יובל רכלבסקי: שיטת הקידום במגזר הציבורי מנציחה את הבינוניות

יובל רכלבסקי: שיטת הקידום במגזר הציבורי מנציחה את הבינוניות

יובל רכלבסקי, יו"ר "אתגר-משאבי אנוש" ולשעבר הממונה על השכר באוצר, אמר את הדברים בכנס Talent Management שנערך השבוע

שיתוף
יובל רכלבסקי - כנס Talent Management

 "שיטת ניהול המשאב האנושי במגזר הציבורי היא שיטה המנציחה את הבינוניות", אמר יו"ר אתגר – משאבי אנוש, יובל רכלבסקי, בפתח כנס Talent Management  שנערך ביום ב' השבוע על ידי סינריון ("לביא-טיימטק" לשעבר), לוטם ולומס (Lumesse).

רכלבסקי, שעבד כ-30 שנה במגזר הציבורי ושימש בתפקידו האחרון כממונה על השכר במשרד האוצר, ציין כי אם המערכת הציבורית רוצה לגייס את המוכשרים ואף לשמר אותם בתוכה, היא צריכה לקיים שיטת גיוס וכן להבטיח אופקי קידום שיזכירו במשהו את המערכת הפרטית, אך מצב הדברים רחוק מכך. לדבריו, מנהלי מחלקות ואגפים נותרים על כיסאם במשך 10-15 שנה ואף יותר "וברור מה זה עושה לסגנים". כמו כן, המועמדים למשרות בכירות נבחרים במכרזים סגורים לעובדי המשרד. "אם אתה לא מקושר לוועד העובדים או אין לך גב פוליטי – אין לך סיכוי להתקדם, זו מערכת שמקדמת עובדים על סמך קשרים אישיים וקשרים פוליטיים, אינה משקיעה בטיפוח הכישרונות שבקרבה וכך מנציחה את הבינוניות", טען רכלבסקי.

[adrotate banner="27"] עוד הוא ציין כי מדובר, בנוסף, במערכת מאוד לא יציבה כי מנכ"ל משרד, שזה בדרך כלל מינוי פוליטי, מתחלף בממוצע מדי 18 חודש, כאשר השרים מתחלפים מדי שנתיים. "ואז מגיע שר חדש ודורש תוצאות מידיות כי אין לו זמן לתכניות ארוכי טווח – עוד שנתיים הרי הוא כבר לא יהיה שם. זו מערכת כושלת וסבוכה וכתוצאה מכך, תהליך קבלת ההחלטות הוא בעייתי ביותר, אפילו החלטות בנושאים פשוטים נתקעות בסבך הביורוקראטי."

על אף הביקורת על המערכת הציבורית, רכלבסקי לא שכח לציין כי בכל זאת צמחו בה, בעיקר במשרדי האוצר והמשפטים, אנשים מצוינים, אך לדבריו, ברוב המקרים זו תוצאה של מקריות, מזל וכן קיומם של אנשים מאוד מוכשרים שלא ניתן להתעלם מהם ולאו דווקא תוצר של מערכת מוסדרת לטיפוח כשרון.

"יש במגזר הציבורי אנשים נהדרים, אך מטריד אותי היתר, הכישרונות שהמערכת מפספסת בדרך", אמר יו"ר אתגר וקרא לשינוי הלך החשיבה וההתנהלות הפנימית במגזר הציבורי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה