עובדי משרד החוץ "בטוחים" עכשיו

עובדי משרד החוץ "בטוחים" עכשיו

גם עובדי יחידות חו"ל במשרד החוץ עברו במאי האחרון קורס נאמני בטיחות מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות. אבל לא רק הם

שיתוף

עובדי יחידות חו"ל במשרד החוץ עברו במרוצת החודש שחלף (5/12) קורס נאמני בטיחות מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות.

נושאי הלימוד בקורס הותאמו לצרכי המשרד, כחלק ממדיניותו ליישם את החקיקה המקומית בנושאי בטיחות ובריאות העובדים בכלל יחידות הקצה.

במהלך החודש קיבלו החניכים סדרת הרצאות וחומרי עזר, לצורך ניהול עצמאי של נושאי בטיחות בכל היחידות שיעבדו בהן בעתיד.

בשיחת הסיכום הביעו המשתתפים את רצונם לקיים את הקורס לעובדי המשרד באופן שוטף. רובם ככולם עברו בהצלחה את המבחן המסכם וקיבלו תעודות "נאמן בטיחות".

הקורס הופק והועבר באמצעות המחוז הירושלמי של המוסד לבטיחות וגיהות, בשיתוף ממונה בטיחות ומנהל מחלקת פרויקטים ואמצעים מיוחדים של משרד החוץ.

 

עוד קורסים דומים

בתוך כך, לפני כשבועיים נפתחו שני מחזורים ראשונים של קורס בטיחות חדש מטעם המוסד לבטיחות ולגיהות.

המיזם מיועד לממוני בטיחות בארגונים ובחברות, וקיבל את השם הארוך "ממונה הבטיחות כמוביל ארגוני במקום העבודה".

במהלך הקורסים, המתקיימים בסמינר רמת אפעל, מקבלים המשתתפים מיומנויות מתחום מדעי ההתנהגות, כלי ניהול ומיומנויות חברתיות שונות.

תוכנית הלימודים כוללת שורה של נושאי ניהול בטיחות וגהות במפעל וביניהם תקני ניהול בטיחות (18001, מסמך ILO) ונושאים רבים אחרים. המשתתפים לומדים עקרונות באיסוף וניתוח נתוני סטטיסטיקה של תאונות עבודה ומחלות מקצוע לצורך הפקת לקחים, הסקת מסקנות ויישומם בשטח. בנוסף לאלה נלמדים עקרונות לעריכת הוראות ונוהלי בטיחות פנים מפעליים, גם בתחומים שאין לגביהם חוקים או תקנות מחייבים, ובדרכים ליישומם המעשי.

בסופו של התהליך אמורים להיות מוכשרים עד 100 ממונים חדשים בארבעה מחזורים. הפרויקט מתבסס על פיילוט שהסתיים בחודש האחרון, בו לקוחו חלק ממוני בטיחות ובמסגרתו פותח מודל להקניית כלים ניהוליים לממוני הבטיחות. על הפיילוט והפרויקט כולו מופקדת לבנת כהן, מנהלת מחלקת הפסיכולוגיה הארגונית במוסד לבטיחות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה