אז מה למדנו השנה?

אז מה למדנו השנה?

דו"ח חדש של חברת Deloitte מציג מגמות בתחום פיתוח הלמידה הארגונית ואת הפער בין הדרישה לידע לניצול האלטרנטיבות (המרובות) הקיימות

שיתוף
הדרכה

הביקוש לפתרונות הדרכה נתן את אותותיו על רקע המחסור בכישורים במשק. בין השנים 2014 ל-2015 חלה עלייה בשיעור של 14% בהשקעת הארגון בפתרונות הדרכה. הביקוש לתוכנות הדרכה גדל ורשם עליה בשיעור של 27% והוא מוערך כיום בשווי של כ-4 מיליארד דולר. רק כדי לסבר את האוזן, בשנה שעברה (2014) הושקעו 400 מיליון דולר בפתרונות מתקדמים לפיתוח ידע וכישורים כגון: Khan Academy ו- Coursera. 

על פי דו"ח Deloitte פיתוח מערך ההדרכה הפך להיות אחד משלושת הנושאים הבוערים ביותר במחלקות משאבי אנוש. למעשה, פיתוח למידה "זינק" ממקום 8 למקום 3 ברשימת 10 הנושאים הבוערים ביותר בסדר יומו של מנהל משאבי אנוש. 85% מקרב משתתפי המחקר (350 מנהלי משאבי אנוש) הגדירו את נושא פיתוח הלמידה כ"חשוב" או "חשוב מאוד", מה שמהווה עלייה בשיעור של 21% משנה שעברה (2014). 

מהדוח ניתן לזהות מגמה חדה של ירידה ביכולת הארגון להתגבר על פערי ידע ומחסור בכישרונות. רק 28% מהארגונים ערוכים כיום להתמודד עם האתגר העסקי ואין להם בעיה של מחסור בכישורים. כל השאר (72% מהארגונים) אינם מצוידים בכישורים המספקים ויש להם מחסור תמידי בטאלנטים בכלל ובכישורים ספציפיים בפרט.

מהדוח עולה כי אמנם השוק רווי כיום בפתרונות למידה דיגיטליים מתקדמים: סרטוני הדרכה, סימולטורים, קורסים online וכיו"ב, רק 25% מקרב הארגונים צורכים פתרונות הדרכה "לא מסורתיים" מתקדמים. מהדוח עולה כי רק 6% מהארגונים מסוגלים לספק לעובדים שלהם מסגרות "מצוינות" ללמידה עצמית מרחוק דרך קורסים מקוונים. רק 6% מהארגונים מסוגלים לספק לעובדים שלהם פתרונות למידה מבוססי מובייל (סלולרי) "מצוינים" ורק 5% מהארגונים מסוגלים לתת לעובדים שלהם פתרונות למידה "מצוינים" המותאמים למדיות החדשות משמע: סרטוני הדרכה בפלטפורמת וידאו, אודיו, משחקים (גיימיפיקיישן) סימולטורים ועוד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה