7 סימני שפת גוף המעידים על מועמד משקר

7 סימני שפת גוף המעידים על מועמד משקר

אנשים לא יגידו לכם שהם משקרים, אבל שפת הגוף שלהם עשויה לעשות זאת. כדאי להכיר את הרמזים שמפזרים השקרנים

שיתוף
שפת גוף

שפת גוף

כל מי שקיים אי פעם ראיון עבודה מכיר את זה: יש רגעים שבהם אתם חושדים שהמעומד או המועמדת שאתם מראיינים משקרים לכם במצח נחושה. אתם חשים שמשקרים לכם, אבל אין לכם דרך לבדוק את התחושה שלכם נכונה או מוטעית.

ד"ר ליליאן גלאס, מומחית לניתוח התנהגות שעבדה בעבר ב-FBI כדי לחשוף סימני שפת גוף של הונאה, חיברה לאחרונה את הספר The Body Language of Liars ("שפת הגוף של השקרנים"). היא מגלה את הפעולות שעשויות לגלות לכם שהאדם מולכם משקר, חשוב לזכור שהסימנים הללו אינם עדויות חד-משמעיות לשום דבר, אבל הם סיבה מספיק טובה לשאול שאלות מעמיקות קצת יותר אם מתעורר בכם חשד. Business Insider פרסם כמה מהסימנים האלה.

דשדוש ברגליים. כשאדם מדשדש ברגליו זהו סימן לעצבנות או לחוסר נוחות ולכך שהוא רוצה לצאת מהסיטואציה. זוהי אחת הדרכים הברורות ביותר לזהות שקרן, על פי גלאס.

הפניית ראש פתאומית. אם מישהו עושה תנועת ראש פתאומית אחרי ששאלתם אותו שאלה, זה אומר שייתכן שאתם עומדים לשמוע שקר. גלאס כתבה: "הראש ייסוג או יטולטל לאחור, יורכן מטה או יוטה או יופנה הצדה," בדיוק לפני שהשקרן צפוי להשיב.

יד על הפה או מעליו. כאשר אדם אינו רוצה להתמודד עם סוגיה או לענות על שאלה, הוא מכסה את פיו בידו. זהו סימן לכך שהוא מנסה לסיים את התקשורת.

התנשמות כבדה. האם ראיתם פעם מכונת אמת? היא מנסה, בין היתר, לאסוף שינויים בקצב הלב של האדם, כאשר אדם משקר, משתנים קצב הלב וזרימת הדם שלהם, מה שעשוי לגרום לאדם להיות קצר נשימה קצת יותר מאשר במצב עניינים רגיל. מסיבה זאת השקרן מתחיל לנשום בכבדות.

כיסוי חלק פגיע של הגוף. גלאס מספרת שראתה זאת פעמים רבות בבית המשפט: כאשר עדותו של מישהו נוגעת במקום רגיש אצל הנאשם, הוא יכסה את חלקו הקדמי של הגרון שלו. חלקי גוף אחרים שאולי יכוסו הם הראש, החזה או הבטן.

מצמוץ בלתי פוסק. שקרנים כנראה שמעו את המשפט "תסתכל לי בעיניים ותגיד את זה" קצת יותר מדי פעמים. כתוצאה מכך הם מנסים להסתכל ישירות בעיניכם במטרה לגרום לכם להאמין למעשיות שלהם. אולם, כיוון שהם בעצם רוצים להפנות את המבט, הם כנראה יפצו על כך במצמוץ מוגבר.

בואו לשמוע עוד ביום עיון בנושא שפת גוף. לחצו כאן לפרטים 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. הנקודות שהחוקרת מציגה כקריטריוני שקר, מתעלמת מהממצאים של ד"ר דויד סטיר בספרו "Bodily expressions in Psichotherapy"/

    זוהי רק עוד עדות כמה קל ליפול ברשתה של פשטנות.
    כך למשל יש הבדלים דרמטיים למשמעות של החזקת אצבע על הפה , בתוכו, או מעליו. הבדלים אלו מתקיימים ברמת ההכללה.
    אם מוסיפים את האדיוסינקרטי של אדם ספציפי יש עדיין מקום לפרשנויות ייחודיות שאינן שקר גם אחרי סימנים אלו, ואז הפרושים המוכללים העמוקים יותר מאלו שלה, גם הם נופלים.

השאר תגובה