סקר חדש מראה עלייה בתלות של מנכ"לים באנשי משאבי אנוש

סקר חדש מראה עלייה בתלות של מנכ"לים באנשי משאבי אנוש

65% מקרב המנכ"לית מכירים בעובדה שמאז המיתון תפקידם של אנשי משאבי אנוש נהיה מורכב יותר וחיוני יותר לביזנס

שיתוף
ניהול משאבי אנוש

ניהול

סקר חדש של CareerBuilder שתוצאותיו פורסמו באתר משאבי אנוש Business Management Daily מאשר לנו רשמית את העובדה שלא סתם נדמה לנו שהתפקיד של אנשי משאבי אנוש נהיה מורכב יותר אלא שהוא אכן נהיה מורכב יותר ועוד בעיני הדמות החשובה ביותר בארגון – המנכ"ל בכבודו ובעצמו. 

על פי הסקר, ניתן לזהות מגמה ברורה של עלייה בתלות של מנכ"לים בצוותי משאבי אנוש, בעיקר לשם תמיכה עסקית, יוזמה, גיבוש והטעמת אסטרטגיה, התמודדות עם המחסור בכישרונות וכיו"ב. תוצאות הסקר מלמדות אותנו כי 65% מקרב המנכ"לים תמימים דעים באשר לכך שבעקבות המיתון תפקידם של אנשי משאבי אנוש הפך מורכב יותר וכי חלה עלייה בהשפעתם ובתלות של מנהלי משאבי אנוש מנקודת מבטם של המנהלים הבכירים. בנוסף אנו למדים כי 90% מקרב המנכ"לים סבורים כי היום מנהלי משאבי אנוש חייבים להיות מקצועיים יותר בתחומם תוך זיקה ישירה לתחום האנליטיקס (ונתונים גדולים).

מאט פרגיוסון, מנכ"ל CareerBuilder, גורס כי מנכ"לים מצפים מאנשי משאבי אנוש להיות הרבה יותר אנליטיים data-savvy והרבה יותר בקיאים בחוקים העולם הדיגיטלי digitally savvy. מאט פרגיוסון: "מנהלי משאבי אנוש נדרשים לקחת חלק הרבה יותר חשוב בהחלטות ובביצוען כדי להניע את העסק קדימה." לדברי פרגיוסון, המנכ"לים מצפים ממנהלי משאבי אנוש בארגונים להוביל את הביזנס בעיקר דרך 3 הפריזמות הבאות:
– ניהול נתונים וידע על מנת שניתן יהיה לקבל תובנות ולתרגם אותן לערך עסקי.
– ניהול מערך החיסכון תוך חשיבה מחודשת על דרכים לחסוך בהוצאות ותהליכים מיותרים.
– קידום הפרואקטיביות ושיתוף הפעולה בין מנהלים לאורך ולרוחב הארגון על מנת לפתור טוב יותר ומהר יותר כל בעיה שמעכבת את העסק.

מנכ"לים מגדירים את התחומים הללו כאתגרים הגדולים ביותר שעומדים כיום בפני מנהלי משאבי אנוש:
49% קושי לגייס במציאות בה קיים מחסור אדיר בכישורים מקצועיים
35% קושי להתמודד עם תהליך גיוס ארוך ולא אפקטיבי (זמן איוש משרה ארוך מדי)
25% חוויית מועמד לא טובה/שלילית

נפתחה ההרשמה המוקדמת לכנס פיתוח ארגוני. מהרו להבטיח את מקומכם! פרטים והרשמה כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה