכון"

"פרידה משפיעה על הפורשים ועל הנשארים – אז צריך לנהל אותה נכון"

בכירים ממגוון תחומים הגיעו לועידת "ניהול תהליכי פרידה וסיום העסקה 2012" – ועידה ראשונה בתחומה שהתקיימה ביוזמת TOPSKILLS

שיתוף
אריאל אלבז- ועידת ניהול תהליכי פרידה וסיום העסקה 2012

מנהלים בכירים ממגוון רחב של ארגונים במשק השתתפו בוועידה "ניהול תהליכי פרידה וסיום העסקה 2012" – ועידה ראשונה בתחומה שהתקיימה בבית ציוני אמריקה בתל אביב ביום שני השבוע (30.1.12).

את הוועידה יזם אריאל אלבז, מנכ"ל חברת TOPSKILLS המתמחה בליווי ארגונים ועובדים בתהליכי פרידה וסיום העסקה, מתוך כוונה להעלות את הסוגיות הקריטיות בפניהם ניצב ענף משאבי אנוש בתקופה הקרובה.

בוועידה הרצו מיטב המומחים בארץ בתחום,ביניהם שלומית לוי, דירקטור למשאבי אנוש בחברת קודאק ישראל, שהרחיבה בנושא לקחים ותובנות מתהליכי פרידה וסיום העסקה. שלומית לוי הדגישה את הצורך בניהול תהליכי פרידה מקצועיים ואת ההשפעה הן על העובדים העוזבים והן על העובדים הנשארים. כמו כן ציינה את החשיבות בהתייחסות אישית לכל עובד שעוזב ואת החשיבות שבנוכחות המנהלים הישירים.

ועידת ניהול תהליכי פרידה וסיום העסקה 2012

רוני רימון, מנכ"ל חברת הייעוץ כהן-רימון-שיינקמן, התייחס לנושא התמודדות ענף משאבי אנוש בתקופת משברים וציין דוגמאות של  משברים שנוהלו נכון בעבר. בהרצאתו הדגיש רימון את חשיבות ההכרה במשבר של דרג ההנהלה ואת הצורך בהכנת מענה לתרחישים אפשריים בכל ארגון על פי ייחודו.

בהמשך עלה לבימה תומר רובינשטיין, מנהל תחום הגיל השלישי בחברת הביטוח מגדל, שדיבר בנושא השינויים בעולם הפנסיה, הירידה ברמת הקצבאות וההערכות הפיננסיות שכל אחד מאיתנו אמור להיות ער להן בשנים הבאות. מאיר אוזן, יו"ר קבוצת שקל, הרחיב על האתגרים בניהול פיננסי מבוזר מידע והציג את גישתו ההוליסטית, המאפשרת פתרון וניהול מקצועי של תיק פיננסי לכל משפחה.

לאחר מכן נשא דברים אריאל אלבז מנכ"ל TOPSKILLS, שהתייחס בהרצאתו לשינויים החברתיים בשנת 2011 , על רקע התעצמות כוחו של הפרט אל מול התאגידים הגדולים הודות לרשתות החברתיות והשפעת התופעה על עולם משאבי אנוש, באספקט של ניהול עובדים בעידן החדש.

עו"ד דוד ווקרט הרחיב בנושא חובת השימוע בניהול תהליך סיום העסקה, הדגיש את חשיבות השימוע וציין כי "שימוע נכון יכול לצמצם חוסר הבנות ופגיעה בארגון".
 עברי ורבין מנכ"ל GOODVISION , הרחיב על הקשר שבין אחריות חברתית תאגידית וניהול תהליכי פרידה, המעבר מאחריות חברתית מחוץ לארגון לאחריות חברתית תאגידית בתוך הארגון. קרי היחס לעובד לאורך כל מעגל העסקתו, החל מגיוסו לחברה ועד לסיום ההעסקה.

דוכן HRus בוועידה
מנכ"ל HRus יורם שולטהייס (אמצע) וסמנכ"ל שיווק אלון פיאדה (שמאל)

במהלך הוועידה מילאו מאות מנהלים את הסקר הראשון בארץ בתחום שירותי ליווי לארגונים ועובדים. את הסקר יזמה חברת TOPSKILLS והוא יפורסם באתר HRus.

אריאל אלבז סיכם את הוועידה באומרו שזאת "התרגשות גדולה" עבורו לראות מאות מנהלים מהכלכלה הישראלית, דנים יום שלם באתגרים ובסוגיות בהקשר של סיום העסקה ובכוונתו להפוך את הוועידה "למסורת שנתית, מתוך רצון למצב את התחום ברמה המקצועית ביותר."

הוועידה הסתיימה במופע משותף של השחקנים דרור קרן ואלון נוימן בהנחיית היועץ הארגוני אביעד פלבאום, בפרויקט חדשני מבית ציוני אמריקה, העוסק בקשר שבין התיאטרון לבין סוגיות ניהוליות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה