עיצוב מרחב עבודה שתומך ברווחה

עיצוב מרחב עבודה שתומך ברווחה

כיצד ניתן ליצור סביבת עבודה יעילה ונעימה יותר, שתעלה את תפוקת העבודה?

שיתוף
מרחב עבודה

מרחב עבודה

לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה עיצוב מרחב עבודה מהיסוד, ובדרך כלל צריך להסתדר עם נתוני המבנה הקיימים שנשארים ללא שינוי גם אם החברה מצטמצמת או מתרחבת. עדיין, מודעות לעקרונות שישפרו את תחושת העובדים ואת התפוקה שלהם יכולה רק להועיל. שלי פרווסט מ-Inc. בחרה שני עקרונות חשובים במיוחד שהופקו מתוך ניסיונה של חברת Follett ששינתה את מרחב העבודה שלה.

גרמו לאנשים לדבר

בניינים נפרדים גרמו לעובדי החברה תחושה של קיטוע. על מנת לאחד את החברה סביב חזון אחד, הבינו בפולט שהם צריכים להכניס את כולם תחת קורת גג אחת. ההשראה לעיצוב הייתה לפתח את הסיפור של אבולוציית העסק של פולט. שינוי מנהיגות בחברה עודד גם הוא את טיפוח החיבור בין העובדים. המנכ"ל מארי לי שניידר רצתה שהעבודה של פולט תתפתח וגילתה שהיא יכולה להשתמש בסביבת העבודה כקטליזטור לשינוי. מצוידת בזווית הראייה החדשה של ההנהלה היא שאלה, "איך הסביבה שלנו תוכל לא רק להכיל את הדרך שבה מתבצעת העבודה, אלא גם להיות קטליזטור להתפתחות העסק?"

הבעיה במקום עבודה שאינו ממורכז היא שהוא מתפקד בדרך חורקת ובלתי יעילה. אם רוצים יעילות רבה יותר, חדשנות ושיתוף פעולה, צריך לדמיין מחדש כיצד הסביבה מתפקדת. שניידר רצתה שאנשים יצאו ממשרדיהם וידברו זה עם זה. כעת יש במשרדים חדרי נושא כמו "הכוורת" שבו מתבצעת למידה, או "הענן" שבו יושבת מחלקת ה-IT. החדרים נותנים תחושה של השתייכות למחלקה קטנה יותר, אבל גם מאפיינים את מערכת היחסים בין המחלקה הקטנה לחברה הגדולה.

המטרה של פולט היא ליצור תחושה של קשרים קרובים מבלי לגלוש אל המגרעות של המשרד הפתוח שיכול לפגוע ברווחת העובדים. על מנת לספק את התנאים לעבודה ממוקדת וגם לאינטראקציה, פולט מציעה הן מרחבים ציבוריים והן מרחבים פרטיים. המשרד הוא 95% פתוח, אבל יש בו מרחבים שקטים שמוגדרים גם "מובלעות".

תנו לאנשים לבחור

על מנת להתאים את המשרד לכוח העבודה הנייד הגדל, פולט משתמשת בעיצוב עמדות עבודה רדיאלי שמאפשר לעובדים לשלוט בסביבת העבודה שלהם. הם יכולים להחליט למה הם זקוקים במהלך היום כאשר הם עוברים בין משימות ופרויקטים.

קומה טיפוסית מעוצבת עם כ-10 תצורות עבודה שניתן לבחור ביניהן – פורמלית או לא פורמלית, פרטית או שיתופית. לכולם יש גישה למרחבים פרטיים לקיום שיחות עבודה או פגישות מאולתרות על מנת למנוע הפרעות בסביבה הפתוחה. הארגון הגמיש נתמך בטכנולוגיה אדפטיבית כמו אינטרנט אלחוטי, עמדות עבודה מתניידות, מחשבים נישאים ומחשוב ענן. כך החברה יכולה לפעול כמו אורגניזם דינמי. מצב זה גורם לעובדים לחוש שהם אוטונומיים יותר כאשר הם צריכים לעמוד מול משימות גדולות כמו ניהול פרויקטים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה