סליחה אדוני המנכ"ל אבל אני צריכה ללכת למשחק כדורגל של הבן שלי

סליחה אדוני המנכ"ל אבל אני צריכה ללכת למשחק כדורגל של הבן שלי

מריסה מאייר, המנכ"לית החדשה של Yahoo, מסבירה מדוע עובדים נשחקים ועוזבים את הארגון ואיך אפשר לשמר אותם לאורך זמן

שיתוף
שימור עובדים

שימור עובדים

מריסה מאייר, המנכ"לית החדשה של מנוע החיפוש Yahoo, מציגה את האסטרטגיה שלה לשימור עובדים בריאיון לאתר Business Insider.

מריסה מאייר, "בוגרת" גוגל (מנוע החיפוש שנחשב לאחד ממקומות העבודה הטובים ביותר בעולם!) נכנסה לאחרונה למשבצת מנכ"לית מנוע החיפוש Yahoo אשר מצויה בקשיים ובעבר נחשבה למתחרה ישירה של גוגל. מריסה, שעברה לכאורה לצד של האויב, טוענת שיש לה נוסחה לשמור על עובדי החברה ולמנוע מהם לעשות את הצעד שהיא עשתה לאחרונה. הפתרון הוא למנוע מעובדים להגיע למצב של שחיקה שנובעת מהוויתורים וההחמצה.

לטענת מאייר, נשים נוטות להישחק מהר יותר מגברים כי הן מתמודדות עם עומסים גדולים יותר בבית. לדבריה: "אנשים לא נשחקים כי הם עובדים קשה. הם מסוגלים להתמודד עם עבודה קשה. השחיקה מגיעה כאשר עובדים הרבה ומתחילים להחמיץ דברים אחרים בחיים. ההחמצה מובילה לשחיקה וזה מה שגורם לעובד לעזוב."

מאייר הציגה קולגה לשעבר מחברת גוגל, אותה היא מכנה 'קייטי'. קייטי הייתה אחת המנהלות הבכירות בגוגל. קייטי אהבה את עבודתה והייתה גאה בה, היא אהבה את הצוות שלה והיא הייתה מוכנה לעשות מאמצים אדירים לטובת הארגון. קייטי סיפרה למעגל חבריה שאין לה שום בעיה להישאר שעות נוספות בעבודה אבל כשהיא הייתה מאחרת לאירוע של הילדים בבית הספר, והם היו מביטים בה באכזבה – זה היה קורע אותה מבפנים.

מאייר: "פגישות נוטות להתארך, ככה זה בשוק העבודה, אבל אפשר להיערך אחרת. מבחינתי זה בסדר גמור אם מנהלת אומרת לי שהיא צריכה לצאת בשעה ארבע כי לבן שלה יש משחק כדורגל. אני אשחרר אותה. אפילו אם נותרו עוד דקות ספורות לישיבה ואפילו עם מנכ"ל החברה משתתף בישיבה ורוצה תשובות. בשעה ארבע-אפס-אפס אני אגיד 'טוב, קייטי צריכה לעזוב כעת. אנחנו נמשיך את הישיבה בלעדיה' והיא תצא לדרכה. היא תוכל להתעדכן בהמשך הישיבה ולהשיב לשאלות במייל – למחרת."

לדברי מאייר, הסוד בשימור עובדים (וכמובן עובדות) נעוץ בהבנה העמוקה שלעובדים ואף למנהלים הבכירים ביותר של מחויבויות נוספות והם רשאים להחליט מה באמת חשוב, מה must ואסור להם להפסיד. ברגע שהארגון יאפשר לעובדים את הגמישות הזו, הוא ישמר אותם לפרק זמן ארוך יותר וימנע או לכל הפחות יפחית את רמת התסכול והשחיקה המאפיינת כל כך את הארגון המודרני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה