מחריף המשבר במערכת הבריאות

מחריף המשבר במערכת הבריאות

עו"ד רמי גולדשטיין ל- HRus: לא ניתן לאכוף חוזה עבודה על עובד שהודיע כי ברצונו לסיים את ההתקשרות עם המעביד

שיתוף

בעוד שבוע יכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות של 750 מתמחים ועשרות רופאים מומחים במערכת הבריאות בישראל. התפטרות המתמחים תכנס לתוקף ב 4 לאוקטובר אם לא יושג הסכם עד אז.

משרד הבריאות הודיע כי הוא שוקל לפנות לבית הדין לעבודה בבקשה למנוע את כניסת תוקף ההתפטרות של המתמחים בעת ובעונה אחת. מנגד הודיע ההסתדרות הרפואית כי בעקבות ההסכם החדש תתבע את המדינה בגין הפרת חוק שעות עבודה ומנוחה.

לטענת ההסתדרות הרפואית, ההסכם החדש מגדיר באופן חד משמעי את שעות העבודה של המתמחים- חמשה ימי עבודה בשבוע במסגרתם הם יחויבו לחתום על שעון נוכחות. עבודה בשבתות ובחגים מחייבת על פי חוק שעות העבודה והמנוחה מתן יום חופשה חליפי במהלך השבוע אשר המתמחים אינם נהנים ממנו עד כה.

עו"ד רמי גולדשטיין מסר ל HRus כי בהתאם לפסיקה הנוכחית של בתי הדין לעבודה ובית המשפט העליון, לא ניתן לאכוף חוזה עבודה על עובד שהודיע כי ברצונו לסיים את ההתקשרות עם המעביד. מנגד עשוייה לטעון המדינה כי ניתן לראות את התפטרות המתמחים כהתפטרות קולקטיבית מוסווה הנוגדת את תקנות הציבור.

המשבר בן 160 הימים, השבתת מערכת הבריאות והפניות ההדיות לבתי המשפט הופכות את העימות בין הרופאים למשרד האוצר לחריף במיוחד, חריג גם בנוף יחסי העבודה בישראל הרווי בשביתות וסכסוכי עבודה. טעמו המר ישאר עוד חודשים ארוכים לאחר שיסתיים אף שפתרונו אינו נראה באופק.

[adrotate banner="27"] קשיים ניכרים צפויים בעשרות מחלקות בבתי החולים בארץ ובמיוחד בבתי החולים בהם אחוז המתפטרים גבוה במיוחד. בבית החולים רמב"ם בצפון הארץ יהיו קשיים במרבית המחלקות ביניהן המחלקות הפנימיות, האורתופדיות וכן מחלקת נשים וילדים. בבית החולים איכלוב במרכז הארץ תורגש התפטרות המתמחים בעיקר במחלקות האורתופדיות והכירורגיות וכן במחלקת היולדות. העדר מתמחים ישתק למעשה את פעילות מחלקות אלו אשר בהעדר כוח אדם יוכלו לטפל במקרי חירום בלבד.

בתי החולים נערכים מבעוד מועד למצב החירום שנכפה עליהם והודיעו על ביטול כל הפעילויות החורגות מטיפול חירום –בכלל זה השירותים הניתנים במרפאות חוץ, ביטול כל הניתוחים שאינם דחופים. אחדים מבתי החולים גייסו לעבודה רופאים גימלאים או אלו הנמצאים מחוץ למעגל הרופאים הקבועים של בית החולים. גם משרד הבריאות נערך לתרחיש החירום והורה למנהלי בתי החולים בישראל לשמור על רציפות הטיפול הניתן בכל חדרי מיון בחדרי הלידה ובמחלקות לטיפול נמרץ. משרד הבריאות גם הורה למנהלי החולים להמשיך ולטפל בחולי סרטן ובכלל זה ניתוחים וטיפולים כימותרפיים וכן לא לפגוע בשירותי הדיאליזה. גם ניתוחים לילדים הממתינים לניתוח מעל 90 ינותחו במועד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

תגובה 1

  1. המתמחים עובדים קשה יותר מעובדים אחרים,בעיקר יותר קשה מהפקידים של האוצר שישתלבו בעוד כמה שנים בחברות של הטייקונים. אל תוותרו !

השאר תגובה