מיקוד הוא הסוד לניהול זמן

מיקוד הוא הסוד לניהול זמן

אנחנו לא מפסיקים לבזבז זמן בלדאוג מכך שאין לנו מספיק זמן. יש זמן. צריך רק לדעת איך לנהל אותו בתבונה

שיתוף
ניהול זמן

לורה ונדרקם, מחברת הספר I Know How She Does It "אני יודעת איך היא עושה את זה" חקרה לוחות זמנים של 1001 נשות קרירה. בטור שלה באתר לקהילת משאבי אנוש 99U היא כותבת שלרובנו יש מקום להיכנס עמוק יותר לקריירות שלנו אם אנחנו רוצים, אבל בעצם אין צורך לעבוד מסביב לשעון. צריך רק להקצות את הזמן שבו אנו בוחרים לעבוד לפעילויות בעלות הערך הרב ביותר ולא למלא שעות בדברים שפשוט מתרחבים וממלאים את מרחב הזמן הפנוי. ונדקרם מציעה אך לעשות זאת:

1. זהו את הפעילויות בעלות הערך הגבוה ביותר שלכם ועשו אותן תחילה. טוב לעשות כסף, אבל לפעמים חכם להחליף את הכסף עכשיו להתפתחות בקריירה לטווח הארוך. ונדרקם כותבת שהיא אומרת לאנשים להעמיד פנים שהם עושים לעצמם היום את סקירת הביצועים של השנה הבאה. מהם שלושה עד חמישה הדברים שהייתם רוצים להשלים עד סוף השנה הקלנדרית הבאה? כל צעד שיניע אתכם אל עבר המטרות האלה ראוי שתקצו לו זמן ביומנים שלכם. בשלב הבא אתם צריכים לשריין את הדברים האלה. כאשר זה נוגע לניהול זמן, אנשים נוטים לחפש אסטרטגיות לחיסכון בזמן, למשל איך לבזבז פחות זמן על דוא"ל או איך לכתוב תזכירים בצורה יעילה יותר. אלה רעיונות מצוינים, אבל זמן הוא דבר גמיש מאוד. כאשר אתם שקועים לגמרי בפרויקט בעבודה, יש לכם יותר מוטיבציה להיות מחוץ לתיבת הדואר הנכנס. טפחו את ההרגל לעשות עבודה עמוקה תחילה. הגיעו מעט מוקדם יותר אם צריך, כך שהמשרד יהיה שקט יותר. ברור שתצטרכו גם משחק הגנתי. הדרך הקלה ביותר להרוויח שעה ביום היא למצוא פגישה אחת שבה אתם חושבים שלא תוסיפו מספיק ערך כדי להצדיק את ההשקעה. נסו להשתחרר ממנה.

2. היו מודעים ל"הפסקות מזויפות". למוח האנושי יש תווך ריכוז מוגבל. כאשר אנחנו לא יוצאים להפסקות אמתיות, אנחנו עושים הפסקות מזויפות, משייטים ברשת ונכנסים לקישורים. פרדוקסלית, אפשר לעבוד יותר שעות (באמת לעבוד) כאשר יוצאים להפסקה אמתית כל כמה שעות. צאו החוצה. התקשרו למישהו שאתם אוהבים. אתם תחזרו לשולחן העבודה מוטענים מחדש ומוכנים להמשיך.

3. לבסוף, קבלו את זה: לעולם לא תגיעו לתחתית תיבת הדוא"ל הנכנס שלכם. במקום להישאר ערים עד מאוחר ולחפור בה, עצרו בארבע אחר הצהריים. מי בהחלט חייב לקבל תשובה עד מחר? רוב השולחים לא. אתם יכולים להכין הערה של פריטים "לאחר כך" ולענות לכולם בחלק הזמן של הערך הנמוך כאשר קשה לעשות דברים אחרים (למשל בשעות העבודה האחרונות של השבוע).

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה