ראיונות פאנל – דרך חדשה לסינון מועמדים

ראיונות פאנל – דרך חדשה לסינון מועמדים

מה דעתכם להחליף ריאיון עבודה 'אחד על אחד' בראיונות פאנל שנוכחים בהם כל מקבלי ההחלטות הרלוונטיים?

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

ראיונות פאנל הם דרך טובה לסנן מחפשי עבודה ולמצוא כישרונות גדולים, כך גורס און סימונס, מנכ"ל Cordant Recruitment. לא פלא שהם הופכים פופולריים יותר בחברות שמתחרות ביניהן על השגת הכוכב הבא. בטור באתר HR Zone מסביר סימונס שבראיון פאנל מרואיין אחד יושב מול פאנל של מראיינים. זה מאפשר למראיינים לפתוח דו שיח עם מועמד פוטנציאלי בסביבה שונה מראיון של אחד על אחד.

ראיונות פאנל חוסכים זמן ומקבצים יחד את כל מקבלי ההחלטות למבט מקיף על המועמדים. הם מקצרים ומזרזים את תהליך הסינון, מה שמבטיח לארגון יתרון משמעותי של קיצור ה-time-to-recruit.

מבחינתם של המועמדים הבעיה בראיונות הפאנל היא שהם עלולים להיות מאיימים, מה שעלול לפגוע בביצועים שלהם בראיון. קשה למרואיינים לצפות שאלות ולהתכונן לקראתן ודעתם עלולה להיות מוסחת על ידי המרואיינים האחרים. לכן חשוב מאוד לבחור את הפאנל המתאים.

המלצות לניהול אפקטיבי של פאנל גיוס עובדים:

  • הגיעו מוכנים. ראיון פאנל יהיה יעיל רק אם כל אחד מהמראיינים עבר על קורות החיים של המועמדים, כולל נוכחות במדיה החברתית ושאר חומרים רלוונטיים לריאיון.
     
  • העניקו למועמדים טופס אחיד למילוי, תוך כדי הריאיון, כדי שגם הם יוכלו לעבוד בצורה מסודרת, לרשום לעצם חוות דעת, שאלות ספציפיות ודירוג בנושאים מסוימים. לעתים שוכחים שראיון הוא תהליך דו כיווני. אך חשוב לנצל את הפאנל על מנת לתת גם למרואיינים כלים כדי שיעריכו האם הארגון טוב עבורם.
  • צרו רושם חיובי על ידי כך שהחדר יהיה מוכן לקראת המרואיינים ויהיו בו את כל החומרים הנדרשים, כמו מבחנים פנימיים וכדומה. הכינו גם את עצמכם וודאו שאתם מבינים היטב את דרישות התפקיד שאתם מציעים.
  • כדאי להכין דף ניקוד שיחזיקו המראיינים וניתן יהיה לדרג בו קטגוריות כמו שפת גוף, ידע במכירות וידע טכנולוגי וכדומה.

סוגי שאלות מומלצים לריאיון פאנל:
• שאלות התנהגותיות או שאלות התאמה שהוכנו מראש. הכוונה לשאלות שנתפרו באופן אישי למרואיינים על בסיס קורות החיים שלהם ובהתאמה לתפקיד.

• שאלות התאמה מוטיבציונית. מטרתן להשוות בין ערכי הליבה ופרקטיקות הליבה של הארגון לבין הדרך שבה המועמד או המועמד אוהב לעבוד. השאלות צריכות לענות על השאלה עד כמה האדם עשוי להיות מרוצה בתפקיד מסוים.

• שאלות תיאורטיות. בקשו מהמועמדים לספר על מחשבותיהם ודעותיהם בנודע לנושא כללי. אלה שאלות שמאפשרות לכם לחזות מה האנשים היו עושים במצב כזה או אחר ולא מה כבר עשו בעבר.

• שאלות מובילות. השאלות הללו מעודדות את המועמדים לומר לכם את מה שהם חושבים שאתם רוצים לשמוע. אתם יכולים להשתמש בשאלות האלה כדי להעריך את כוונותיהם האמתיות של המועמדים. את השאלות האלה יש לבסס על קורות החיים או טופס הגשת המועמדות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה