עובדי אמדוקס התאגדו בהסתדרות

עובדי אמדוקס התאגדו בהסתדרות

בתום עיכובים רבים, ולאחר שקבע ביה"ד לעבודה שהוועד הפנימי שהוקם בענקית התוכנה לא רשאי לחתום על הסכם קיבוצי, הודיעה ההסתדרות להנהלת החברה על הצטרפותם של כשליש מהעובדים

שיתוף
התאגדות Photo by Ambro

הסתדרות העובדים הודיעה אתמול (ג') להנהלת אמדוקס ישראל כי היא הארגון היציג של כ-4,700 עובדי ענקית התוכנה, לאחר שלמעלה משליש מעובדיה חתמו על טפסי ההצטרפות להתארגנות.

"אין יום יפה מזה לעובדי אמדוקס – התאגדות העובדים האותנטית קראה היום את קריאת הניצחון שלה למול הניסיונות לסכלה", אמר יו"ר האיגוד המקצועי לעובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט, יקי חלוצי. "טוב תעשה הנהלת אמדוקס אם תודיע באופן מיידי כי היא מכירה בוועד העובדים ותתחיל במו"מ להסכם קיבוצי, כמתחייב ממנה בחוק".

ארגון יציג Photo by renjith krishnanיו"ר ועד הפעולה של אמדוקס, אורי פנחסי, מסר: "ההתאגדות שלנו צמחה מלמטה, מעובדי אמדוקס שאוהבים את החברה, רוצים לשמור עליה וגם לדאוג לביטחונם התעסוקתי ולרווחתם של העובדים. יצאנו לדרך עם אמונה גדולה בעובדי אמדוקס והיום אנחנו גאים יותר מתמיד להיות חלק מהמשפחה המאוגדת הזאת. ביחד – אמדוקס תהיה חזקה מתמיד".

אמדוקס היא אחת מחברות ההייטק הראשונות והגדולות בישראל, ועיקר פעילותה הוא בתחומי הבילינג, מערכות מידע ופיתוחים לחברות תקשורת וסלולר. רוב עובדי אמדוקס מועסקים כיום במרכז הפיתוח ברעננה, ויתר העובדים בסניפים נוספים בחיפה, בנצרת ובשדרות.

מהלך ההתאגדות של עובדי אמדוקס החל במאי השנה, וכלל מאבק משפטי כנגד ועד פנימי שקם במטרה לעצור את ההתארגנות. ביה"ד האזורי לעבודה בת"א קבע כי ארגון עובדי אמדוקס אינו ארגון יציג כיוון שאינו עומד בתנאים להכרה כארגון עובדים, ושהנהלת חברת אמדוקס אינה רשאית להכיר בו כארגון יציג ולנהל עמו מו"מ קיבוצי או לחתום עמו על הסכם קיבוצי.

"לא שוכנענו כי המדובר בארגון עובדים אמיתי", קבע בית הדין. "הארגון הוקם במטרה לחסום ארגון עובדים אחר, ולא מתוך מטרה אותנטית מקורית של ארגון עובדים… המניע הראשון, והמיידי היה לעצור את כניסת ההסתדרות לאמדוקס… מתעוררת השאלה, האם אכן זו מטרתם הכנה והאמיתית של הארגון והעומדים בראשו, והאם עובדי אמדוקס אשר הצטרפו לארגון עשו כן מתוך ידיעה והסכמה עם המטרות האמורות?"

נזכיר כי לאחרונה חייב ביה"ד לעבודה בת"א בפיצויים בסך 100 אלף שקל ארגון שנקט בניסיונות לסיכול התארגנות העובדים, ואף הקים ארגון פנימי לצרוך כך. "מדובר בהפרעה שהיא מן החמורות, ואשר השלכותיה על ההתארגנות, לפחות בשלב זה, היו קשות", פסק ביה"ד האזורי בת"א. "מנגד, נתנו דעתנו לכך שמדובר במעסיק בינוני מבחינת מספר העובדים… ולפיכך יש להימנע מתוצאה שפגיעתה במעסיק תוביל לפגיעה בעובדים".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה