מודל כלכלי התנהגותי להעצמת עובדים ושיפור המאזן הפיננסי בארגונים

מודל כלכלי התנהגותי להעצמת עובדים ושיפור המאזן הפיננסי בארגונים

שרית שגב, מנהלת כספים וחוקרת בתחום כלכלה התנהגותית תאגידית, פיתחה מודל ייחודי הנשען על שינוי דפוסי העצמה וטיפוח העובדים ככלי המשפיע באופן גורף על הצמיחה ורווחי הארגון

שיתוף

במאה ה- 21 כבר ברור לכולנו, כי ארגון נשען על אנשיו. מקומו של ההון האנושי בהצלחת החברה כבר אינו מוטל בספק. ואם פעם סברנו כי העובדים הם אחד ממרכיביו הטריוויאליים של הארגון, היום כבר מובן לחלוטין כי המרכיב האנושי הוא זה שעושה את ההבדל בין הצלחה פנומנלית לבין דשדוש מאחור.

שרית שגב, מנהלת כספים במקצועה, בעלת תואר ראשון בכלכלה בהצטיינות ותואר שני במנהל עסקים, חקרה במשך 5 שנים את אותה סינרגיה מתמדת בין עובדים מונעים לבין תוצאותיו העסקיות של הארגון, ופתחה מודל חדשני, חכם וייעודי – להגדלת רווחי הארגון ואיתנותו הפיננסית, באמצעות העצמת עובדי הארגון והנעתם הפרמננטית.

כיום שגב מעבירה הרצאות להנהלה בכירה, מנהלי משאבי אנוש ומנהלי רווחה בארגונים בתחום המודל שפתחה, וכן מציעה תכנית הטמעת המודל לאותם ארגונים, המעוניינים בכלי מדעי ו חדשני לשיפור וחיזוק התחום הפיננסי, המייצר אף ערך מוסף בנושא הנעת העובדים, הפרודוקטיביות שלהם ושימורם בארגון לתקופות ארוכות. ההרצאות משלבות בין מדע וכלכלה פיננסית להתנהגות אנושית ונוגעות בנושאים החשובים ביותר לארגון כיום, ביניהם: שימור עובדים, מנהיגות חדשה, תקשורת בין עובדים, ניהול פרואקטיבי של שינויים ונוספים. בהרצאותיה של שגב תמצאו פתרונות פרואקטיביים ליישום בארגון בו אתם פועלים, ותוכלו לצאת  עם כלים לשילוב הצלחה אנושית ופיננסית.

מהו בעצם המודל הכלכלי – התנהגותי שפתחת?

"אני כנראה הגורם היחידי בארץ המשלב בין עולם הכלכלה הפיננסית לעולם התרבות הארגונית ובכך אני למעשה מחברת את עולם של משאבי האנוש לתוצרים הפיננסיים בארגון. המודל מבוסס מחקרים ופיתוחים שערכתי וקראתי במשך 5 שנים, שהובילו לאותו קשר ישיר ומובהק בין שינוי דפוסים של חיזוק העובד, הטיפוח שלו, הנעתו והעצמתו בארגון, לבין ההצלחה הכלכלית של הארגון בו הוא עובד. כיום כולם מדברים על משאבי אנוש כשותף עסקי בחברה, אחת המטרות העיקריות של מנהלי משאבי אנוש ומנהלי רווחה בארגונים היא לייצר ערך כלכלי לארגון. בהתאם למטרה זו הם מגייסים כישרונות, מפתחים עובדים, מטמיעים תכניות הכשרה ופיתוח, המודל מסביר כיצד הקשר הזה עובד בעצם. כיצד העצמת העובד מתורגמת לרווחים כלכליים, באילו אמצעים רצוי לעבוד עם העובדים ולהעצים אותם, כך שההשפעה הרווחית תהיה אופטימלית."

מה המודל גורס?

"המודל גורס שמי שאחראי לתוצרים הפיננסיים של הארגון בסופו של דבר לא משתייך בהכרח להנהלה הראשית או למחלקת הכספים אלא לעובדים עצמם החל מרמת עובדי התפעול. המודל מדבר על התנועה של העובדים בתוך ארגון. העובד הוא יצרן הערך הגדול ביותר בארגון וכאן נכנסת מחלקת משאבי אנוש לתמונה שהיא זו שמנהלת את ההון האנושי.

המודל מעביר אותנו מהתפישה המסורתית התומכת בהגדלת התפוקה במדידה פיננסית, לתפישה של העידן הנוכחי, המתמקדת בהגדלת התרומה, כאשר הגדלת תרומת העובד מסייעת במישרין ובעקיפין להגדלת התפוקה של הארגון, לגידול הרווחיות, לשינוי אווירה והעלאת המוטיבציה באופן פרמננטי. המודל כולו כמו גם ההרצאות שאני מעבירה בארגונים, מבוססים כולם על מחקר מדעי ומגובים בהסברים לוגיים. כך למעשה אנו משלבים מודל כלכלי עסקי עם מודל התנהגותי, כששניהם יחד תורמים להצלחת הארגון."

כיצד המודל מיושם בפועל?

"שיטת העבודה מתמקדת בדפוסים קיימים מול דפוסים חדשים שנרצה להטמיע בארגון. שינוי דפוס לדוגמה – הוא יצירת קבוצות חשיבה וסיעור מוחות גם ברמת הדרג התפעולי מכיוון שעובדי הקצה (ייצור, שירות, שטח) הם הנמצאים במגע ישיר עם המוצר/הלקוח.
בסיעור מוחות לכל אחד יש מקום להעלות את הרעיונות האישיים שלו שהם תוצאה שלחיכוך רציף עם התוצר עצמו או עם הלקוח ולכן הם יכולים באמצעות סיעור המוחות להעלות תובנות משלהם לשיפור המוצר, השירות, הפניה ללקוחות גיוס לקוחות חדשים וכד'.
זוהי רק דוגמה אחת מתוך שלל דוגמאות שמציע המודל לחיזוק והעצמת העובדים לצורך השגת רווחיות כלכלית אופטימלית."

למי מתאימות ההרצאות?

"ההרצאות מתאימות לכל הארגונים שמעוניינים לחזק את ההנעה והתרומה בעבודה. ההרצאות מספקות כלים מעשיים לשימור עובדים והפחתת תחלופתם, לפרודוקטיביות של העובדים, חיזוק האמון ההדדי של עובד- הנהלה ועוד, ותכנית הליווי מסייעת לעליה במדדים הפיננסים של הארגון."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה