פעילות מוגברת של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

פעילות מוגברת של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה יצא בשבועות האחרונים עם מספר הודעות על פעילויות להגברת הבטיחות והבריאות במקומות עבודה והם לא לבד...

שיתוף
מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה פירסם השבוע מכרזים לגיוסם של מהנדסים ובוגרי מדעי הטבע ל-35 משרות חדשות הנפתחות במינהל במסגרת שדרוגו והרחבת סמכויותיו להגברת הבטיחות והבריאות במקומות עבודה.

המינהל מעסיק כבר היום עשרות מהנדסים, בוגרי הכשרות טכנולוגיות ומדעיות,העוברים הכשרות והשתלמויות ייעודיות בנושאי הבטיחות והבריאות התעסוקתית וזאת במטרה לאפשר גישה של ארגונים ומעסיקים לידע ברמה בינלאומית באמצעות מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית וכן כחלק מהמהלכים להגברת האכיפה והפיקוח בנושאי בטיחות ובריאות בענפי המשק השונים.

הגברת הבטיחות והבריאות במקומות עבודה בארגונים ועסקים קטנים 

הודעה זו מצטרפת להודעה נוספת שפורסמה לפני כשבועיים, גם היא ע"י מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד הכלכלה, על השקעה של 5 מיליון ש"ח נוספים במסגרת פרויקט להגברת הבטיחות והבריאות במקומות עבודה בארגונים ועסקים קטנים (זאת השנה השלישית), אשר ימומן על ידי מחלקת 'הפעולה המונעת והמחקר בבריאות ובבטיחות בעבודה' שבמינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית.

פרויקט זה כבר זכה להצלחה רבה בקרב ארגונים ועסקים קטנים ולקחו בו חלק קרוב ל-2,000 מקומות עבודה ובמסגרתו כבר תוקנו ליקויים רבים.

לפרויקט זה חשיבות רבה שכן דווקא בארגונים ועסקים קטנים (עד 25 עובדים) המודעות והיכולת (כמו גם התקציב) לטפל בבעיות חשובות בתחום הבטיחות ומעבר לכך בתחום הבריאות התעסוקתית נמוכות, כאשר העלות של נזקים אלו נופלת על המדינה. במסגרת הביטוח הלאומי משולמים 'דמי פגיעה' כתוצאה מתאונות עבודה בסך של 3 מיליארד שקל בשנה וזאת בנוסף לאובדן של 2.5 מיליון ימי עבודה במסגרת היעדרות כתוצאה מתאונות עבודה בלבד. בנוסף לכך בישראל מתים מדי שנה כ-55 עובדים בשל תאונות עבודה!

מטרת תוכנית זו ותוכניות נוספות שמפעיל המינהל, כמו גם הגברת האכיפה והפיקוח בנושאי בטיחות ובריאות, לצמצם את הפגיעה הפיזית ומחלות המקצוע במקומות עבודה בישראל ובכך להרוויח פעמים – גם חיסכון פוטנציאלי עצום בתקציבי הביטוח הלאומי (לנפגעים ונפטרים) ומהצד השני העלאת התפוקה של שוק העבודה בישראל.

לדוגמה: 60% מדיווחי מחלות המקצוע בשנת 2012 היו מחלות מקצוע הקשורות בנזקי רעש, כך שחינוך השוק בתחום זה הן של המעסיקים והן של העובדים ונתינת אפשרות מיגון והעלאת התודעה לנושא יכולה בפני עצמה להביא לפתרון רחב של בעיה תעסוקתית נפוצה – שעולה למדינה כסף רב.

כל אלו מצטרפים לפרויקטים רבים נוספים המופעלים במסגרות שונות של משרד הכלכלה והגופים הקשורים אליו, כגון: הכשרות והסבות מקצועיות למקצועות שוחקים, חובת ממונה בטיחות במקום העבודה, פרסום תקנות ונהלים לבטיחות ובריאות בעבודה ועוד.

היוזמה "לעתיד בריא 2020" במשרד הבריאות

פרויקטים נוספים בתחום מפעילים גם משרד הבריאות. פרויקט הדגל של המשרד תחת השם "לעתיד בריא 2020" שהוצג בכנס חדשנות בניהול ההון האנושי של פורטל משאבי אנוש HRus תחת הכותרת: "בריאות העובד באחריות משאבי אנוש" ע"י ד"ר אלי רוזנברג, מנהל המחלקה לבריאות העובד במשרד הבריאות. פרויקט זה מתמקד בתחום הרפואה התעסוקתית הורדת לחץ ומתח נפשי במקום עבודה והגברת המודעות לבריאות בקרב העובדים (עישון, השמנה…) וזאת במטרה לשפר את בריאות הציבור ואת פריון העבודה.

לסיכום, הטמעת סוגיות הבטיחות והבריאות בעבודה בענפי המשק השונים חיונית לחיזוק יכולת השרידות של העסקים, חיסכון בהוצאות תשלום דמי פגיעה לנפגעי תאונות עבודה ומחלות מקצוע ובראש ובראשונה – למניעת פגיעה בנפש והצלת חיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה