שיתוף

הדילמה האם לאתר ולגייס עובדים בעלי ניסיון רב, מיומנויות נדרשות ויכולות מוכחות בפתרון בעיות, או עובדים שיש להם פוטנציאל רב אבל הניסיון שלהם מצומצם מאוד או שכלל אין להם ניסיון, לא צריכה כלל להיות דילמה.

כל ארגון זקוק לשני סוגי העובדים. אלה שיש להם ניסיון רב ומוכח ואלה שיש להם פוטנציאל רב ומעט מאוד ניסיון.

האיזון בין עובדים בעלי ניסיון מוכח, מיומנויות נדרשות בעלות עומק מקצועי רב, ויכולות גבוהות לפתור בעיות מורכבות, לבין עובדים שיש להם מעט מאוד ניסיון, או שכלל אין להם ניסיון, אבל יש להם פוטנציאל רב שמאפשר להם יכולת למידה מהירה, יכולת הסתגלות מהירה למצבים משתנים ויכולת לעלות במהירות במדרגות המקצועיות – יכול לתרום רבות להצלחת הארגון, על ידי מתן מענה לכל צורכי הארגון, מכל זווית אפשרית.

להלן 6 יתרונות של עובדים בעלי פוטנציאל רב על אף מיעוט ניסיונם:

1 השקעה לטווח ארוך:

בעוד שעובדים מנוסים עשויים להיות מוכנים לתרום באופן מיידי, עובדים בעלי פוטנציאל גבוה מייצגים השקעה לטווח ארוך. מסלול הצמיחה שלהם יכול לגרום לתרומה משמעותית לארגון לאורך זמן.

2 גמישות וזריזות:

ארגונים המחבקים עובדים בעלי פוטנציאל גבוה יכולים לבנות כוח עבודה גמיש וזריז. אנשים אלה יכולים לעבור במהירות לתפקידים או פרויקטים חדשים, ולעזור לחברה להגיב לדרישות השוק המשתנות.

3 פיתוח מנהיגות:

עובדים בעלי פוטנציאל גבוה יכולים להתאים לתפקידי מנהיגות. היכולת שלהם ללמוד במהירות ולהסתגל לאתגרים חדשים הופכת אותם למועמדים אידיאליים לתוכניות לפיתוח מנהיגות.

4 שאננות מופחתת:

עובדים בעלי פוטנציאל גבוה נוטים פחות להיות שאננים בשל החתירה המתמשכת שלהם ללמידה וצמיחה. זה יכול להוביל לרמות גבוהות יותר של מוטיבציה ומעורבות.

5 התאמה לתרבות הארגונית:

עובדים בעלי פוטנציאל גבוה לרוב מתיישבים היטב עם ערכי החברה ותרבותה. הם נוטים יותר לאמץ את המשימה של הארגון ולתרום באופן חיובי לסביבת העבודה.

6 עלות מול תועלת:

העסקת עובדים בעלי ניסיון רב עם ציפיות שכר משמעותיות עשויה לעלות ביוקר. אנשים בעלי פוטנציאל גבוה עם ניסיון נמוך עשויים להיות בעלי דרישות שכר נמוכות יותר תוך שהם מציעים פוטנציאל צמיחה משמעותי.

להלן 10 יתרונות מרכזיים של עובדים בעלי ניסיון, מיומנויות נדרשות וכישורים גבוהים בפתרון בעיות מורכבות:

1 פתרון בעיות יעיל:

עובדים מנוסים מביאים איתם את הלקחים שנלמדו במהלך התמודדותם עם מגוון אתגרים לאורך השנים. הודות לניסיונם הרב, הם פיתחו מתודולוגיות יעילות לפתרון בעיות.

הם יכולים לזהות במהירות את גורמי השורש לבעיות מורכבות וליישם אסטרטגיות מוכחות כדי לפתור אותן ביעילות.

2 מומחיות מעמיקה:

עובדים בעלי ניסיון רב הם בעלי ידע מעמיק ומומחיות בתחומם. זה מאפשר להם לנתח בעיות מורכבות מכמה זוויות, תוך ניצול ההבנה העמוקה שלהם בנושא כדי לגבש פתרונות יעילים.

3 הפחתת סיכון:

עובדים בעלי ניסיון הם בעלי יכולת לפתור בעיות מורכבות, והם מנוסים ומיומנים בהערכת סיכונים פוטנציאליים הקשורים לפתרונות השונים.

הניסיון שלהם מאפשר להם לקבל החלטות מושכלות שמאזנות את היתרונות הפוטנציאליים עם הסיכונים, מה שמוביל לתוצאות מחושבות ומוצלחות יותר.

4 חונכות והעברת ידע:

עובדים מנוסים משמשים לעתים קרובות כמנטורים לעמיתים פחות מנוסים, וחולקים את התובנות והידע שלהם.

העברת ידע זו מאיצה את התפתחות חברי הצוות הזוטרים יותר ומחזקת את יכולות פתרון הבעיות הכוללות של הצוות ושל הארגון כולו.

5 יצירתיות בפתרונות:

הודות לניסיון רב במגוון רחב של משימות ומיומנויות, עובדים מיומנים יכולים להסתמך על נקודות מבט מגוונות כדי לפתח פתרונות יצירתיים לבעיות מורכבות. היכולת שלהם לשלב גישות וטכניקות שונות יכולה להוביל לפריצות דרך חדשניות.

6 אמון בקבלת החלטות:

ניסיון בעבודה מביא איתו תחושת ביטחון לעובדים בעת שהם פותרים בעיות מורכבות. לכן, עובדים מנוסים נוטים יותר לקבל החלטות במצבי לחץ גבוה, תוך הסתמכות על הצלחות העבר והכישלונות שלהם כדי להנחות אותם.

7 יעילות זמן ומשאבים:

עובדים מנוסים שהם גם בעלי יכולת לפתור בעיות ואף מנוסים בפתרון בעיות, הם יעילים יותר בגישתם.

הם יכולים להעריך במהירות את המצב, לתעדף משימות ולהקצות משאבים בצורה יעילה, לצמצם עיכובים מיותרים ולמטב את ניצול המשאבים.

8 ביצועים עקביים:

בשל הניסיון הרב של עובדים מנוסים, הם מיומנים יותר בפתרון בעיות מורכבות, ולכן נוטים יותר לספק תוצאות מוצלחות באופן עקבי. הרקורד שלהם בפתרון בעיות יעיל, בונה אמון בתוך הארגון.

9 קשרי לקוחות:

עובדים מנוסים בעלי ניסיון בפתרון בעיות מורכבות ברמה גבוהה, מקיימים לעתים קרובות אינטראקציה עם לקוחות, עובדים ומנהלים מיחידות אחרות בארגון ושותפים (של הארגון). יכולתם להתמודד עם סוגיות מורכבות באופן מקצועי משפרת את מערכות היחסים ומשרה אמון ביכולות של הארגון.

10 יכולת חשיבה אסטרטגית:

עובדים מנוסים יכולים לקשר בין אתגרים עכשוויים לבין יעדים ארוכי הטווח של הארגון. פרספקטיבה אסטרטגית זו מבטיחה שהפתרונות יתאימו ליעדים רחבים יותר ותורמים להצלחה הכוללת של החברה.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה