'מס גולגולת' של הרשות לניירות ערך יוביל לפיטורי ראשים בשוק ההון

'מס גולגולת' של הרשות לניירות ערך יוביל לפיטורי ראשים בשוק ההון

כך טוען עו"ד רונן סלומון מאיגוד לשכות המסחר, על רקע המהלכים הרגולטוריים בהם נוקטת הרשות לניירות ערך

שיתוף
פיטורים

מחר, יום ב', צפוי להתקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת בנושא שיעור האגרות שמטילה הרשות לניירות ערך להסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקי השקעות (בקשה לרישיונות, בחינות והתמחות) לבקשת איגוד מנהלי השקעות בלשכת המסחר.

לטענת חברי האיגוד, שיעורי האגרות צפויים לקפוץ בשיעור חד מסכום של 4,570 ₪ בשנה, לסכום של עשרות ואף מאות אלפי שקלים בשנה. חרף הדרישה של חברי האגודה מהרשות לניירות ערך, לערוך שינויים מהותיים בתקנות ולמרות שהתקיימו פגישות בין הצדדים, ממאנת הרשות לניירות ערך לערוך שינויים. בנוסף, כך טוענים חברי האיגוד, מבקשת הרשות לקבוע 'מס גולגולת', כך שחברה שבבעלותה רישיון לשיווק או ייעוץ השקעות, תשלם אגרה לפי מספר העובדים הנושאים רישיונות.

עו"ד רונן סלומון, מנהל תחום פיננסים ושוק ההון באיגוד לשכות המסחר, גורס כי מהלך זה יוביל ישירות לפיטורי עובדים או להתליית רישיונם, שהרי זה איננו סביר שחברה תשלם אגרה גבוהה יותר ככל שהיא מעסיקה מספר גדול יותר של עובדים. מהלך זה יפגע בעיקר בחברות הקטנות והבינוניות שלא יוכלו לעמוד בנטל ובסופו של המהלך – הוא צפוי לפגוע באופן וודאי בעובדים בתחום שוק ההון.   

מלשכת איגוד לשכות המסחר נמסר כי העלאת האגרה בתקופה של משבר פיננסי, בה שיעור הנכסים ירד משמעותית, עשוי להוביל לפיטורי עובדים, לסגירת חברות ואף להעלאת גובה דמי הניהול שמשלמים הלקוחות, מה שמבטיח המשך פגיעה בחברות הפועלות בענף שוק ההון.

מהלכים רגולטוריים שהובילה הרשות לניירות ערך במרוצת השנים האחרונות, הורידו את מספר החברות הפועלות בענף, כך עולה מנתונים שמפרסם היום (א'), איגוד לשכות המסחר. לפי הנתונים, בשנת 2006 פעלו 205 חברות לניהול תיקי הון, ב-2007 פעלו 198, ב-2008 פעלו 176, ב-2009 פעלו 164 וב-2010 פעלו רק 147 חברות. קרי, במהלך 5 שנים חלה ירידה בהיקף של כעמט שליש במספר החברות הפועלות בענף. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה