הומור יכול לגרום למחפשי עבודה להשיג משרה או לאבד אותה

הומור יכול לגרום למחפשי עבודה להשיג משרה או לאבד אותה

הומור בעבודה יכול להיות נכס, אבל שימוש לא נכון בו עלול להזיק. קחו את הצחוק לגמרי ברצינות

שיתוף
 נושאי שיחה בלתי הולמים בעבודה

 נושאי שיחה בלתי הולמים בעבודה

הומור במקום העבודה – טוב או רע? התשובה היא – תלוי איך משתמשים בו. סקר של CareerBuilder שבוצע ב-2013 עסק בסוגיה הזו בדיוק. הסקר כלל 2076 מנהלי גיוס ואנשי משאבי אנוש ממגוון תעשיות. 27% הסכימו שאם היו צריכים לבחור בין שני מועמדים בעלי כישורים זהים, הם כנראה היו נוטים לטובת זה שיש לו חוש הומור מפותח יותר.

"מגישי מועמדות שלוקחים את עצמם ברצינות רבה מדי סביר יותר שיתקשו להתגבר על מכשולים," אמר בראיון ל-Forbes מייקל קר, נשיא חברת Humor at Work, שעוסקת, כפי שמשתמע משמה, בהבאת צחוק למקום העבודה. לפדמג'ה גנשנן-סינג מPayScale- יש כמה רעיונות איך להפוך את ההומור לכלי חיובי במקום העבודה.

להשתמש בהומור בדרך נאותה. להומור יש את הפוטנציאל להקל סיטואציה מתוחה כאשר משתמשים בו נכון. דיון אינטליגנטי והומוריסטי יכול לתרום רבות למעורבות ואף ללמד בעת ובעונה אחת. אפשר גם להשתמש בו ככלי נהדר לשבירת קרח באירועים, לטובת טיפוח נטוורקינג וליצירת קשרים חדשים.

  • להיות עדינים כאשר מדובר בנושאים רגישים. כאשר עובדים בצוותים רב תרבותיים או במשרדים שונים ברחבי העולם, כדאי להיות רגישים יותר בנוגע לנושאים שבוחרים להתבדח עליהם. בכל מקרה יש לכבד את קוד ההתנהגות של החברה ולהישאר בתחום גבולות התרבות הארגונית.
     
  • להשתמש בהומור כדי לבנות אמון. קר אומר שהומור מגלה לעתים קרובות את האדם האותנטי שנמצא מאחורי המסכה המקצועית. הוא מסביר שמחקרים רבים מציעים שאנשים שחולקים עם אחרים חוש הומור בריא וחיובי נוטים להתחבב יותר ונתפסים ככאלה שאפשר לסמוך עליהם.
     
  • לא להשתמש בהומור לשם בריונות. יש כאלה שהופכים אנשים אחרים למוקד הבדיחות שלהם, בעיקר באופן מבזה ומשפיל. אין לאפשר זאת במקום העבודה.
     
  • לא תמיד צריך להיות מצחיקים. לפעמים, כאשר אנשים מבינים שהם פתחו לעצמם מוניטין של העובד המצחיק, הם מתחילים להיות מתוחים בשל הצורך לשמור על התדמית. גם אם זה פוגע בתפוקה ובתחושת הנוחות של המעורבים בכך. הומור אינו צריך להיות מאומץ מדי, בעיקר כאשר ההצחקה אינה חלק מתפקידו של אותו אדם. אם אתם הליצן של מקום העבודה, אל תילחצו אם נגמרים לכם הדברים המצחיקים שאפשר להגיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה