עובדים טוב יותר כשהשכר גלוי לכל

עובדים טוב יותר כשהשכר גלוי לכל

כשהשכר גלוי העובדים מנהלים מערכות יחסים טובות יותר בינם לבין עצמם. כך קובע מחקר חדש של ה-CIPD

שיתוף
שכר
שכר

ארגונים בהם הסכמי עבודה אישיים נחתמים בשו-שו, בחדרי חדרים, ונושא השכר הוא בגדר טאבו (לא מדברים על שכר!), מערכות היחסים הנרקמות בין העובדים הן מורכבות מלכתחילה. העובדים מנסים להבין היכן הם ממוקמים בסולם הדרגות? האם הם משתכרים יפה ביחס לעמיתיהם? האם עשו טעות בכך שלא התעקשו יותר על השכר בתהליך הגיוס? האם העובדים החדשים משתכרים יותר מהם? כל השאלות הללו, מטרפדות את הסיכוי לפתח מערכות יחסים כנות, תומכות ומשתפות בין העובדים.

מתוך מחקר שערך ה- Chartered Institute of Personnel and Development ובו השתתפו מנהלי משאבי אנוש, עולה כי בארגונים בהם מודל השכר הוא שקוף, יש אווירה טובה יותר בקרב העובדים.

מנהלי משאבי אנוש שהשתתפו בסקר התבקשו לדרג את יחסי העובדים employee relations באחד מארבעת ההגדרות: 1. יחסים טובים מאוד 2. יחסים טובים 3. יחסים מאולצים 4. יחסים מאולצים מאוד. במקביל, נתבקשו המנהלים לדרג (מ-1 עד 5) על מידת הפתיחות / השקיפות שקיימת בארגון בנושא שכר.

המחקר מצביע על קשר ישיר בין רמת פתיחות גבוהה או שקיפות מלאה בנושא השכר לבין טיב מערכת היחסים בין העובדים בארגון.  

"לתוצאות המחקר יש השלכה על הארגון והן מעודדות ארגונים לאמץ מודל שכר שקוף וברור יותר. ככל שארגון יהיה פתוח וגלוי עם ציבור העובדים שלו לגבי דרגות השכר ובפרט בנושא תמריצים, כך הוא יוכל להניע עובדים לעמוד ביעדים כדי להגדיל את המשכורות שלהם ובמקביל, תהיה לו אפשרות להשפיע על מערכות היחסים בין העובדים" כך כתוב במחקר.

אולם, המחקר עצמו מציין בעייתיות בהסקת המסקנות שכן "לא ברור ולא ניתן היה לבחון האם מעטפת הסודיות סביב השכר הובילה למערכות יחסים 'מאולצות' או 'מאולצות מאוד' או שמערכות יחסים בעייתיות יצרו צורך במעטפת סודיות סביב השכר.

מן המחקר עוד עולה נתון חשוב ביותר שיש לתת עליו את הדעת והוא מתייחס לקשר הישיר בין מודל שכר מורכב (המכיל בונוסים אישיים והטבות בהתאם להישגים ועמידה ביעדים) לבין יחסי עבודה טובים בקרב העובדים.

למידע נוסף בנושא שכר – הנך מוזמן/נת ליום עיון בנושא שכר, תגמול ותמרוץ למנהלי משאבי אנוש
שיתקיים ב-26 ביולי בחסות HRus. נשמח לראותך!
 

למידע נוסף בנושא מודל שכר שקוף, הנך מוזמן/נת לקרוא את המאמר תחת הכותרת: מודל שכר שקוף – מי מרוויח מזה?

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה