לנשים יכולת מופלאה ליצור קשרים ולגייס משקיעים

לנשים יכולת מופלאה ליצור קשרים ולגייס משקיעים

מימון המונים (Crowdfunding) הוא המודל שמאפשר לנשים לגייס כספים ותמיכה דרך הרשת החברתית כדי לגייס כספים ותמיכה

שיתוף

45% מכלל המיליונרים בארה"ב הן מיליונריות. 48% מהנכסים ששוויים עולה על 5 מיליון דולר נמצאים בידי נשים. 60% מקרב המיליונריות בארה"ב הן נשים שצברו את הונן במו ידן. ישנה אף תחזית שלפיה עד 2030, שני שליש מההון בארה"ב יהיה בשליטת נשים.

תשכחו משרי אריסון ועופרה שטראוס בגרסה האמריקאית, נשים שירשו הון מאבא עשיר… כיום נשים לא צריכות להיוולד לאבא עשיר כדי להקים חברות, להשקיע, לצבור הון ולהצטרף למועדון המיליונרים האקסקלוסיבי. אחד הכלים החשובים ביותר לגיוס כספים ותמיכה בעסקים ומיזמים חדשים הוא המודל שנקרא – גיוס המונים. כל אחת יכולה לפנות את העולם כולו, דרך הרשת, כדי להציג את הפרויקט שלה ולגייס כספים. דוגמה נהדרת לגיוס המונים הוא אתר קיק-סטארטר או אינדיאגוגו. הרשת החברתית מהווה אף היא פלטפורמה אידיאלית לגיוס תמיכה ומשקיעים.

לא פלא שנשים מצליחות לגייס כספים להקמת או הזנקת העסקים שלהן דרך הרשת ודרך המדיה החברתית. מתחילת הדרך היה ברור שמי שמשכיל לנצל נכון את הפלטפורמות הווירטואליות לצורך: הצטרפות לקהילות, יצירת קהילות, שיתוף, תמיכה, העברת מידע, מעורבות וכיו"ב היו הנשים. נשים חזקות ומצליחות הן נשים שיודעות לפעול במדיות החברתיות ומתנהלות שם באופן: 1. טבעי 2. מושכל ומוכוון מטרות.

נשים וגיוס כספים: כדי לגייס כספים מהקהל הרחב דרוש מגע נשי

גיוס כספים מידי חברות פרטיות, קרנות גידור, מוסדות פיננסיים כמו בנק וכיו"ב מתנהלים באופן שונה לגמרי מהציבור הרחב. כללי המשחק לגיוס כספים השתנה לגמרי. מהמודל המסורתי שבו יושבים מקבלי החלטות רציונאליים, הפועלים במודל מסורתי שלפיו הם בודקים את היזם בזכוכית מגדלת פינה את מקומו למודל חדש. המודל הישן שבו מקבלי ההחלטות בדקו בציציות של היזם לבדוק מה הרקע שלו, מה היכולת שלו להחזיר את ההשקעה, מה מידת הסיכון הכרוכה בהשקעה… זה מודל שהולך ונשחק ומפנה את מקומו למודל קבלת החלטות שמונע משיקולים הרבה יותר רגשיים, אינטואיטביים, ערכיים וחברתיים.

המודל המסורתי דיבר על גיוס משאבים רבים ממקור אחד או מקורות ספורים, גיוס ההמון הוא מודל הפוך שמדבר על גיוס סכומים קטנים ואפילו ייצוגיים מהרבה מאוד משקיעים. כאן הסיכון עבור ההמון הוא קטן יותר ולכן קל יותר לגייס את תמיכתו דרך פעילות ייעודית ברשת. זה כאמור, הצד החזק של נשים.
מנתון שפרסם לאחרונה הפורבס עולה כי באתר לגיוס המוני Indiegogo – 42% מהקמפיינים לגיוס כספים מופעלים על ידי נשים. מה שמפתיע כאן זה העובדה שנשים מצליחות לגייס יותר משקיעים ולגייס יותר כספים מעמיתיהן הגברים.

נשים מצליחות לגייס יותר משקיעים ויותר כספים דרך הרשת החברתית מהסיבות הבאות:

– שיתופיות: נשים יודעות להיות שחקניות קבוצה. הן משתייכות לקבוצות רבות וקהילות רבות בו בעת והן יודעות לנצל את הקשרים שלהן לטובת גיוס כספים.

– שקיפות ואמינות: נשים יודעות לתקשר עם אנשים ועם קהילות, דרך הרשת, בצורה אמינה, כנה, שקופה ואמתית. הרבה נשים מצליחות כותבות בלוגים ופוסטים שמוקדשים לקייס-סטאדי מתוך העשייה והלמידה שלהן. מקרים רבים מוקדשים אף לכישלונות והסקת מסקנות.

– יחסים ארוכי טווח: נשים הן יצורים מונוגומיים. הן מחפשות קשרים ארוכי טווח הן בעסקים והן בחיים הפרטיים, הן ברשת והן בעולמות אמיתיים. לכן הפעילות של נשים לעומת גברים ברשת החברתית היא למטרת יצירת קשרים ארוכים ויציבים. גברים יכולים להיכנס לרשת החברתית, לעשות הרבה "באזזז" ולהיעלם. זה מאפשר להם במקרה הטוב להשיג תועלתרגעית (במקרה הרע הם יכולים לשרוף קשרים). נשים יודעות להיות חברות אמיתיות לאורך זמן בצורה עקבית.

– נשים יודעות לפרגן ואוהבות לפרגן ברשת החברתית ומחוצה לה.

– נשים יודעות לפנות אל הרגש ולא רק אל השכל: זה לכשעצמו מהווה יתרון עצום בפנייה להמונים שלא כולם מקבלים החלטות בצורה מושכלת/ אנליטית. נשים יודעות לספר את הסיפור שלהן בכמה צורות, בכמה רבדים, לדבר אל כמה סוגי אנשים בכמה סגנונות תקשורת ולכן יש להן את היכולת לגייס ציבור מגוון יותר של משקיעים.

– נשים בעסקים תומכות יותר או מקדמות יותר הטרוגניות (דייברסיטי) בעבודה והן מציגות את עצמן כך ולכן קל להן לגייס תמיכה ברשת בקרב קהילות מגוונות (נשים, בני מיעוט, אוכלוסיה מבוגרת, אנשים עם מוגבלויות).

 בואו לשמוע עוד ביום עיון בנושא נשים פורצות קדימה! לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה