שיתוף

רבות מדובר בהליכי קליטת עובדים בהיבט של שילוב העובדים החדשים בצוות, בלימוד הליכי העבודה ושיטות העבודה, הכשרה וכו.

אבל יש היבט נוסף שהוא חשוב לא פחות: העברת התפקיד לעובד החדש (שמחליף את העובד העוזב) תוך חפיפה מסודרת, איכותית ויעילה, תוך העברת כל המידע הנדרש לביצוע התפקיד, כולל כל הפרטים החיוניים.

חפיפה מסודרת מסייעת לעובדים החדשים להכנס במהירות ובצורה חלקה לתפקידיהם החדשים ולארגון.

באמצעות החפיפה המסודרת הם מקבלים את הידע, המשאבים והתמיכה הדרושים כדי להבין את האחריות המוטלת עליהם, הדינמיקה של הצוות והתרבות הארגונית.

תהליך קליטה מתוכנן היטב, ממזער את הלחץ ואת אי הוודאות שעובדים חדשים עלולים לחוות בעת תחילת עבודה חדשה, ומאפשר לקצר את הזמן שבו הם מגבירים את הפרודוקטיביות שלהם.

למעשה, חפיפה יעילה, איכותית ואפקטיבית ממלאה תפקיד מכריע במידת המחוברות של העובדים החדשים ובאפשרות לשימורם. איכות החפיפה נותנת את הטון לחווית העובד שלהם ותורמת לשביעות הרצון הכללית שלהם.

כאשר עובדים חדשים מרגישים שהעובד שקדם להם בעבודה מלמד אותם את התפקיד בצורה מיטבית, הם חשים נתמכים ומחוברים לארגון מהרגע הראשון, ולכן יש סבירות גדולה יותר שהם ירגישו מחוברים ובעלי מוטיבציה לתרום למיצוי הפוטנציאל שלהם.

זאת ועוד, חפיפה אפקטיבית שמאפשרת העברת תפקיד חלקה, מסייעת לעובדים החדשים להתקדם מהר יותר ולהפוך לחברים פרודוקטיביים בצוות.

חפיפה אפקטיבית היא כזאת שבמהלכה מקבל העובד החדש את כל המידע והכלים הדרושים לו, כך שהוא יכול להבין במהירות את דרישות התפקיד ולבצע את המשימות ביעילות.

במילים אחרות, חפיפה אפקטיבית מסייעת לעובדים החדשים לפתח את המיומנויות הדרושות להם ואת הידע הדרוש להם כדי להצטיין בתפקידם, ובכך לתרום לביצועים הכוללים של הצוות והארגון.

יתרה מכך, חפיפה איכותית ואפקטיבית מהווה הזדמנות עבור העובד החדש להכיר את התרבות הארגונית, הערכים והנורמות של הארגון.

זה עוזר להם להבין את המשימה, החזון והמטרה של הארגון, ומטפח התאמה למטרות ויעדי החברה.

יש לכך גם השפעה חיובית על השתלבות העובד החדש בתרבות הארגונית שכן, חפיפה איכותית של עובדים חדשים בתרבות הארגונית מקלה על קליטתם, מקדמת תחושת שייכות ומסייעת להם להסתגל לדרכי העבודה והאינטראקציה של הארגון.

נקודה נוספת היא תרומתה של חפיפה אפקטיבית לבניית מערכות יחסים של העובד החדש בארגון. הסיבה לכך היא, שחפיפה איכותית של עובד חדש מספקת לעובד החדש הזדמנויות ליצירת קשרים ולשיתוף פעולה בארגון.

קשרים חזקים עם עמיתים ומנטורים תורמים לתחושת התמיכה, הצמיחה והשייכות של העובד החדש, מה שיכול להשפיע לטובה על שביעות הרצון שלו בעבודה ועל חווית העובדים הכוללת שלו.

נקודה אחרת היא הפחתת הסיכונים. חפיפה אפקטיבית לעובד חדש מסייעת בהפחתת הסיכונים הקשורים לגיוס עובדים חדשים.

הצטרפות נכונה ויעילה לארגון יכולה להפחית את הסבירות לשגיאות, לתאונות עבודה או לבעיות תאימות שנגרמות כאשר העובד החדש אינו מקבל הכשרה מספקת או שחסרה לו היכרות עם דרכי ההתנהלות הארגונית.

כך או כך, תהליך השתלבות המבוצע היטב, תוך חפיפה נכונה ויעילה, מאיר את הארגון באור חיובי ותורם למותג המעסיק שלו.

לעומת זאת, חווית הצטרפות לקויה, בלי חפיפה מסודרת, עלולה להכתים את תדמית הארגון ולהקשות עליו למשוך ולשמר כישרונות מובילים.

בשורה התחתונה, חפיפה יעילה הינה קריטית כדי לבצע קליטה יעילה של עובד חדש ולאפשר מעבר חלק של התפקיד מהעובד שעזב אותו לעובד שקיבל אותו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה