שיתוף

מאמרים רבים עוסקים באילו כישורים ומיומנויות מנהלים צריכים על מנת להצליח בתפקידם. אין מידע רב בנושא כישורי העובדים והערכים שהם מספקים לארגון, שמציבים אותם בראש רשימת הכישרונות.

אחת התכונות החשובות של עובדים לדברי מנהלים רבים היא הזמינות והנכונות שלהם לעבודה. כשמנהל מקבל משימה מורכבת הדבר האחרון שהוא רוצה הוא להתחיל לאתר את העובד המוכשר שלו, ולגלות שהוא אינו זמין לפעולה מיידית.

זמינות אם כך היא אחת מהתכונות החשובות של העובדים כיום, בעידן בו הכל זז מהר, דינמי וקצוב.

להלן 7 מיומנויות נוספות שעובדים מוכשרים מחזיקים בהן:

תקשורת

כדי להיות עובד מוכשר אתה לא צריך לכתוב ספר או לדבר באופן רהוט וגבוה. מה שכן, עליך לדעת לתקשר עם אנשים, לדבר איתם באופן ברור, לשתף איתם מידע ולהיות קשוב להם. עובד בצוות שלא יודע לתקשר עם חבריו, לא יוכל להמשיך לעבוד בחברה, וודאי שלא בעבודת צוות. תקשורת היא מאסט בכל פוזיציה – אם בתפקיד ניהולי ואם כעובד מן המניין.

אוריינטציית מחשב

היום הכל מופעל ע"י מחשבים ותכנות. החל מקופאיות שמפעילות מחשב מכירות וקבלת כספים ועד למתכנתים שכותבים קוד. כיום, אין זה מספק שתדע לעבוד על תוכנה או שתיים, האוריינטציה והגישה למערכות מחשוב צריכה להיות חלק מהווי שלך. ככל ש"תשחק" עם המחשב, תלמד תכנות חדשות, תגלוש באינטרנט ותרענן את כישורי המקלדת שלך, כך יהיה לך קל יותר בכל עבודה בה תעבוד.

תודעת שירות

בין אם אתה איש מכירות, שירות לקוחות או אפילו מתכנת שנמצא רב הזמן מול המחשב ופחות מול אנשים, תודעת שירות אינה ניתנת לוויתור. וודאי שהדבר משמעותי לאנשי מכירות, שיווק ושירות, אך גם מתכנתים שעובדים באופן אישי על המחשב נדרשים לתודעת שירות בעת שיחה עם לקוח שמעוניין להרחיב את התכנה, או עם ספק שאמור לספק להם ציוד נוסף למחשב.

כישורי למידה

עובדים שרוצים להתקדם ולהתפתח זקוקים לכישורי למידה לצורך סדנאות, הדרכות וקורסים. למרות שחלקנו כבר מזמן סיימו את תקופת הלימודים שלהם, לעיתים נדרש ללמוד חומר חדש לצורך התקדמות ושיפור, ומי שאינו מסוגל ללמוד יתקשה להתקדם בתפקידו.

ארגון וסדר

עובדים מוכשרים הם עובדים מסודרים ששומרים על שולחן מסודר, על מסמכים מתויקים ועל ניהול יומן ורישום פגישות בשוטף. עובד מוכשר וחכם ככל שיהיה, לא יצליח להביא את הצלחתו לידי ביטוי במידה ויאבד מסמכים חשובים או ישכח להגיע לפגישות.

מחקר ואיסוף מידע

מלבד לימודים והכשרות המועברים ע"י גורמים מחוץ ובתוך החברה, עובדים מוכשרים לומדים ומתעדכנים בדברים חדשים כל הזמן. עובד טוב לא מחכה עד שתגיע ההכשרה הבאה, אלא נכנס לאינטרנט, קורא מחקרים, לומד תכנות ומתקדם בעצמו כל הזמן.

עבודת צוות

לא משנה מה אנו עושים וכמה מוכשרים אנחנו, אי אפשר לעשות הכל לבד. עובדים צריכים להיות מסוגלים לעבוד בצוות ולתקשר ביעילות עם עובדים אחרים. עליהם להיות קשובים, להזדהות עם הבעיות שלהם וללמוד מהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה