פרויקט המנטור של לשכת עורכי הדין

פרויקט המנטור של לשכת עורכי הדין

לשכת עורכי הדין פותחת בפרויקט חונכות לעורכי דין חדשים: "המנטור", במסגרתו ילוו על ידי עו"ד ותיקים במשך שנה

שיתוף

פרויקט חניכה המנטור

ישראל נחשבת למדינה ששברה שיא בהצפת עורכי הדין הרשומים בה. נכון לנתונים שפורסמו באמצע שנת 2010, ישנם בארץ למעלה מ-43 אלף עורכי דין. הנושא המדובר ביותר בהקשר זה הוא מה עושה ההצפה לתדמית המקצוע, לרמתו, לתנאי העסקתם של עורכי דין חדשים אם בכלל הם מצליחים למצוא משרה פנויה.

קרוב למחצית מעורכי הדין בישראל כיום הם חדשים במקצוע – 42 אחוזים. הנתון הזה הביא את סגן ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד משה טייב, ליזום פרויקט חניכה הזכה לשם "המנטור". במסגרת הפרויקט מזמינה הלשכה עורכי דין ותיקים לחנוך עורכי דין חדשים בעלי ותק של עד שבע שנים.

לשכת עורכי הדין קוראת לחברים ותיקים עורכי דין בעלי ותק של עשר שנים ומעלה, להצטרף לפרויקט. במכתב שהוציא ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, כתב כי מטרת הפרויקט היא ליצור קשר ישיר ובלתי אמצעי בין המנטור לחניך. הקשר ביניהם במהלך פרויקט החונכות יתנהל באמצעות מפגשים קבועים וקשרים טלפוניים במשך תקופה של שנה. במפגשים ובשיחות יסייעו עורכי הדין הוותיקים בהדרכת החדשים, בתמיכה ומתן של עצות ליישום בפרקטיקה היומיומית, החלפה של דעות ורעיונות שישפיע על עולם המשפט ועל הציבור הרחב. הקשר יאפשר "דלת פתוחה", סיוע וליווי במשך השנה הראשונה של החונך במקצוע. מטרה נוספת וחשובה לא פחות, ציין עו"ד ברזילי במכתבו, היא שיפור וקידום איכותו של המקצוע והשלכתו על הציבור הרחב.

פרויקט המנטור פורסם לראשונה בחודש יוני האחרון בטקס ההסמכה של למעלה מ-2,000 עורכי הדין חדשים. עד היום נרשמו לפרויקט כ-190 חניכים וכ-110 מנטורים.

ארגונים ומנהלים רבים רואים בהדרכה וחניכה של עובד חדש כמטלה שניתן לבצע אותה כבדרך אגב על ידי אדם שפנוי במקרה באותו הרגע. הגישה נובעת מהמחשבה כי "הזמן שיעשה את שלו" והעובד הם האחראיים הבלעדיים להטמעת החומר הנלמד. יש המנסים לחסוך את הזמן הזה על ידי זריקה של העובד למים, מתוך הנחה כי יהיה זה קיצור דרך. הגישה עשויה במקרים רבים להכשיל את העובד, את המחלקה ואת הארגון, מכיוון שחניכה והדרכה נכונה של עובד תתן לו כלים להבנה בסיסית של הארגון ופעילויותיו ולהצלחה.  

מדי שנה מצטרפים אלפים של עורכי דין למקצוע, וההצפה הביאה לחשיבה כיצד לשפר את מקצועיותו. פרויקט המנטור נועד להקל על כניסתם של עורכי הדין החדשים ולתת להם את הכלים להיות אנשי מקצוע טובים.

ההרשמה לכנס ההדרכה השנתי בעיצומה. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה