ניהול העובדים הקשים

ניהול העובדים הקשים

כיצד תוכלו לנהל בהצלחה את אותם האנשים הקשים בעבודה שעושים לכם כאבי ראש, שמקשים על חייכם ומאתגרים אתכם מידיי יום בתהליכי הניהול שלכם

שיתוף

אנשים קשים נמצאים בכל מקום, וודאי שבסביבת העבודה. ולמרות שאף אחד מאיתנו אינו מושלם ולכל אחד יש את החסרונות שלו, ישנם אנשים שכדאי לבחון ולחשוב שוב – כמה עולה לנו בעצם לנהל אותם?!

למרבה הצער, אנשים קשים עלולים לעלות הרבה. הם עולים כסף במונחים של איבוד זמן ופרודוקטיביות. ומה שהכי נורא, הם יכולים להשפיע על העבודה שלך כמנהל ולגרום לך לאבד את הפרודוקטיביות שלך עצמך. אך במקום להיות "קורבן" של אותם אנשים וליפול לתוך המלכודת של ניהול כושל, אתה כמנהל יכול לעשות משהו בעניין.

אם תדע לנהל את אותם האנשים הקשים בצורה נכונה תוכל להרוויח פרודוקטיביות כפולה – גם שלך וגם שלהם. תוכל לצמצם את הנזק שהם עושים ולהפוך את ההתנהגות השלילית שלהם בדרך בונה, להתנהגות חיובית ושימושית.

כיצד ניהול אנשים קשים משפיע עליך?

ראשית, חשוב לדבר על הבריאות הנפשית והפיזית שלך. ככל הנראה אתה לא תאבד את השפיות שלך בגלל עובד קשה או סורר, אך זה בהחלט יכול להעלות את רמת המתח והעצבים שלך, וזה ללא ספק יפגע בבריאותך הגופנית והנפשית. עימותים חוזרים ונשנים עם עובדים, לעתים מעלים את לחץ הדם, מטלטלים את קצב הלב שלך, ואפילו, כך מומחים מספרים – עשויים לפגוע במערכת החיסונית שלך, ולגרום לך להיות חשוף יותר למחלות.

עובדים קשים מתישים אותך ופוגעים אף ברמות היעילות שלך בעבודה. בגרוע מכך, לעתים אתה "לוקח אותם הביתה". המחשבות על הוויכוחים המתמידים איתם והקושי בניהולם, מלווים אותם גם לאחר שעות העבודה, ופוגעים ביכולת שלך להירגע ולנוח בשעות הערב בבית.

בנוסף, לאותם אנשים קשים יש השפעה על היכולת שלך לבצע את העבודה שלך כמו שצריך. אם אתה מבזבז זמן רב מיום העבודה שלך בלתקן את הנזק שהם גורמים או "לשכנע" אותם לעשות את עבודתם, אתה מנתב לעיסוק בהם זמן יקר שבא על חשבון זמן העבודה שלך.

השפעה שלילית נוספת של ניהול אותם אנשים מתבטאת בהפחתת ההנאה שלך מהעבודה. השפעתם השלילית על עובדים אחרים בסביבתם, ופגיעה בתדמית הניהול שלך באופן כללי.

כיצד לנהל בהצלחה את העובדים הקשים?

ראשית עליך להעריך את המצב הנתון. למרות שבמרבית הפעמים, העובדים הקשים יוצרים מצב של הסלמה מהירה, מריבות עם אנשי צוות ואפילו עם המנהלים, בטרם אתה רץ "לכבות שריפות", חשוב שתעריך את המצב ותבין אותו לעומק. הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות הוא, להפיל את האשמה על העובד הקשה, רק כיוון שהוא כזה, מבלי לדעת מי באמת הצד האשם במריבה. לכל מצב מתוח צריך לבצע הערכה בפני עצמו. אסור לך לשכוח שכל עובד יכול להיות קשה מידיי פעם, ולא תמיד זה שצועק יותר הוא זה שאשם. לאחר שלקחת את הזמן והערכת את המצב לעומקו, תוכל להחליט כיצד אתה מנהל אותו ומטפל בו.

 חשוב שתמיד תפעל על פי עובדות. אל תבסס את השיפוט שלך לגביי העובדים, על סמך רכילות ושמועות. אם אתה עצמך לא הבחנת בהתנהגות שאינה הולמת, אז מבחינתך היא לא קיימת עד שתבחן אותה לעומקה. עם זאת אין להתעלם מתלונות של עובדים לגביי מנהל או עובד אחר בחברה. אסוף את כל העובדות בשטח, בטרם אתה פועל בעניין.

לעיתים אין אפשרות אחרת מלבד לפטר את אותו עובד מתמרד. חשוב שזה יהיה הפתרון האחרון ויגיע לאחר שניסית את כל הפתרונות האפשריים לפני כן. גם את מהלך הפיטורין יש לבצע בצורה הטובה ביותר ובהתאם לחוק צעד אחר צעד. אם העובד כל כך קשה וסורר, ייתכן והוא ינסה להתנכל לך לאחר הפיטורין, לכן מאוד חשוב להקפיד שהכל יהיה מתועד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה