פרופ' אביעד רז: קיים קשר מובהק בין השקעה בטאלנט לבין תוצאות עסקיות

פרופ' אביעד רז: קיים קשר מובהק בין השקעה בטאלנט לבין תוצאות עסקיות

פרופ' אביעד רז בכנס Talent Management: התאמה בין הטמעת תהליכי TM בארגון לבין שיפור בביצועים

שיתוף
פרופ' אביעד רז - ראש המחלקה למדעי התנהגות באוניברסיטת בן גוריון

פרופ' אביעד רז, ראש המחלקה למדעי התנהגות באוניברסיטת בן גוריון, הרצה בכנס Talent Management שנערך השבוע בדן פנורמה בתל אביב, על ההשפעה של ניהול הטאלנט על התוצאות העסקיות של הארגון.

פרופ' רז פתח בציטוט של ג'ק וולץ' (Jack Welch) מנכ"ל General Electric לשעבר, שתהה: "אם היכולת התחרותית של החברה קשורה למשאבי אנוש ואם כישרונות הכרחיים להצלחת החברה, כיצד משאבי אנוש אינה הפונקציה החשובה ביותר בחברה?". לשאלת וולץ' ענה רז כי זה קורה כיוון שמחלקת ה-HR מתקשה בחיבור לאסטרטגיה העסקית של הארגון, אולם ה- Talent Management אמור לסייע בכך.

 "ה- Talent Management אמור לעשות את החיבור בין 4 פונקציות של HR: טיפול בעובדים, סוכן תרבות ארגוני, סוכן שינוי בארגון וכן חיבור לאסטרטגיית הארגון, כאשר מחלקות משאבי אנוש מתקשות בשתי הפונקציות האחרונות", הסביר פרופ' רז.

[adrotate banner="27"] בהמשך הציג  רז שורה של מחקרים שהראו התאמה בין הטמעת תהליכים של ניהול כישרונות בארגון לבין שיפור בביצועים. לדבריו, המחקרים מראים קשר מובהק בין השקעה בטאלנט לבין תוצאות עסקיות.

עם זאת, הוא ציין גם גישה אלטרנטיבית, הטוענת כי ההשקעה בטאלנט אינה זקוקה להוכחות כי היא פשוט מוכיחה את עצמה. כאשר הנחת היסוד כאן היא שמדידה פרקטית של הצלחה, לא צריכה להיעשות אך ורק על פי ביצועיים עסקיים.

חשיבותה של גישה זו בלטה כאשר רז ציין כי על אף שרוב החברות שהטמיעו תהליכים של ניהול כישרונות בארגון, הראו שיפורים משמעותיים בהיבטים חיוניים, כגון גידול במכירות וירידה בתלונות של לקוחות – לא ניתן לטעון באופן חש משמעי שהשיפור בתוצאות הוא אכן תוצאה ישירה של Talent Management.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה