כיצד להרשים את המועמד שלכם בראיון עבודה

כיצד להרשים את המועמד שלכם בראיון עבודה

לא רק המרואיין, גם המראיין צריך להרשים ולשווק את מותג המעסיק בהצלחה

שיתוף
להרשים את המרואיין

להרשים את המרואיין

ראיון עבודה ראשוני הוא קצת כמו דייט ראשון. אתה לא באמת מכיר את האדם שיגיע לחדר, אתה לא יודע מהם קווי האופי שלו ואין לך מושג אילו שאלות הוא ישאל וכיצד הוא ישיב על שאלותיך.

כאמור, אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, ובדיוק כשם שהמרואיין שלך יעשה כל שביכולתו להרשים אותך, כך גם עליך להרשים אותו ולשווק לו את החברה ואת התפקיד.

כמראיין, אתה וודאי ראיינת כבר עשרות ומאות מועמדים ותראיין עוד מאות בהמשך הקריירה. אולי ראיונות העבודה נראים לך מעט מונוטוניים וחוזרים על עצמם ובכל זאת, מול כל מרואיין אתה הופך להיות טיפה אחר ואין ראיון אחד זהה למשנהו.

כיצד תרשים את המועמד שלך ותקדם את מותג המעסיק? להלן 3 טיפים:

צור אווירה נעימה

למרות ששניכם, גם המרואיין וגם אתה, מייצרים את האווירה בחדר ביחד, מאחר ואתה הוא זה שמוביל את הראיון ואת השיחה, אתה האחראי העיקרי לאווירה שתיווצר. האווירה הנעימה מתחילה בחיוך, בשיחת חולין קצרה כשהמועמד נכנס אל החדר, בקימה מהכסא ובלחיצת יד. באם התעכבת בלזמנו לחדרך, יש להוסיף התנצלות כנה וכמובן לשאול לשלומו.

אף פעם אל תתחיל בראיון מיד. שיחת החולין חשובה ומייצרת קשר אישי שישפיע על החלטת המרואיין גם בהמשך.

הקפד לשאול את שאלותיך בעדינות ובטון נעים שאינו מלחיץ וקשוח. היה סבלני והקשב באריכות לתשובותיו של המרואיין. השאר לו מקום לומר את דבריו ולשאול את שאלותיו והשב לו בכנות וביושרה.

הקפד על יושרה

יושרה היא מרכיב קריטי אצל מראיינים וגם כשהם לחוצים לגייס ויש להם הרבה משרות פתוחות, לעולם אסור להם להגיד או להבטיח דברים שלא קיימים. שקרים סופם להתגלות, ובסופו של דבר מרואיינים שהבטיחו הבטחות שווא מצאו את עצמם עם עובד שעזב לאחר מספר ימים או שבועות במקרה הטוב, ומול תביעה משפטית במקרה הגרוע. כך או כך, עובד שקיבל מידע שגוי ולא אותנטי בתהליך הגיוס, ככל הנראה לא יישאר לאורך זמן ועשוי אף לפגוע במותג המעסיק.

השב על שאלות המועמדים בכנות גם כשהתשובות פחות נעימות. אם לדוגמה המועמד שואל אם יש אפשרות לעדכון שכר לאחר כחצי שנה ואין בחברה אפשרות לכך, הגד לו מיד שזה לא יתאפשר ואל תנסה לגבות ולהמציא תירוצים. מועמדים מעריכים כנות גם כשהתשובות פחות מתאימות למה שקיוו לשמוע.

עדכונים

מועמדים שממתינים זמן ממושך מידי לתשובות בתהליך הגיוס, לרוב עוברים למשרות הבאות. במיוחד בעידן בו התחרות על הכישרונות גדולה והפיתויים שלהם רבים, הדבר האחרון שתרצו זה לאבד מועמד איכותי בשל זמן המתנה ממושך. לכן, כבר במהלך הראיון הקפד לשתף את המועמד שלכם בלוח הזמנים המשוער לתשובות באשר לקבלתו לעבודה או דחייתו. במידה והוא יצטרך לעבור ראיונות עם גורמים נוספים, הסבר לו זאת כבר במהלך הראיון הראשוני. נקוב במועדים משוערים בהם הוא צפוי יעבור את הראיונות הבאים במידה ויעבור תחילה את הראיון וההערכות שלך. הסבר לו כי תעמוד איתו בקשר לכאן או לכאן וקיים זאת. אל תיתן למועמד שלך לחכות שלא לצורך, גם במקרים בהם התשובה שלילית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה