5 ספרי מנהיגות שמנהלים מובילים קוראים

5 ספרי מנהיגות שמנהלים מובילים קוראים

מנהיגים ברובם לא נולדו מנהיגים, הם עבדו קשה מאוד ללמוד ולהטמיע את כישורי המנהיגות שלהם

שיתוף

אחת מהדרכים הרבות לרכישת כישורי מנהיגות מושגת באמצעות קריאת ספרי ניהול אפקטיביים, שמייצרים ערך מוסף לקורא. 

בין אם אתה מוביל צוות של 20 איש או 200, כמנהל אתה וודאי יודע שעומדים בפניך אתגרים יומיומיים ומשימות אין ספור שעליך להשלים בהצלחה. מכשולים בגבהים שונים עומדים בדרכך ועליך למצוא את הדרכים היעילות ביורת להתגבר עליהם.

להלן 5 ספרים מומלצים למנהלים שיקלו עליך באתגרי התפקיד הניהולי:

להנהיג את השבט – סת' גודין

להנהיג את השבט

סת גודין הוא מומחה לשיווק ואחד הבלוגרים העסקיים הפופולריים בעולם. גודין טבע מונחים כגון "שיווק מורשה" – פניה ללקוח לאחר קבלת הסכמה ממנו, ואת דימוי "הפרה הסגולה" – מוצר או שירות מדהימים אשר גורמים ללקוחות לשתף אחרים בחוויה. גודין כתב עשרה רבי-מכר בקנה מידה עולמי.

הספר שכתב "להנהיג את השבט", מספר לכם כיצד בעזרת רצון בשינוי באמצעות ואכפתיות אמיתית תוכלו להפוך ממקבלי דעה למובילי דעה, למנהיגים.

הוא כותב: "היום כל מי שרוצה יכול להיות מנהיגו של שבט, מדוע רק מעטים בוחרים להנהיג?
רובנו עדיין שבויים בתחושה שכדי להנהיג שבט כלשהו, נזדקק לאישורים, להסמכות, למינויים או לתעודות מגורם עליון כלשהו. אבל היום המנהיגות צומחת דווקא ממקומות בלתי צפויים, מלמטה, מהשטח. מהפכת האינטרנט דאגה לסילוק רוב החסמים למנהיגות. הכלים העומדים לרשותנו באינטרנט תומכים בשגשוגם של המוני שבטים, חדשים וּותיקים, גדולים וקטנים, שבטים שהם קהילות מוכוונות רעיון ומטרה.
אמנם האינטרנט מספק לנו כלי עבודה נהדר, אבל הוא לא יכול לספק לנו מנהיגות. כדי למצוא מנהיגות, נזדקק לאנשים כמונו וכמוכם. אנשים פשוטים חדורי להט ואמונה, שהשינוי בוער בעצמותיהם, יכולים להוביל תהליכי שינוי משמעותיים ביותר."

 

סוויץ' – איך לשנות דברים שקשה לשנות – צ'יפ ודן הית

סוויץ

צ'יפ ודן הית', מחברי רב המכר הבינלאומי "ככה זה נדבק" כתבו יחד גם את הספר "סוויץ'" העוסק בשינויים ארגוניים.
לדבריהם, השינוי בארגון הוא בלתי נמנע וגם לא תמיד קל לביצוע, במיוחד כשהכפופים שלכם "תקועים" בדרכי ישנות. במקום לספק ייעוץ יבש בנושא "ניהול שינויים" צ'יפ ודן מגבים את התובנות שלהם במחקרים ופסיכולוגיה ומשלבים דוגמאות להמחשה, ויוצרים ספר מעניין במיוחד.

בסוויץ' מראים האחים הית' איך אנשים רגילים – עובדים ומנהלים, הורים ואחים – איחדו את שתי המערכות והשיגו תוצאות מפתיעות! הם משלבים סיפורים מרתקים מהחיים עם עשרות שנות מחקר כדי לשפוך אור על הדרך שבה אנו עשויים להשפיע על כל אפשרות לשינוי.

 

 

  

ילדות טובות לא מתעשרות – לואיס פרנקל

ילדות טובות לא מתעשרות

לואיס פרנקל כתב על נשים וניהול. הספר כולל 75 טעויות שנשים עושות עם כסף ואיך להימנע מהן. הוא כותב: "כל פעם שאני מזהיר את אשתי על בזבזנותה היא מזכירה לי את כל המאה טעויות שעשיתי עם הבנק ועם העסק."
הספר עוסק בתכנון פיננסי ובחשיבה כלכלית לנשים בלבד, מתוך ההנחה שמערכת היחסים שבין נשים לבין כסף קשורה בהתניות חינוכיות, גנטיות ותרבותיות.

 

 

 

 

 

 

מוטיבציה – דניאל פינק

מוטיבציה ספר

דניאל פינק כותב על נושא המוטיבציה ובעיקר כיצד להניע את הקבוצה שלך.

"איך אתה מניע את הצוות שלך? אם התשובה שלך היא כסף ותגמולים, אז הספר הזה הוא בשבילך. בניגוד לאמונה הרווחת, תמריצים סביבתיים הם לא הדרך הטובה ביותר להניע את עובדיך." באמצעות אנקדוטות ומחקר, פינק חושף את סודות המוטיבציה התכליתית, השליטה, והאוטונומיה.

 

 

 

 

 

 

כיצד תרכוש ידידים והשפעה- דייל קארנגי

כיצד תרכוש ידידים והשפעה

הספר של דייל קארנגי עוסק בהשפעה בעידן המדיה החברתית ומוכיח כי עקרונות ההתנהלות הנעימה והמועילה בעידן הדיגיטלי מושתתים על אנושיות בסיסית, שתמיד הכרנו ברגעים מעוררי השראה של חיינו. הספר מלמד אותנו, שמערכות יחסים ישתפרו משמעותית ע"י כבוד, העצמה, אנושיות ונדיבות. כשהתגמול הוא אהדה, ידידות והשפעה אמיתית.
הספר כולל מספר חלקים. כל חלק בספר עוסק בנושא מרכזי אחר. להלן חלק מהנושאים: טכניקות בסיסיות להתייחסות לבני אדם, שש דרכים שבהן תביאו לידי כך שבני האדם יחבבו אתכם, תשע דרכים לחולל שינוי אצל בני אדם בלא לפגוע או לעורר התנגדות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה