שיתוף

המגמה הגוברת בקרב פרילנסרים לעבר עבודה מהבית מכל מקום, עבור ארגונים בכל מקום על פני כדור הארץ, יחד עם הצורך הגובר של הארגונים לאתר טלנטים במהירות תוך חסכון זמן תהליך גיוס מייגע הנמשך לעיתים חודשים ארוכים, ובד בבד, לחסוך בעלויות ההעסקה, הביאו לעולם את האגריגטורים. אלה שהקימו מאגרי ענק של פרילנסרים מכל מקום בעולם, ומאפשרים גישה ישירה לארגונים, כמעט לכל סוג של תפקיד וצורך.

בכתבה אגריגטורים של פרילנסרים? מה זה בכלל ואיך זה מסייע לארגון הסברנו מהם אגריגטורים אלה. כתבה זו תעסוק במי הם האגריגטורים המאגדים פרילנסרים מכל כך הרבה מקצועות תחת מטרייה אחת.

נתחיל בגדולים והבולטים ביותר:

1 Freelancer.com

במאגרי הפרילנסרים של אגריגטור אוסטרלי זה, יש יותר מ-15 מיליון משתמשים. הוא רלוונטי גם עבור ארגונים בארץ – בפרט בתחום ההייטק, שכן ב-2015 הוא רכש את האגריגטור הישראלי דוננזה, שהתמקד רובו ככולו בענף ההייטק.

האגריגטור (הישראלי) DoNanza הוקם בשנת 2008 על ידי שלושה ישראלים יוצאי יחידת ממר"ם, ובעת מכירתו ל- Freelancer.com האוסטרלי, היו רשומים בו כ-360 אלף פרילנסרים, (כאמור, רובם ככולם ישראלים אנשי הייטק), כולל פירוט הכישורים שלהם, גובה התשלום שהם מבקשים עבור עבודתם והציפיות שלהם מהלקוחות.

הפלטפורמה של Freelancer.com מקשרת את ארגונים בכל העולם עם פרילנסרים, אבל גם עם עסקים קטנים שמציעים שירותים ספציפיים עבור ארגונים גדולים. למשל, שירות תמיכה במערכות מחשוב, או שירות בנושא מכירות בשווקים מרוחקים וקטנים. למעשה, אגריגטור זה מתמקד בעיקר בתחומי פעילות הקשורים למחלקות השיווק של הארגונים.

גיליתם שוק נישה במדינה אחרת ואתם רוצים לבדוק האם למוצרים ולשירותים שלכם יכול להיות שם ביקוש? אתם יכולים להשתמש בשירותי פרילנסרים כדי לאמוד את כדאיות הכניסה לשוק זה.

דוגמה אחרת הרלוונטית לאגריגטור ספציפי זה היא, כאשר מחלקת השיווק זקוקה לטלנטים בתחומים ספציפיים, כמו למשל פיתוח אתרים ותמיכה בהם, כתיבת מאמרים מקצועיים או כתיבת דפים לאתר האינטרנט של החברה בשפה הפונה לקהל יעד מקומי במדינה מרוחקת. סוג אחר של שירותים שניתן לקבל מהפרילנסרים של Freelancer.com הוא למשל עיצוב לוגו (או סוגים אחרים של עיצוב), בניית אתרים ועיצובם, שיווק אתר החברה על ידי SEO ועוד.

ארגונים שלא יכולים להרשות לעצמם להקציב לתפקידים אלה תקציב של משרה מלאה או אף חלקית, יכולים למצוא בפלטפורמה של Freelancer.com פרילנסרים שיעשו זאת עבורם. בחלק מהמקרים, כלומר בתחומי התמחות מסויימים, הפרילנסרים של אגריגטור זה ממוקמים בקצה השני של כדור הארץ. אבל זה לא משנה מבחינתכם. משום שמדובר בתפקידים מהסוג שלא מחייבים קרבה גיאוגרפית למשרדי הארגון.

2  UpWork 

אגריגטור נוסף שמחבר בין פרילנסרים לארגונים הוא Upwork (או בשמו הקודם: oDesk). ההכנסות השנתיות מהפלטפורמה של אגריגטור זה מגיעות להיקף של כמיליארד דולר בשנה, והוא אף מתכננן להרחיב את היקפי ההכנסות ובתוך כשש שנים להגיע ל-10 מיליארד דולר בשנה. מהו מודל ההכנסות שלו? הוא גובה 10% מהמחיר המשולם לפרילנסר.

כדי לפשט את התהליך ולאפשר לפרילנסרים לנהל את התקשורת ישירות מול הארגון (ובכך להמנע מתקלות הכרוכות בתיווך) מספק UpWork למשתמשיו פלטפורמה לניהול צ'אט – Upwork Message Center, המאפשרת לעסקים ליצור קשר ישיר עם פרילנסרים.

תקשורת ישירה זו מאפשרת לארגון לשכור את שירותי הפרילנסר באופן מיידי. הפלטפורמה מציעה גם יישומי אנדרואיד ו-iPhone מקומיים, וכן שטחי עבודה משותפים שמאפשרים לצוותים גדולים לעבוד ביחד עבור אותו ארגון.

ב-UpWork רוב הפרילנסרים ממוקמים בדרום מזרח אסיה. אבל רשומים אצלו גם פרינסרים ממדינות מערביות רבות ובראשן ארה"ב ובריטניה.

תחומי ההתמחות של הפרילנסרים ב- UpWork הם רבים ומגוונים. ניתן למצוא בו מגוון ענק של מפתחי תוכנה במגוון תחומים כולל למובייל ול-WEB, למסחר אלקטרוני ועוד; מהנדסי רשת ו-IT, Data Science & Analytics, אנשי הנדסה וארכיטקטורה, מגוון רחב של סוגי עיצוב וקריאייטיב, תמיכת אדמין, שירות לקוחות, אנשי שיווק ומכירות, תרגום, יעוץ משפטי מקומי, יעוץ פיננסי מקומי ועוד.

3 Elance

אגריגטור זה למעשה נרכש על ידי UpWork כבר לפני כמה שנים ויתכן שבעתיד יאחדו את שתי הפלטפורמות. ההבדל העיקרי בין השניים הוא בכך ש-Elance גובה מהפרילנסרים אחוזים נמוכים יותר מפלטפורמות אחרות. בדומה לאגריגטורים אחרים, הפרילנסרים הרשומים בפלטפורמה משתתפים במכרז.

המכרזים מציעים שילוב של מחיר ומיומנות. לכן, הפרילנסר שמציע את המחיר הנמוך ביותר, ומפגין רמת מיומנות גבוהה יותר מאחרים, הוא הזוכה במשרה. כל ארגון מחליט איזה משקל לתת לחלק המחיר ואיזה משקל לרמת המיומנות.

מעוניינים לקרוא עוד על נושא האגריגטורים בעלי הפלטפורמות לשכירת פרילנסרים? להלן כמה כתבות נוספות:

אגריגטורים של פרילנסרים? מה זה בכלל ואיך זה מסייע לארגון

4 אגריגטורים נישתיים לשכירת שירותי פרילנסרים ע"י ארגונים בכל העולם

שיטת הפרילנס: רוצים פרילנסרים? תנו להם לעקוב אחר תשלומים המגיעים להם

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה