ההסתדרות דורשת דיון דחוף – "פלאפון ממשיכה להתנהל בצורה בלתי חוקית"

ההסתדרות דורשת דיון דחוף – "פלאפון ממשיכה להתנהל בצורה בלתי חוקית"

ההסתדרות הכריזה על היותה הארגון היציג של עובי פלאפון אולם לדבריה פלאפון ממשיכה להתנהל באופן עצמאי מול העובדים ולהפיץ מסרים שקריים ומסיתים

שיתוף
עופר עיני יו

כפי שדווח כאן, במערכת HRus, רק בסוף אוגוסט החלו להתאגד עובדי פלאפון בהסתדרות, מחשש לפיטורים המוניים ומהרעה משמעותית בתנאי העסקתם בעקבות המשבר בו שרויות שלושת חברות התקשורת השולטות כיום בשוק על רקע חדירתן של מפעילות סלולריות חדשות.

אמש עתרה ההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה לכנס דיון דחוף בנושא עובדי פלאפון. בהסתדרות טוענים כי מאז שהכריזה על היותה ארגון יציג בפלאפון, הנהלת פלאפון ממשיכה להתנהל מול עובדים באופן עצמאי קרי היא ממשיכה להחתים עובדים בצורה בלתי חוקית. כמו כן הנהלת פלאפון ממשיכה להפיץ בקרב העובדים מסרים מטעים ושקריים תוך הכפשת נציגות העובדים וכל זאת בניגוד להוראות בית הדין לעבודה שניתנה מלפני שבוע וחצי.

כזכור, ההסתדרות הגישה כבר בסוף שבוע שעבר עתירה בעניין ביזיון בית הדין בעקבות התנהלותה של חברת פלאפון שהמשיכה להשמיץ את ועד העובדים במטרה להסית את ציבור העובדים כנגדו. הדיון בעניין זה נקבע לאמצע אוקטובר. כיום דורשת ההסתדרות להקדים את מועד הדיון כבר לסוף השבוע הקרוב וזאת בשל הפרות 'חמורות' מצד הנהלת פלאפון.

לטענת ההסתדרות, הנהלת פלאפון מפיצה באמצעות דואר אלקטרוני בתפוצה מקומית לעובדי החברה הודעות לא נכונות ולא עובדתיות, בניגוד מוחלטת להוראות בית הדין לעבודה. כך לדוגמה נכתב לאחרונה: "לחברה נודע שהיו ביטולים רבים". במייל אחר נכתב כי "חברי הוועד מאיימים על עובדים".

להסתדרות אף נודע לאחרונה כי הנהלת פלאפון ממשיכה לרכז מאמצים במטרה להחתים עובדים נגד ההתארגנות (כפי שמתועד בסרטון שהגישה ההסתדרות כראיות לביה"ד בבקשת הביזיון הראשונה). ההסתדרות טוענת כי הגיעו לידיה עדויות של עובדים שנקראים למשרדי המנהלת ושם מופעלים עליהם לחצים אדירים שלא להצטרף להתאחדות.

ועד העובדים בפלאפון נהנה כאמור מתמיכתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אשר קרא לכול עובדי פלאפון להתאגד "אני קורא לכול עובדי פלאפון להמשיך ולהצטרף להסתדרות כדי שנוכל להמשיך ולייצג אותם. אני מתרשם שוועד הפעולה והעובדים מבינים שרק אם הם יהיו מאורגנים הם יוכלו להתמודד מול איומי הפיטורים והפגיעה שצפויה בהם לאור השינויים שקרו לאחרונה בשוק הסלולר".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה